וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה מכל כיוון: הגמר יהיה המפגש הרשמי הראשון בין סיטי לאינטר

המאזן של פפ מול הנראזורי, הזיכרונות של דז'קו מסיטי, החברות של דה בראונה ולוקאקו והקרב על הדאבל בין אלופי העולם לאוטרו וחוליאן

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 17.5/ספורט1

מנצ'סטר סיטי היא הקבוצה שתפגוש את אינטר בגמר ליגת האלופות באיסטנבול ב-10 ביוני. אלופת אנגליה הביסה 0:4 את ריאל מדריד והעפילה הערב (רביעי) לגמר השני בתולדותיה, בו תנסה להשיג תיקון להפסד בגמר 2021, לזכות לראשונה בתואר האירופי הנכסף ולהעניק לפפ גווארדיולה את הגביע עם האוזניים הגדולות אחרי 12 שנים.

באופן די מפתיע, זה יהיה המפגש הרשמי הראשון אי פעם בין שתי הקבוצות. מנצ'סטר סיטי היא חברת קבע בליגת האלופות רק בעשור האחרון ואינטר נעדרה מהמפעל בחלק מהתקופה הזו, אבל גם עשרות שנים לפני זה לא קרה. את מילאן פגשו הסיטיזנס בגביע אופ"א ב-1978 ואת יובנטוס באותו מפעל שנתיים לפני כן, אבל מול הנראזורי לא היה משחק רשמי. הקבוצות קיימו רק משחקי הכנה: אינטר ניצחה פעמיים 0:3 בקיץ 2010 וסיטי ניצחה באותה תוצאה שנה לאחר מכן בדאבלין.

פפ גווארדיולה שחקן ברשיה בועט פנדל מול פרנצ'סקו טולדו שוער אינטר, אפריל 2002. Grazia Neri, GettyImages
כבש מול אינטר כשחקן. פפ גווארדיולה באפריל 2002/GettyImages, Grazia Neri

* פפ גווארדיולה שיחק מול אינטר פעמיים בעונת 2001/02 ואפילו כבש לרשתה בפנדל בסן סירו, אבל רונאלדו הפך ל-1:2. לפני כן ניצחה אינטר 1:3.

* כמאמן, פפ הפסיד לאינטר פעם אחת בארבעה משחקים (כולם עם ברצלונה), אבל אותו הפסד עלה לו בהדחה בחצי גמר ליגת האלופות. הנראזורי של ז'וזה מוריניו ניצחו 1:3 באפריל 2010 ואז הפסידו רק 1:0 בגומלין, המשיכו לגמר וגם זכו בתואר האירופי בפעם השלישית והאחרונה עד כה.

* בגמר הוא יפגוש לראשונה את סימונה אינזאגי, שפיתח מומחיות במשחקי נוקאאוט ובפרט בגמרים. הוא זכה עם אינטר בגביע האיטלקי בעונה שעברה והגיע לגמר גם העונה, הניף את הגביע עם לאציו ב-2019 וגם שנתיים קודם הגיע לגמר (היחיד בו הפסיד). בנוסף, זכה בסופרקופה האיטלקי בכל ארבע ההשתתפויות שלו (פעמיים עם לאציו ופעמיים עם אינטר).

* כשחקנים נפגשו השניים בשלושה מקרים: גווארדיולה ניצח 0:2 עם נבחרת ספרד את איטליה של אינזאגי במשחק ידידות במרץ 2000 ואילו בליגה האיטלקית אינזאגי כבש ובישל ב-0:5 של לאציו על ברשיה של פפ באפריל 2001 וניצח גם 1:3 במאי 2003.

עוד בוואלה!

מנצ'סטר סיטי הביסה 0:4 את ריאל מדריד ועלתה לגמר ליגת האלופות

לכתבה המלאה
אדין דז'קו שחקן מנצ'סטר סיטי. Alex Livesey, GettyImages
היה שותף בכיר לאליפות הראשונה של סיטי אחרי 44 שנה. אדין דז'קו ב-2012/GettyImages, Alex Livesey

* אדין דז'קו הוא אקס סיטי היחיד בסגל של אינטר. בינואר 2011 שילמו עליו האנגלים 32 מיליון יורו והוא סיפק 72 שערים ב-189 משחקים בכל המסגרות, במהלך ארבע עונות וחצי במועדון. הוא תרם את חלקו לשתי אליפויות, כולל שער השוויון הדרמטי מול ק.פ.ר במשחק ההכתרה ב-2011/12, לפני שקון אגוארו כבש את שער האליפות. היה לו גם גביע אחד, זכייה בגביע הליגה וגם במגן הקהילה.

* לאוטרו מרטינס מאינטר וחוליאן אלברס ממנצ'סטר סיטי הם שני היחידים שיכולים להיות אלופי אירופה עם הקבוצה לאחר שהפכו לאלופי העולם עם ארגנטינה. כזכור, לאוטרו התחיל את המונדיאל כחלוץ הראשון וחוליאן תפס את מקומו והפך לבכיר במהלך הטורניר.

* פרט אליהם, יש שני חברים טובים שהולכים שנים יחד בנבחרת בלגיה: רומלו לוקאקו מאינטר וקווין דה בראונה ממנצ'סטר סיטי, שכבר נפגשו בגמר . נתן אקה מסיטי משחק בנבחרת הולנד עם דנזל דומפריס וסטפן דה פריי מאינטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully