וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "בקבוצה מצליחה צריך להחתים את המאמן ראשון"

הסיטואציה של מאמנים ביורוליג, ההתבטאות השנויה במחלוקת של מאמן מכבי תל אביב שפחות אהב, האפקט של בולדווין ובראון ובעיית המתאזרחים בנבחרות: היועץ המקצועי של הצהובים דיבר בפתיחות בריאיון באיטליה

אחרי משחק 5 נגד מונאקו, עודד קטש סיפק הצהרה שזכתה להתייחסות נרחבת באירופה. "אני לא בטוח שהקבוצה הטובה יותר ניצחה", אמר מאמן מכבי תל אביב בתום ההפסד - אבל מסתבר שגם אנשים בכירים במועדון לא בהכרח מסכימים איתו.

"אני תמיד מאמין שבכדורסל הקבוצה הטובה יותר מנצחת. הפעם אני מרשה לעצמי לא להסכים עם עודד", אמר בלאט אתמול (שני) בריאיון לערוץ הטוויץ' האיטלקי "AREA52". היועץ המקצועי של מכבי תל אביב מסביר שלדעתו, הניסיון של מונאקו עשה את ההבדל. "בפעם הראשונה שבה מכבי תל אביב הגיעה איתי כמאמן ראשי לפיינל פור, הפסדנו בחצי הגמר לפנאתינייקוס, שהייתה הרבה יותר מנוסה מאיתנו גם על הקווים וגם על הפרקט", נזכר בלאט. "אני חושב על זה היום, ומבין שבזמן אמת לא הבנתי כמה חשיבות הייתה לזה. אם לא היית שם ולא עברת את זה, אתה לא תבין. למונאקו יש סגל עם המון שחקנים מנוסים שכבר היו במעמדים כאלה. גם המאמן שלהם כבר היה במשחק חמישי על ההעפלה לפיינל פור. אין ספק שהניסיון היה פקטור מכריע במשחק הזה".

מאמן מכבי תל אביב עודד קטש עם יו"ר הוועדה המקצועית דייויד בלאט. ברני ארדוב
תומך בו, וגם חולק על אמירה מסוימת שלו. בלאט לצד קטש/ברני ארדוב

בלאט נשאל שאלה הנוגעת למספר מאמנים ביורוליג שהצעידו את הקבוצות שלהן לפלייאוף, אבל עדיין לא קיבלו הבטחה שיאמנו אותן בעונה הבאה - בדומה לסיטואציה של עודד קטש במכבי תל אביב. התשובה של בלאט הייתה מעט מפתיעה. "אני לא חושב שלאף אחד מהמאמנים האלה תהיה בעיה לקבל חוזה בעונה הבאה, בלי קשר להחלטות של המועדונים שלהם. כולם מאמנים נהדרים, הם עשו עבודה גדולה העונה וגם בעונות קודמות. לדעתי, אם אני הייתי מנהל את הקבוצות האלו, הייתי כבר דואג מזמן לכך שהמאמנים האלה היו חתומים לעונה הבאה, כי הם ראויים לזה. מגיע להם לקבל את השלווה שהם צריכים כדי לעבוד כמו שהם יודעים, ומגיע להם לקבל את הביטחון מהמעסיקים שלהם. אני לא מנהל את המועדונים האלה, אז אני פשוט מביע דעה - אבל אם הייתי בנעליים שלהם, להחתים את המאמנים האלה על חוזה חדש היה הדבר הראשון שהייתי עושה. זה מה שצריך לעשות בכל קבוצה מנצחת".

על הגארדים שהפכו לדומיננטיים במיוחד ביורוליג אמר בלאט: "הכדורסל היום נשלט על ידי גארדים בכל העולם. אפשר לראות את זה אפילו בחמישיות העונה ביורוליג. ארבעה מתוך חמישה שחקנים בחמישייה השנייה ושלושה מתוך חמישה בחמישייה הראשונה, הם הגארדים. היום קומבו גארדים שולטים במשחק יותר מכל אחד אחר. שחקנים כמו ווייד בולדווין, אפילו לורנזו בראון, אלה גארדים סקוררים, פליימייקרים, שחקנים שמשפיעים לטובה על המשחק בכל עמדה שלא תציב אותם, הם מתאימים מאוד לכדורסל נטול העמדות של ימינו. הם ממחישים איך נראה הכדורסל בימינו".

לורנזו בראון לצד ווייד בולדווין מכבי תל אביב. דני מרון
"הכדורסל היום נשלט על ידי שחקנים כמוהם". בולדווין ובראון/דני מרון

על סוגיית המתאזרחים בנבחרות: "אם מאזרחים שחקן כלשהו, כדאי מאוד שהוא יהיה שחקן שמשחק זמן משמעותי באותה מדינה, או קשור אליה באופן מסוים. יש שחקנים שקיבלו אזרחות ממדינות מסוימות בלי שהם היו במדינה אפילו יום אחד. צריך למצוא שביל ביניים, כי מה שקורה עכשיו לא כשר, ההתנהלות הזו לא טובה. כדורסל הנבחרות עומד לעבור שינוי גדול מאוד, בגלל הדרישות הגבוהות שיש מהשחקנים, ובגלל המאבק הבלתי נגמר בין יול"ב לפיב"א. זה לא יכול להימשך ככה - משהו גדול חייב לקרות כדי שכדורסל הנבחרות יימשך".

על הפיינל פור שייערך בסוף השבוע: "אולימפיאקוס וברצלונה היו שתי הקבוצות הכי טובות במהלך העונה, אבל בפיינל פור תמיד יש הפתעות, והכל יכול לקרות. קשה מאוד להמר. ארבע הקבוצות שונות מאוד זו מזו, אז יהיה פיינל פור מרגש. כל העונה הזאת ביורוליג הייתה יוצאת מהכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully