וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה הבינלאומית: סוד ההצלחה של קבוצות הפרמיירליג

המפתח להצלחה: ניתוח של נתוני ליגת הכדורגל האנגלית, הפרמייר ליג, במשך 20 שנה מגלה שקבוצות עם שחקנים זרים משיגות ביצועים טובים יותר. לא מפתיע, ובכל זאת הממצאים מאוד מעניינים

תקציר משחק האליפות של סיטי: נוטינגהאם פורסט - ארסנל 0:1/ספורט1

מחקר חדש ומקיף בקרב 20 השנים האחרונות בליגת הכדורגל האנגלית, הפרמייר ליג, מציג שכישרון ויכולת אישית הוא נדבך קריטי להצלחה. חברת ה-HRtech הישראלית-אמריקאית Deel בשיתוף פעולה עם סטטיסטיקאי הכדורגל הבכיר, ג'וני בליין, ביצעה ניתוח של תוצאות משחקי ליגת הפרימייר ליג ב-20 השנים האחרונות וגילו באיזו מידה שיתוף של שחקנים זרים משפיעה על הצלחת הקבוצה. לאור נתוני המחקר, ניתן לראות כי ביצועי והצלחת הקבוצות הולכים יד ביד. הממצאים חושפים שישנו קשר ברור בין מספר השחקנים הזרים שנמצאים בקבוצות לבין ההצלחה שלהן; הן מבחינת מספר השערים שהובקעו, מספר המשחקים שניצחו והמיקום הסופי של כל קבוצה בליגה.

המחקר מנתח את שיעור השחקנים הזרים (לעומת המקומיים) בכל קבוצות הפרמייר ליג, החל מעונת 2002/2003 ועד עונת 2021/2022. לאור הישגי הקבוצות, קבע בליין "מדד לכישרונות זרים" שנתית. כלומר, המספר הממוצע של שחקנים זרים בכל שנה על פני עשרים הקבוצות שהיו בכל עונה בליגה הבכירה לעומת שחקנים מקומיים.

ארלינג הולאנד עם מנואל אקנג'י שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים. רויטרס
דה בראונה, הולאנד... הבנתם את הקונספט/רויטרס

באמצעות המדד שבנה, הצליח בליין להמחיש עד כמה השיתוף של שחקנים זרים נמצא בקורלציה עם הצלחה ספורטיבית על המגרש וזכייה בתארים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

נתונים שהתגלו במהלך המחקר

  • במהלך 20 השנים האחרונות של הפרמייר ליג, 65% מכלל השחקנים היו שחקנים זרים שמגיעים מחוץ לאנגליה
  • שחקנים זרים כבשו את רוב השערים שהובקעו בעשרים השנים האחרונות של הליגה, כ- 64.8% מסך כל השערים
  • 83% מהשחקנים שזכו בנעל הזהב היו זרים
  • 15 מתוך 20 הקבוצות האחרונות שזכו בפרמייר ליג ו-12 מתוך 13 האחרונות בהתאמה - היו מעל הרף של אותה עונה לכישרונות זרים בקבוצה.
  • ב-19 מתוך 20 העונות במחקר, מספר הניצחונות הממוצע של קבוצות מעל רף "הכישרונות הזרים" עלה על מספר הניצחונות הממוצע של קבוצות מתחת לרף.
  • הקבוצה עם השיעור הגבוה ביותר של שחקנים זרים בעונה אחת הייתה ארסנל, עם 96% בעונת 2006/07. הם סיימו את הליגה באותה עונה במקום הרביעי. למעשה, בכל שנה במחקר, כאשר ארסנל סיימה בין ארבע הראשונות, הם עם מספר רב יותר של שחקנים זרים, כולל הזכייה של הקבוצה באליפות הליגה ב-2003/2004, כאשר כ- 77% מהשחקנים היו זרים.
תיירי הנרי במדי ארסנל. GettyImages
מה הפלא שבתקופתו ארסנל זכתה בתארים? תיירי הנרי/GettyImages

ג'וני בליין, סטטיסטיקאי כדורגל בכיר, התייחס לתוצאות ואמר: "לכישרונות הזרים היה חלק מרכזי בהצלחה של הקבוצות הגדולות בפרמייר ליג ב-20 העונות האחרונות. החל מיכולת הבקעת השערים של קבוצת מנצ'סטר יונייטד שזכו בתואר האליפות תחת סר אלכס פרגוסון, וכלה בסגל הכמעט בלתי מנוצח שבנה ארסן ונגר בשנת 2003/04. שחקנים זרים היו בחוד החנית של קבוצות אלה והצליחו להגיע הישגים רבים במה שהרוב מאמינים שהיא הליגה הגדולה מכולן".

השקפת חברת Deel על כישרונות זרים

חברת ה-HRtech הישראלית-אמריקאית Deel מתמחה בסיוע לחברות לבנות צוותים גלובליים נוספים באמצעות שירותי הקליטה, התאימות והשכר שלהם ביותר מ- 150 מדינות. בדומה לקבוצות פרמייר ליג, חברת Deel מאמינה שכוח עבודה מגוון יותר יאפשר לחברות לתפקד בצורה טובה יותר. אם קבוצות ליגת הפריימר ליג האנגלית יכולות להצליח לאמץ את האסטרטגיה הזו, כך גם חברות בכל ברחבי העולם.

שחקנים זרים מוצאים את השער מהר יותר

המחקר של Deel ובליין מצא כי ב-20 השנים האחרונות של הפרמייר ליג, 6,922 מתוך 10,590 שחקנים היו שחקנים זרים, כ- 65% משחקני הליגה. נתון זה הגיע לשיא בעונת 2013/14 עם 69.7% של שחקנים זרים בקבוצות השונות. עם זאת, שיעור השחקנים הזרים שהופיעו לפחות פעם אחת במהלך העונה היה הנמוך ביותר בארבעת השנים הראשונות - מה שמרמז על כך שהקבוצות הופכות למגוונות יותר ויותר.

אלכס פרגוסון עם דייויד בקהאם. Ben Radford, GettyImages
עם כל הכבוד לכשרונות האנגליים, הכול היה שונה בלי הזרים/GettyImages, Ben Radford

השחקנים שהגיעו לאנגליה מעבר לים היו גם אחראים במידה רבה להבקעת שערים. לאורך 20 העונות האחרונות בפרמייר ליג, שחקנים זרים תמיד כבשו את רוב השערים. בסך הכל, אחוז השערים שמבקיעים שחקנים זרים הוא 64.8%. שיעור זה הגיע לשיא בעונת 2018/2019 עם 72%, ומעולם לא ירד מתחת ל-59%.

עבור הזוכות באליפות הפרמייר ליג, המגמה בולטת עוד יותר. ב-19 מתוך 20 העונות שנחקרו, שיעור השערים שהבקיעו שחקנים זרים עבור הקבוצות שזכו באליפות בסופו של דבר היה מעל הרף באותה עונה. השיעור הגבוה ביותר של שערים שהבקיעו שחקנים זרים בקבוצה שזכתה באליפות, במהלך 20 העונות האחרונות, היה 94.1%, אותו השיגה קבוצת מנצ'סטר סיטי ב-2013/14. אחריו הגיע "הבלתי מנוצחים" של ארסנל עם 93.2% ב-2003/04.

אחוז השערים שהובקעו על ידי שחקנים זרים בקבוצה שזכתה באליפות הפרמיירליג. יחצ,
אחוז השערים שהובקעו על ידי שחקנים זרים בקבוצה שזכתה באליפות הפרמיירליג/יחצ

ב-20 העונות האחרונות בפרמייר ליג, היו 24 שחקנים שונים זכו בנעל הזהב, הפרס על 'מלך השערים' של אותה עונה. מתוך אותם שחקנים, כ- 83% מהם (20) היו שחקנים זרים. היוצאים מן הכלל היחידים הם: הארי קיין, שחקן טוטנהאם שניצח שלוש פעמים, וג'יימי וארדי, שזכה פעם אחת. הצרפתי תיירי הנרי זכה בנעל הזהב ארבע פעמים, יותר מכל שחקן אחר.

יתר על כן, רק מנג'רים זרים-בינלאומיים זכו בפרמייר ליג מאז הקמתה, מה שמוכיח כי גם בספסל האימונים הכישרון וההצלחה מגיעים מחוץ לממלכה המאוחדת. המנג'רים הסקוטים סר אלכס פרגוסון וקני דלגליש הניפו את גביע האליפות, אבל אף מנג'ר לא הגיע מאנגליה או מוויילס.

אלכס בואזיז, מייסד שותף ומנכ"ל Deel, התייחס למחקר: "אני אוהד מושבע של פריז סן ז'רמן, אבל תמיד אהבתי לצפות בפרמייר ליג ואחד המאפיינים הגדולים ביותר שלה הוא המגוון העצום של כישרונות גלובליים. בספורט ומחוצה לו, גיוס עובדים שונים ממאגר כישרונות גלובלי מאפשר למעסיקים את ההזדמנות האולטימטיבית לחבר ביחד עובדים בעלי מגוון של כישורים ביחד לצוות אחד שיוכל להיות בעל ביצועים גבוהים.''

"כמה מהקבוצות הגדולות בעולם הגיעו אל ההצלחה שלהן בזכות כישרונות זרים. כדורגל הוא הדוגמה המושלמת, אבל אנחנו רואים את זה גם במגזרים אחרים. התוצאות האלה מאששות את האמונה שלי (ושל Deel) שיש קשר ישיר בין גיוון של עובדים להצלחת הצוות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully