וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות רבע 3 היסטורי: אולימפיאקוס בגמר הפיינל פור

עודכן לאחרונה: 19.5.2023 / 19:59

היוונים דרסו 2:27 בפתיחת החצי השני עם הצגה של וזנקוב (19 נק' ו-6 ריב') ופאפאניקולאו (15 נק' ו-8 ריב') ב-62:76 על מונאקו. ג'יימס (17 נק') בלט מנגד

בתום מהפך ענק עם רבע שלישי היסטורי, אולימפיאקוס עלתה הערב (שישי) לגמר הפיינל פור עם 62:76 על מונאקו. בהמשך הערב, היוונים יגלו מול מי יתמודדו בגמר בקובנה, כשברצלונה וריאל מדריד ייפגשו לחצי הגמר השני של היורוליג.

המשחק נפתח עם יכולת הגנתית נהדרת של דומנטאס מוטיונאס (7 נק' ו-5 ריב') ששמר את היוונים על 6 נקודות בחמש הדקות הראשונות של ההתמודדות. סאשה וזנקוב, MVP המפעל, התעורר ותרם 19 נק' ו-6 ריב', אך מייק ג'יימס (17 נק') הוריד את מונאקו ביתרון 14:20 לקראת הרבע השני. אולימפיאקוס יצאה לריצת 0:7 שנעצרה עם נקודות של ג'ורדן לויד (11 נק' ו-7 ריב') ששמר על יתרון צרפתי. אלי אוקובו (17 נק' ו-5 אס') צלף מחוץ לקשת והעלה את מונאקו ליתרון דו ספרתי שנשמר עם ההפסקה עם 29:41.

קוסטאס פאפאניקולאו (15 נק' ו-8 ריב') הוביל יחד עם וזנקוב ריצת 0:14 מדהימה בפתיחת הרבע השלישי, כשלצרפתים לקח כמעט 6 דקות להשיג נקודות ראשונות בחצי השני. השלשות החלו להיכנס עבור היוונים ששמרו את מונאקו עם סל אחד בלבד ברבע וב-2:27 עלו ליתרון 43:56 לקראת רבע אחרון ומכריע. דווקא כשהצרפתים הצליחו להתאושש מהרבע המשפיל, מוסטאפה פאל (12 נק') הבריק בצבע וה-MVP הצדיק את התואר עם דקות סיום טובות ועלייה לגמר הפיינל פור.


קלעו לאולימפיאקוס: סאשה וזנקוב (6 ריב') 19, קוסטאס פאפאניקולאו (8 ריב') 15, מוסטאפה פאל 12, קוסטאס סלוקאס (7 אס') 9, אייזיאה קנאן 7, שאקיל מקיסיק 5, יאנוליס לרנצקיס 4, טאריק בלאק 3, ג'ואל בולומבוי (5 ריב') 2. תומאס וולקופ (7 אס') ומיכאליס לונציס שותפו ולא קלעו.

קלעו למונאקו: מייק ג'יימס ואלי אוקובו (5 אס') 17 כ"א, ג'ורדן לויד (7 ריב') 11, דומנטאס מוטיונאס (5 ריב') 7, ג'ון בראון 4, דונטה הול (7 ריב'), צ'ימה מונק ואלפא דיאלו 2 כ"א. יאקובה אוואטרה שותף ולא קלע.

קוסטאס סלוקאס אולימפיאקוס לצד אלפא דיאלו מונאקו. רויטרס
גמר ראשון מאז 2017. סלוקאס/רויטרס

מהלך המשחק

רבע 1:

סאשה וזנקוב פתח את הפיינל פור עם נקודה מהקו, ג'ון בראון הפך את סל ועבירה בפתיחת משחק מלאת שגיאות. דומנטאס מוטיונאס העלה את הצרפתיפ ל-1:6 אחרי שלוש וחצי דקות, אייזיאה קנאן צימק עם שלשה וג'ורדן לויד עם 4:8 למונאקו בדקות ראשונות צמודות. הסנטר הליטאי המשיך לשלוט בצבע עבור הצרפתים והציג הגנה נהדרת. קנאן החזיר קצת את היוונים למשחק, אבל סל מחוץ לקשת של מייק ג'יימס השתיקה את הקהל הדומיננטי בעולם, לפני שוזנקוב צלף מהשלוש דקה וחצי לסיום הרבע. קוסטאס פאפאניקולאו המשיך את המטווח מחוץ לקשת של שתי הקבוצות ומונאקו ביתרון 14:20.

רבע 2:

יאנוליס לרנצקיס העניק נקודות ראשונות לאולימפיאקוס בפתיחת הרבע השני, שאקיל מקיסיק הוסיף שלשה וההפרש ירד ל-4 בלבד. ריצת 0:7 יוונית קראה לפסק זמן צרפתי ראשון בשוויון 22:22. טאריק בלאק, אקס מכבי תל אביב, עלה מהספסל ותרם נקודות בצבע, כשג'ורדן לויד השאיר את היתרון בצד של מונאקו. סלוקאס המשיך את היכולת הרעה של היוונים מהקו ברבע שני דל למדי עם סקור נמוך של שתי הקבוצות. ג'יימס קלע מחצי מרחק והגדיל מחדש את היתרון הצרפתי ל-7 הפרש, אלי אוקובו ניצל איבוד כדור יווני ומונאקו עלתה ליתרון דו ספרתי מרשים עם פסק זמן של אולימפיאקוס. ג'יימס סחט עבירה ודייק שלוש פעמים מהקו ומונאקו ירדה למחצית ביתרון 29:41.

שאקיל מקיסיק אולימפיאקוס לצד דונטה הול מונאקו. רויטרס
חצי ראשון נצבע בלבן. הול ומקיסיק/רויטרס

רבע 3:

וזנקוב התחיל את החצי השני עם הטבעה, קוסטאס פאפאניקולאו סחט סל ועבירה והאווירה באולם בקובנה התלהטה כשהיוונים צמצמו ל-7 בלבד. הריצה היוונית המשיכה עם 0:8 כשהיתרון של מונאקו ירד ל-4 בלבד וקראה לפסק זמן של אוברדוביץ'. פאפאניקולאו צלף מחוץ לקשת, וזנקוב תרם שלשה משלו וריצת 0:14 מדהימה העלתה את אולימפיאקוס ליתרון לראשונה מאז הרבע הראשון. אוקובו קלע לראשונה עבור הצרפתים כמעט אחרי 6 דקות לתוך הרבע השלישי, אך פאפאניקולאו סחט סל ועבירה והיתרון של מוליכת העונה הסדירה נשמר עם 43:45. וזנקוב וחבריו המשיכו לדרוס ועלו ליתרון דו ספרתי בריצת 2:24 היסטורית שהפכה לחלוטין את מאזן הכוחות ב-43:56 מדהים לקראת רבע מכריע.

רבע 4:

אוקובו השאיר פתח לתקווה עם שלשה בפתיחת הרבע האחרון, סלוקאס השיג סל שדה ראשון וההגנה היוונית שמרה על היתרון הדו ספרתי. ג'יימס המשיך להוביל את קלעי מונאקו, מוסטאפה פאל סחט סל ועבירה והקפיץ את הקהל היווני באולם. וזנקוב קלע 4 רצופות והיתרון נשמר עם הבטחת הופעה נוספת בגמר הפיינל פור - בסיום, 62:76 לאולימפיאקוס עם הופעה גדולה במחצית השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully