וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולם ומלואו: נבחרת ישראל עד גיל 20 רוצה להדהים גם במונדיאליטו

21.5.2023 / 13:00

ההגרלה אפשרית, האמונה עצומה וגם הכישרון קיים, למרות חסרונו של אוסקר גלוך. אחרי שריגשה את המדינה ביורו, הנבחרת של אופיר חיים מקווה להפוך גם את המסע ההיסטורי באליפות העולם לקסום. וגם: האתגר של המארחת והיהלומים שכדאי לעקוב אחריהם בטורניר (23:50, ספורט1)

מפגש בין נבחרת הנוער של ישראל לחברים בקהילה היהודית בבואנוס איירס/ההתאחדות לכדורגל

שנה אחרי שפרצה את כל הגבולות באירופה וכבר הניחה יד אחת על הגביע לפני שחמק, נבחרת הנוער של ישראל (או ליתר דיוק: הנבחרת עד גיל 20) תנסה להדהים גם את העולם בהשתתפות הראשונה שלה אי פעם במונדיאליטו. ישראל עמדה במוקד הזזת הטורניר מאינדונזיה לארגנטינה, לאחר שהמארחת המקורית סירבה לשחק מולה, וכעת מקווה לתפוס כותרות גם בזכות הכדורגל.

אליפות העולם עד גיל 20, המכונה גם מונדיאליטו (המונדיאל הקטן), מורכבת מ-24 נבחרות שרק עבור שתיים מהן זוהי הופעת בכורה: הרפובליקה הדומיניקנית וישראל. שתי הראשונות בכל אחד מששת הבתים מעפילות אוטומטית לשמינית הגמר ואליהן מצטרפות ארבע הנבחרות הטובות ביותר מבין אלה שסיימו במקום השלישי.

על הנייר, אפילו ניצחון אחד בשלב הבתים (מול שני הפסדים) יכול להספיק כדי להמשיך לשמינית הגמר, כפי שקרה להונגריה ב-2015 ושנתיים לפניה לגאנה שהמשיכה לאחר מכן עד למקום השלישי בטורניר כולו. לעומת זאת, בשתי האליפויות האחרונות עלו רק נבחרות שצברו ארבע נקודות לפחות, כשב-2019 פורטוגל למשל נשארה בחוץ למרות ארבע הנקודות שהשיגה ורק מפני שכבשה שער אחד פחות מפנמה שסיימה שלישית בבית מקביל.

*** אליפות העולם עד גיל 20 משודרת בערוצי ספורט1, משחקי נבחרת ישראל יועברו בשידורים ישירים בכאן 11.

אופיר חיים, אילי מדמון, לפני גמר אליפות אירופה לנוער. Seb Day - UEFA via Sportsfile, אתר רשמי
כבר נגעו בגביע אחד. הקפטן אילי מדמון עם המאמן אופיר חיים/אתר רשמי, Seb Day - UEFA via Sportsfile

הנבחרת שלנו לא הוגרלה לבית שכולל את אחת מארבע הפייבוריטיות לזכייה (ברזיל, ארגנטינה, אנגליה וצרפת) אבל תתחיל את דרכה מול החמישית בטבלאות ההימורים - קולומביה שהגיעה לרבע הגמר ב-2019 והישג השיא שלה הוא המקום השלישי ב-2003. במשחק הערב (ראשון, 21:00, שידור בכאן 11) באצטדיון על שם דייגו ארמנדו מראדונה בלה פלטה, תפגוש הנבחרת של אופיר חיים שלושה שחקנים שמשתייכים לקבוצות אנגליות וגם יליד אנגליה אחד: תומאס אנחל, חלוץ בן 20 שנולד בבירמינגהאם בזמן שאביו חואן פאבלו כיכב במדי אסטון וילה וכמובן גם בנבחרת.

גם סנגל ויפן, היריבות הבאות של ישראל בבית ג', זוכות לעדיפות בטבלאות ההימורים, אבל הנבחרת בכחול-לבן כבר הוכיחה באליפות אירופה שיחסי הכוחות על הנייר לא ממש מעניינים אותה. אמנם הכוכב הגדול אוסקר גלוך לא קיבל שחרור מרד בול זלצבורג וגם עידן טוקלומטי המצוין חסר, אבל 13 מתוך 20 שחקני הסגל שהיו שותפים לגמר ההיסטורי בשנה שעברה נמצאים גם הפעם. וזה עיקר הכוח של הנבחרת הזו: החיבור המיוחד, האחדות והאמונה העצומה של השחקנים בצוות שלהם ואחד בשני.

הבעיה? הנבחרת לא שיחקה יחד מאז גמר היורו ורוב השחקנים לא באמת התקדמו במהלך השנה האחרונה. סתיו למקין, אור ישראלוב ואל ים קנצפולסקי המשיכו לקבל דקות ולצבור ניסיון בהפועל תל אביב המקרטעת, ובאמצע העונה רוי רביבו הושאל ממכבי תל אביב להפועל ירושלים והפך לשחקן הרכב בליגת העל, אבל פרט אליהם המצב לא מזהיר. הקפטן והמנהיג אילי מדמון ראה בעיקר ספסל בבית"ר ירושלים, גם לאחמד סלמן המעבר למכבי נתניה לא ממש הועיל ודור תורג'מן זכה להתעלמות במכבי תל אביב. אחרים עדיין משחקים בליגה לנוער וגם הליגיונר היחיד תאי עבד עדיין לא קודם לקבוצת המילואים של פ.ס.וו איינדהובן ונמצא בנוער.

עוד בוואלה!

יש הרכב, יש תכונה, אין מתחם אימונים: ההכנות של ישראל למונדיאליטו

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת הנוער אריאל לוגסי. רויטרס
אחד הכישרונות המבטיחים. אריאל לוגסי/רויטרס

בהיעדר מגע הקסם של גלוך, את היצירתיות יידרש לספק אריאל לוגסי. שחקן הכנף היה הצעיר מבין שחקני הסגל הישראלי ביורו (יליד נובמבר 2004), הפתיע מגנים חסונים וגבוהים ממנו עם יכולת כדרור נהדרת וסיים את הטורניר כמלך הבישולים (בצוותא עם אלן וירז'יניוס הצרפתי), כולל האסיסט לגלוך בגמר. בעונת הבכורה שלו בבוגרים של מכבי פתח תקוה לא הצליח לכבוש, אבל היה חלק אינטגרלי מהעלייה לליגת העל, שיחק מדי שבוע, תפס מנהיגות בנבחרת החדשה עד גיל 19 וכעת רוצה להוביל גם בשנתון הבוגר.

בהתקפה עיקר הנטל ייפול על כתפיו של דור תורג'מן. הוא בנוי נהדר, נכנס לפנקסי הסקאוטים ביורו הקודם ומועדון מפואר כמו בנפיקה, שמתמחה בפיתוח והשבחת שחקנים צעירים, רואה בו פוטנציאל אדיר. גם אם היו בודדות וממש בשלהי העונה, ההופעות האחרונות במכבי תל אביב הפכו אותו לשם הכי מוכר בסגל.

סלמן אמור לסייע לו וההרכב ימשיך להתבסס ברובו על זה שהצליח ביורו, כשעל העמדה שהתפנתה נאבקים ענאן חלאילי וחמזה שיבלי שהובילו את מכבי חיפה לזכייה באליפות הנוער וכן רן בנימין מהפועל תל אביב וחברו לקבוצה עומר סניור שכבר הבקיע בבוגרים ורוצה תיקון אחרי שנשאר מחוץ לסגל שהרשים ביורו.

לוקה רומרו שחקן לאציו. Paolo Bruno, GettyImages
השוואות למסי, ולא רק בגלל המראה. לוקה רומרו/GettyImages, Paolo Bruno

ארגנטינה היא שיאנית הזכיות במונדיאליטו. ההנפה הראשונה שלה הייתה עם דייגו מראדונה כמצטיין הטורניר ב-1979, ההנפה הרביעית הייתה בבית ב-2001 עם שיא שערים של חאבייר סביולה (11), ארבע שנים לאחר מכן הגיע תורו של ליאונל מסי לסחוף לזכייה בהולנד וההנפה השישית והאחרונה הייתה ב-2007 בקנדה, בכיכובו של סרחיו אגוארו. לטורניר הזה הארגנטינאים כלל לא העפילו דרך האליפות היבשתית וחאבייר מסצ'ראנו לקח אחריות והתפטר, אבל קבלת האירוח ברגע האחרון החזירה אותם לטורניר וגם את מסצ'ראנו לתפקיד, בתיווכו של החבר מסי.

המארחת חסרה אמנם את אלחנדרו גרנאצ'ו ממנצ'סטר יונייטד ואת פדריקו בונאנוטה מברייטון, אבל מציגה בכל זאת סגל כישרוני הכולל את מקסימו פרונה (מנצ'סטר סיטי), רומן וגה (ברצלונה), ולנטין קרבוני (אינטר), מתיאס סולה (יובנטוס), לוקה רומרו (לאציו) וגם את פדריקו רדונדו, בנו של קשר העבר האגדי פרננדו רדונדו.

פרונה, קשר אחורי נמרץ, כבר נכלל בסגל הנבחרת הבוגרת, שיחק במדי סיטי בפרמיירליג וקיבל מחמאות מפפ גווארדיולה, אבל רומרו מלאציו נחשב לפוטנציאל לא פחות גדול וזכה לכינוי הבלתי נמנע שכבר חיסל רבים וטובים לפניו: "מסי החדש". הוא רק בן 18, נולד במקסיקו, גדל בספרד וב-24 ביוני 2020 שיחק במדי מאיורקה והפך לשחקן הצעיר בהיסטוריה של לה ליגה (בגיל 15 ו-219 ימים). מאז עבר הקשר ההתקפי ללאציו ובזכות שער הבכורה העונה הפך ליליד 2004 הראשון אי פעם שכובש בסרייה A.

דניאל אדלמן, כדורגלן אמריקאי. Evan Yu, GettyImages
כדאי לעקוב. דניאל אדלמן/GettyImages, Evan Yu

עוד שחקנים שכדאי לשים לב אליהם בטורניר:

אנדריי סנטוס (ברזיל) - היהלום של ואסקו דה גמה כבר נרכש על ידי צ'לסי ונחשב לשם הכי גדול בטורניר. הקשר בן ה-19 הצטיין בזכייה בקופה אמריקה לנבחרות צעירות עם שישה כיבושים ויש לו גם הופעה אחת במדי ברזיל הבוגרת.

סימונה פאפונדי (איטליה) - בארץ המגף משוועים לכוכבים צעירים וכך הקשר ההתקפי נמוך הקומה (1.66 מ') לבש את מדי הנבחרת הבוגרת כבר בגיל 16 וחצי. מאז הספיק לצבור קצת דקות משחק באודינזה ובטורניר הזה מקווה לפרוץ בגדול.

ווילסון אודובר (צרפת) - אלן וירז'יניוס היה ממצטייני היורו ונרכש על ידי ליל, אבל אודובר בן ה-18 מוגדר כפוטנציאל גדול אף יותר. שחקן הכנף ברח מהנוער של פריז סן ז'רמן כדי לשחק כבוגר בטרואה, כבש העונה ארבעה שערים ב-32 הופעות בליג 1 וסומן על ידי מילאן ובכירות אחרות.

קנדרי פאאס (אקוודור) - השחקן הכי צעיר בטורניר, הסנסציה של דרום אמריקה. רק לפני שבועיים חגג יום הולדת 16, ועוד לפני כן הספיק לככב בבוגרים של אינדפנדיינטה דל ואלה עם רגל שמאל נפלאה ויכולת כדרור משובחת. צ'לסי מוכנה לשלם עליו 20 מיליון יורו כדי לקבל אותו כשיהיה בן 18, התחרות ודאי תגבר בקרוב.

אלכס סקוט (אנגליה) - פפ החמיא, יורגן קלופ סימן ואחרי עונה מרשימה במדי בריסטול סיטי בליגת המשנה, הקשר המגוון צריך להיכנס לנעליו של קרני צ'וקוואמקה ולהוביל את אלופת אירופה גם בזירה העולמית.

דניאל אדלמן (ארה"ב) - הקשר היהודי בן ה-20 נמצא ברשימת המועמדים של מכבי חיפה ומנהיג כקפטן נבחרת שארבעה משחקניה כבר הספיקו לרשום הופעות בנבחרת הבוגרת. תפס מקום בהרכב ניו יורק רד בולס ב-MLS.

ניקו טקהאשי (יפן) - המגן בן ה-18 נולד בספרד לאב ארגנטינאי וזכה לפנייה משתי הנבחרות, אבל בחר לייצג את המולדת של אמא ובינתיים בברצלונה מקווה להידמות לאלילו ג'ורדי אלבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully