וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ת"א נחלצה מפיגור וגברה 77:90 על נס ציונה בפתיחת הסדרה

המארחת רדפה במשך שלושה רבעים, מחקה פיגור של 14 נקודות בשיא והפכה בזכות גינת ומנפורד שקלעו 19 נקודות כל אחד בדרך ליתרון 0:1 ברבע הגמר

במשך שלושה רבעים הפועל תל אביב רדפה בביתה אחרי עירוני נס ציונה, אבל ריצה אדירה בסיום הרבע השלישי ובפתיחת הרבע הרביעי סידרה לאדומים ניצחון 77:90 ויתרון 0:1 בסדרת רבע גמר הפלייאוף.

כמו במפגש האחרון בין הקבוצות לפני עשרה ימים במסגרת הבית העליון, האורחת מנס ציונה הוליכה בבטחה במשך דקות ארוכות, אבל האדומים התעוררו לקראת הסיום ורצו כל הדרך לניצחון - את המחצית השנייה ניצחו בתוצאה 30:55, גם בזכות שש שלשות מתשעה ניסיונות במחצית השנייה לעומת 0 מ-10 בחצי הראשון.

אקסבייר מנפורד, הפועל תל אביב. דני מרון
ריצה במחצית השנייה הספיקה להפועל תל אביב. מנפורד/דני מרון

נס ציונה למעשה יצאה לריצת 0:9 בפיגור 2:0 והוליכה ב-14 נקודות בשיא בזכות משחק משובח של טיילר ביי שברבע הראשון הגיע ל-10 נקודות, סיים עם 22 ונהנתה גם מדקות מעולות של רז אדם שקלע 14 נקודות, אבל זה לא הספיק מול המומנטום האדיר של המארחת בהובלת קסבייר מנפורד ותומר גינת (14 כדורים חוזרים וחמש חטיפות) עם 19 נקודות כל אחד, צ'ינאנו אונואקו (11 ריב') וג'ייקובן בראון (9 אסיסטים) שקלעו 14 כ"א ו-10 נקודות של ג'ורדן מקריי.

סטטיסטיקה:

הפועל תל אביב: גינת (8-16 מהשדה, 14 ריבאונדים, 5 חטיפות) ומנפורד 19 כל אחד, בראון (9 אסיסטים) ואונואקו (11 ריבאונדים, 3 חטיפות) 14 כ"א, מקריי 10, טימור (6 אסיסטים) והורד 7 כ"א. כן שותפו: בני והראל.

עירוני נס ציונה: ביי 22 (9-15 לשתיים, 1-3 לשלוש), אדם ומיינסי (3 חסימות) 14 כ"א, קופר (9 ריבאונדים, 9 אסיסטים, 3 חטיפות, 8 איבודים) ולוינסון 7 כ"א, בן משה 5, הארל 4, רוזנפלד וביוקנן 2 כ"א. כן שותף: ווריק.

טיילר ביי, עירוני נס ציונה. דני מרון
עשה הרבה צרות להפועל תל אביב בפתיחה. ביי/דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1

הסל הראשון במשחק היה של אונואקו שהטביע, אבל אז האורחת יצאה לריצת 0:9 ועלתה ליתרון מהיר ומשמעותי. ביי עם שלשה שנייה של נס ציונה קבע 4:12 ומן העבר השני גינת קטע חמש דקות וחצי של האדומים ללא סל שדה. ביי השלים מהלך נוסף של שלוש נקודות והגיע ל-10 נקודות עד סיום הרבע הראשון, אבל מקריי ומנפורד עם נקודות חשובות הצליחו לצמק את ההפרש. 18:24 לנס ציונה בתום הרבע.

רז אדם, עירוני נס ציונה. דני מרון
גם אדם נכנס לעניינים והגיע עד ההפסקה למספר דו ספרתי/דני מרון

רבע 2:

לוינסון ואדם עם חמש נקודות רצופות המשיכו את הריצה של נס ציונה, ששבה ליתרון דו ספרתי תוך דקה ו-20 שניות ברבע. הורד נחסם מן העבר השני ואדם עם שתי נקודות נוספות קבע 20:33, יתרון השיא של האורחים. מנפורד עם ארבע נקודות רצופות הוריד את ההפרש ל-9 ואילץ את אלעד חסין לקחת פסק זמן. שתי דקות במהלכן הפועל תל אביב שוב לא קלעה, ואחרי שביי שוב קלע בחופשיות, היה זה פרנקו שהזעיק פסק זמן בפיגור 37:24. לאחריו האורחים לא קלעו במשך שתי דקות וגינת והורד שוב הורידו את ההפרש ל-9. אדם המשיך לעשות צרות בצבע וגם הוא חצה את רף 10 הנקודות והגיע ל-11, הארל קלע ארבע נקודות רצופות וביי בג'אמפ שוט קבע 35:47 לנס ציונה במחצית.

צ'ינאנו אונואקו, שחקן הפועל תל אביב. דני מרון
הריצה האדומה החלה. אונואקו/דני מרון

רבע 3:

ביי המשיך במומנטום הנפלא שלו מהחצי הראשון עם ליי-אפ בפתיחה שקבע יתרון שיא של 14 נקודות, אבל בראון, מקריי מחוץ לקשת וגינת עם שבע נקודות רצופות הורידו את ההפרש לשבע נקודות בלבד לאחר שלוש דקות שבהן האורחת כלל לא קלעה. חטיפה גדולה של גינת ומסירה מהירה לטימור הסתיימו בשתי נקודות של האחרון, שגם סחט עבירה בעלייה לספסל וחסין הזעיק פסק זמן כשהיתרון שלו הצטמק לכדי ארבע נקודות בלבד. ביי שוב קלע את הסגל השני של נס ציונה ברבע לאחר כמעט חמש דקות ברבע, טימור השיב בשלשה גדולה וצימק ל-51:48, אבל אדם ענה בצליפה משלו מחוץ לקשת. בראון באסיסט נפלא הותיר את הורד לבדו מתחת לסל, ואחרי שרוזנפלד עצר אותו בעבירה הוא דייק פעמיים מהקו והפער ירד לשתי נקודות בלבד. ביוקנן עם כדור חוזר חשוב בהתקפה קלע וביי החזיר את נס ציונה ל-54:60, אבל גינת ובראון עם שתי שלשות רצופות החזירו את הפוען תל אביב ל-60:60. לוינסון בשלשה מטורפת קבע 60:63 לנס ציונה, אבל מנפורד עם שלשה אדירה ועבירה שוב איזן. לרבע המכריע ירדו הקבוצות ב-63:63.

ג'ורדן מקריי, הפועל תל אביב. דני מרון
התעוררו מאוחר, אבל זה הספיק. שחקני הפועל תל אביב/דני מרון

רבע 4:

לוינסון ומיינסי ביצעו עבירות כבר בחצי הדקה הראשונה של הרבע, קופר החטיא מחוץ לקשת ובראון בג'אמפ-שוט השיב את הפועל תל אביב ליתרון 63:65, מובילים לראשונה מאז הסל הראשון במשחק. נס ציונה המשיכה להסתבך כאשר הארל ביצע גם הוא עבירה ובראון באסיסט לגינת הוריד את הקבוצות לפסק זמן כשלוח התוצאות הראה 63:67 להפועל תל אביב לאחר דקה ו-20 ברבע. הריצה האדירה של הפועל תל אביב נמשכה גם לאחר מכן, כאשר אונואקו קלע סל חשוב וחטף כדור ממסירה רעה של קופר, בראון העניש עם שלשה מהפינה והמארחת כבר ביתרון מבטיח של 63:72. די ג'יי קופר היה שחקן נס ציונה הראשון שקלע ברבע האחרון אחרי כמעט חמש דקות, אבל גינת ואונואקו דאגו שהיתרון יעלה ל-14 נקודות. הפועל תל אביב כבר ברחה ל-17 הפרש ודקות הסיום הפכו לגארבז' טיים. בסיום 77:90 להפועל תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully