וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי באמת השומר הטוב באירופה? ווקאפ וטבארס נפגשים כדי להכריע

מצד אחד גארד שהוא "חלומו של כל מאמן", מצד שני סנטר שכבר מזמן הפך ל"אימת אירופה". שני שחקני ההגנה של העונה ביורוליג הציתו ויכוח בשבוע שעבר, עכשיו הם ייפגשו בגמר כדי ליישב אותו

"כשבוחרים את שחקן ההגנה של העונה, תמיד מעדיפים סנטרים. זה כבר כמעט מובן מאליו". כך אמר בשבוע שעבר תומאס ווקאפ, גארד אולימפיאקוס ומי שנחשב על ידי רבים לשומר הטוב באירופה כיום, אפילו יותר מטבארס.

בשבוע האחרון התעורר ויכוח כמעט פילוסופי בכדורסל האירופי סביב זהותו של השומר הטוב ביבשת. האם האימה שמטיל אדי טבארס העצום באזור צבע אכן משמעותית יותר להגנה מסטופר מושלם של גארדים כמו ווקאפ? כנראה שהתשובה לא חד משמעית. אבל אחרי התוצאות אמש (שישי) בפיינל פור היורוליג, ווקאפ וטבארס יקבלו הזדמנות ליישב את הסוגיה אחת ולתמיד בדו קרב על הזכייה ביורוליג.

תומאס ווקאפ לצד וולטר טבארס. Gettyimages, עיבוד תמונה
שניהם שומרים נהדרים, אבל למי יש אפקט מכריע? ביום ראשון נקבל רמז. טבארס מול ווקאפ/עיבוד תמונה, Gettyimages

מצד אחד, טבארס שזכה פעמיים ברציפות בפרס שחקן ההגנה של העונה, כבר מזמן מהלך אימים על שחקני היריבות ושולט לחלוטין ברחבות ביורוליג. "הוא אימת אירופה, כבר לא נותרו מילים לומר כדי לתאר אותו", הילל אותו אתמול מאמן ריאל מדריד צ'וס מתאו, אחרי שטבארס סיים את חצי הגמר נגד ברצלונה עם 20 נקודות, 15 ריבאונדים ו-3 חסימות, והמשיך את הכושר הפנטסטי שבו הוא נמצא בשלבים המכריעים של העונה.

מצד שני, ווקאפ יגיע לגמר אחרי תצוגה התקפית פושרת שדווקא הצליחה להמחיש את האפקט האדיר שלו על ההגנה. ווקאפ סיים את חצי הגמר נגד מונאקו ללא נקודות וללא זריקות מהשדה, אבל לפי סשה אוברדוביץ' היה המפתח בדרך לניצחון.

"יותר מדי אנשים שופטים את המשחק בהתאם לסטטיסטיקות, אבל האמת היא שמי שהכריע את המשחק היום היה שחקן שלא קלע ובכלל לא זרק לסל. תומאס ווקאפ שלט לחלוטין במשחק, והיה דומננטי. הוא המנהיג של אולימפיאקוס, הוא לוקח את ההחלטות בעצמו ברגעים החשובים, הוא השמיד את הגארדים שלנו בהגנה. הוא כמו מאמן על המגרש", אמר מאמן מונאקו.

מאמן אולימפיאקוס יורגוס ברצוקאס הסכים איתו, והרחיב: "תומאס ווקאפ הוא ב-100 אחוז חלומו של כל מאמן. הוא תמיד יעשה מה שיידרש ממנו, תמיד יעשה כל מה שהקבוצה צריכה כדי לנצח, תמיד יקבל את ההחלטות הכי חכמות, תמיד יהיה הכי קר רוח. אני מסכים עם סשה אוברדוביץ' - הוא היה שחקן המפתח הערב למרות שלא קלע בכלל. הוא שלט בקצב של המשחק, הוא ארגן את ההתקפה, הוא חילק אסיסטים, וכמובן שמר מדהים בהגנה. הוא המנהיג האולטימטיבי".

בגמר ביום ראשון, אם כן, לא יעמוד על הכף רק גביע היורוליג, אלא גם תתקבל תשובה חלקית לשאלה כמעט פילוסופית בכדורסל של ימינו: לאיזה סוג של MVP הגנתי יש אפקט מהותי יותר על המשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully