וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחרי ששיחקת מול 40-50 אלף צופים, קל להיות מחושב": הספורטאים שבאים לעבוד

הם היו ספורטאים מקצועניים ועברו לעבוד בחברות הייטק. הכדורגלן עודד גביש, הכדורגלנית עדי וטורי והכדורסלן גלעד שיקלר מסבירים כיצד עשו את המעבר ומדוע המגרש והפרקט עזרו להם בהמשך הקריירה

עודד גביש שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
פעם הוא היה שחקן. עודד גביש ב-2013 במדי הפועל באר שבע/ברני ארדוב

עודד גביש, כדורגלן לשעבר שגדל במכבי תל אביב, שיחק בהפועל באר שבע וגם בפולין, הוא כיום עובד בחברת הפינטק Pagaya, אשר מתמחה בניהול סיכוני אשראי וחיתום בעולמות ההלוואות הצרכניות המקוונות.

"אני חושב שזה נחמד לפגוש אנשים ולהראות להם את הזווית הפנימית של עולם הכדורגל", אומר גביש. "להראות שיש מגווון וסוגים של אנשים (שחקנים) בדיוק כמו המגוון באוכלוסייה, ולאו דווקא מה שנראה דרך המסכים זוהי דמות השחקן האמיתית".

את המעבר לעולם ההייטק החל גביש עוד במהלך הקריירה. "למדתי תואר ראשון בכלכלה תוך כדי ששיחקתי כדורגל כדי להכין את "היום שאחרי". מיד שפרשתי התחלתי לעבוד בתור אנליסט ומשם התקדמתי לנהל צוות. לימים עשיתי את התואר השני במנהל עסקים ובמימון וכתבתי עבודת מחקר על העולם שבין הפינטק למתן האשראי, מה שמאוד עזר לי להצטרף לחברה שאני עובד בה היום המתעסקת בתחום זהה".

אילו יתרונות הרקע הספורטיבי מביא לך?

"אני חושב שספורט מקצועני דומה מאוד לסביבה עסקית. המקצוענות זהה בין שני התחומים, העמידה בזמנים, היסודיות, היושרה. יתרה מכך, אני חושב שדינמיקה עם סביבת עובדים זהה לחדר הלבשה, ודינמיקה עם מנהל דומה לדינמיקה עם בוס. בשורה התחתונה, אחרי ששיחקת במעמדים גדולים עם אצטדיונים מלאים ב40-50 אלף צופים ואת המודע למשקל של כל פעולה ואיך היא יכולה להטות את הכף, קל לך להיות יותר מחושב ונינוח כאשר צריך לקבל החלטות תחת לחץ".

עודד גביש. יחצ,
ספורט מקצועני דומה לסביבה עסקית. עודד גביש היום/יחצ

גם לחברות שעוסקות בספורט יש יתרונות בהעסקת ספורטאים. ליאה צפר, מנהלת הגיוס בחברת 365scores, מספרת שיש הרבה מאוד יתרונות לגיוס של ספורטאים לחברה.

"העובדה שספורטאים התחנכו מגיל צעיר על כך שההשקעה ועבודה קשה משתלמת ומקדמת אותם, ניכרת גם בתשוקה וברצון שלהם להצליח", אומרת צפר. "בעיקר ברצון שלהם לעזור לסביבה שלהם להצליח ולהיות טובה יותר. ספורטאים יודעים כיצד לעבוד בצוות ובהיררכיה, בין אם מדובר בשחקן שהוא חלק בקבוצה, או אפילו ספורטאי יחידני שמקיף את עצמו בצוות מקצועי - הגדרות העבודה מאוד ברורות ולכולם ברור שללא סינרגיה בין כולם לא נצליח למקסם את התוצאות. כך למשל אצלנו ישנו שילוב בין טכנולוגיה לספורט, לכן אנחנו יודעים שספורטאי שמגיע אלינו ישתלב טוב יותר בזכות הערכים שמביא איתו אל החברה, וגם יגיע מעולם תוכן שמדבר אליו - שילוב בין שניהם הוא חלק חשוב בניבוי ההצלחה של הגיוס".

ואיך כל זה עוזר לחברה?

"גיוס של ספורטאים מאפשר להם להביא את היתרונות והניסיון שרכשו בעולם הספורט לידי ביטוי בחברות ההייטק", אומרת צפר. "הערכים המשותפים שמצטלבים, עוזרים להם להשתלב ולעשות 'כניסה חלקה' אל עולם חדש שכביכול חדש וזר להם, וגם להביא ערך מוסף לחברה. ספורטאים מצליחים מגיעים מעולם מבוסס תוצאות על המגרש ומאופיינים בדרך במשמעת חזקה, אחריות, מוסר עבודה גבוה ולויאליות למערכת- הערכים האלו דומים מאד לערכים שבזכותם חברות הייטק מצליחות לשגשג, ולכן זה משתלב יחד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
עדי וטורי. אלכסנדר בוך,
מספורט לספורט. עדי וטורי/אלכסנדר בוך

עדי וטורי, שחקנית הפועל רעננה ונבחרת ישראל בכדורגל נשים, שעובדת בחברת הספורט-טק WSC Sports, המובילה בעולם בתחום תקצירי הספורט מבוססי בינה מלאכותית, מציינת שהעובדים האחרים דווקא בעיקר מופתעים ומתלהבים באותה נשימה. "בדרך כלל השאלה הראשונה שאני מקבלת זה איך את מספיקה ואיך זה מסתדר עם הדרישות מהעבודה ומהספורט". לפי וטורי, זה כבר נראה טריוויאלי ולא משהו מיוחד. "אני רגילה לשלב את הספורט המקצועי עם מרוץ החיים מגיל צעיר. אני מאמינה שבסוף זה הכל עניין של סדרי עדיפויות וניהול נכון של הזמן. אני לא יכולה לדמיין שיעברו כמה ימים בלי ללכת להתאמן ולהוציא אנרגיה. ספורט הוא לחלוטין חלק בלתי נפרד מהשגרה שלי ואני מאמינה שהאורח חיים הזה גם עוזר לי להיות חדה ומפוקסת יותר בעבודה".

איך ספורט מקצועני משתלב עם עבודה בהייטק?

"קודם כל, זכיתי לעבוד במקום שמאפשר את הגמישות הזאת ומאפשר שילוב של work-life בלאנאס, זה לא מובן מאליו. יש ימים שמתחילים יותר מוקדם ויש כאלה בהם עובדים בערבים. לומדים למצוא את האיזון. בגלל שאני הרבה שנים בתחום, תמיד הייתי צריכה לשלב את הספורט המקצועי עם עוד דברים אז עם הזמן לומדים איך לארגן נכון את הזמן ולייעל את העבודה. זה אולי יישמע מטורף אבל אחרי ישיבה שעות על מחשב ומול מסך אני יותר להוטה לצאת למגרש ולדשא, קולגות שלי רק רוצים לרבוץ על הספה. אני יותר בקטע של להבקיע שערים".

אילו יתרונות מביא הרקע הספורטיבי?

"ניהול זמן ויעילות. בגלל שתמיד יש כל כך הרבה דברים שקורים במקביל והרבה משימות במיוחד בסטרטאפ שבצמיחה שהכל קורה מהר צריך להספיק הרבה דברים. אני חושבת שהספורט נתן לי את היכולת לארגן את הזמן טוב יותר ולהיות פרודקטיבית ויעילה כשאני בעבודה. חוץ מזה יש כמובן את הלקיחת אחריות והצד הוווינרי של לרצות להצליח ולעשות את הדברים כמה שיותר טוב. אם יש דברים שאני לא מצליחה זה מעצבן אותי ואני אעשה הכל כדי בסוף להצליח ולמצוא את הפתרון הטוב ביותר. לפעמים אני אכשל או "אפסיד" במשימה כמו שבקורה לעיתים במשחק אבל מכל מכשול כזה אני לומדת איך להפוך לעובדת טובה יותר".

אילו ערכים שלמדת בספורט את מביאה איתך?

"אני חושבת שהערכים העיקריים הם העבודה בצוות, להיות חלק מקבוצה ומשמעת עצמית. הספורט הקבוצתי מלמד אותך לעבוד בצוות, לדעת מתי להוביל ומתי לתת למישהו אחר את המושכות ולזהות בכל אחד את היתרונות שלנו על מנת ליצור תלכיד של קבוצה מנצחת ואיכותית, על המגרש ומחוץ למגרש במשרד זו מבחינתי אותה משימה קבוצתית זהה".

גלעד שיקלר. שי יחזקאל,
הישגיות, משמעת עצמית, עבודת צוות. גלעד שיקלר/שי יחזקאל

גלעד שיקלר, כדורסלן עבר שעובד כ- Product Manager בחברת Rapyd, מציין שהעובדים האחרים מתרשמים מהעובדה ששיחק כדורסל באופן מקצועי. "אני מקבל הרבה הערכה מאנשים שמבינים מה זה אומר מבחינת השקעה ואינטנסיביות. אנשים שמגיעים מרקע של ספורט קבוצתי כמעט בכל רמה מביאים איתם המון איכויות ל"חיים האמיתיים", שלא מוצאים באנשים בלי רקע כזה. היכולת לעבוד בצוות בלי לתת לאגו לעמוד בדרכך היא הכי מרכזית לדעתי אבל הרשימה ארוכה - הרצון תמיד להיות הישגי, לדעת לקחת כישלונות בפרופורציה ולתת להם להיות מלמדים ולא משתקים, היכולת להוביל קבוצה של אנשים ממקום של מטרה משותפת, לסמוך על החברים שלך לצוות ועוד".

"מבחינתי המעבר להייטק זה היה מאוד פשוט", מציין שיקלר. "בפן הרגשי הייתי מאוד מוכן להתקדם לשלב הבא בחיים שלי, ובפן המעשי פשוט הצבתי לעצמי מטרה - בזמן שעוד שיחקתי, החלטתי שאני רוצה להיכנס להייטק בתוך 3 שנים. למדתי קוד בצורה עצמאית כדי שתהיה לי דלת כניסה לעולם, משם עם קצת עזרה מחברים הכנסתי רגל בדלת ודאגתי להוכיח את עצמי כדי להוכיח שההזדמנות שניתנה לי היא בזכות".

אילו ערכים שלמדת בספורט אתה מביא ומיישם בהייטק?

"הישגיות, משמעת עצמית, עבודת צוות, כבוד, קור רוח ואני בטוח שעוד הרבה שאני לא חושב עליהם. כמו שציינתי, אני חושב שהעיסוק בספורט בצורה מקצוענית מבדל מאוד בגלל העובדה שספורט הוא כמו ה"חיים האמיתיים" על סטרואידים. מתמודדים עם המון סיטואציות, קיצוניות יותר ופחות, באופן יום יומי. השיעורים שלוקחים מכך לחיים הם priceless. אני שמח שכיום אני עובד בחברה שתומכת ברוח ספורטיבית, ואחד הביטויים לכך הוא בתמיכה בקבוצת מכבי תל אביב לאורך השנים. בין היתר, הקמנו בראפיד קבוצת כדורסל על מנת להתחרות בליגת סקייבוקס בה משתתפות חברות שיש להן תאי צפיה ומתחרות זו בזו"

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully