וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוכנים לרולאן גארוס? דג'וקוביץ' מסביר איך התאושש, סימנים מדאיגים מנדאל

עודכן לאחרונה: 15.5.2023 / 10:31

נולה מסופק מהאופי שהראה בניצחון על דימיטרוב ברומא, נדאל הפצוע "במירוץ נגד הזמן" להשתתפות, ולמעשה כולם יודעים: האיש לנצח כרגע הוא בכלל אלקראס

קרלוס אלקראס זכה בטורניר מדריד/ספורט1

שבועיים לפני פתיחת טורניר רולאן גארוס, נובאק דג'וקוביץ' הראה אתמול (ראשון) סימנים מעודדים. הטניסאי הסרבי, שאיבד היום (שני) את המקום הראשון בעולם לקרלוס אלקרס, ניצח אתמול בטורניר רומא 3:6, 6:4, 1:6 את גריגור דימיטרוב ועלה לסיבוב הרביעי על החימר בבירת איטליה, כשהוא רושם ניצחון 1,050 בקריירה.

בשמינית הגמר הוא יפגוש את המדורג 13 קמרון נורי, בניסיון להעפיל לרבע הגמר בפעם ה-17 ברומא. "למזלי בקריירה שלי הצלחתי לנצח יותר משחקים מאלו שהפסדתי כשעמדתי בפני נסיבות קשות", אמר ג'וקוביץ' כשנשאל על היכולת שלו להפיק את המיטב שלו תחת לחץ, אחרי שנראה שהוא איבד את זה במערכה השנייה. "גם אני הפסדתי הרבה משחקים, במיוחד בתחילת הקריירה שלי. במשך כמה שנים, בכל פעם שהייתי צריך לעשות את הצעד האחרון הזה או לזכות בסלאם, לא הצלחתי לעשות את זה, אז למדתי הרבה.

"התחזקתי בגלל היריבות, במיוחד עם [רוג'ר] פדרר, [רפאל] נדאל ו[אנדי] מארי. פשוט להישאר במסלול, להישאר סבלני ולהאמין בתהליך ובדרך... להבין מה מתאים לך הכי טוב, מהי הנוסחה המנצחת שלך נפשית וגם פיזית ורגשית, ואז לדבוק בה".

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'/רויטרס
רפאל נדאל. MANAN VATSYAYANA, GettyImages
באיזה מקום ידורג? רפא/GettyImages, MANAN VATSYAYANA

אבל בעוד שדג'וקוביץ' מראה סימני התאוששות, נמשכים סימני השאלה סביב רפאל נדאל. אתמול התברר שנדאל דחה הצעה להשתתף בטורניר צ'לנג'ר שייערך בשבוע הבא בבורדו, כהכנה לרולאן גארוס. כרגע השתתפותו מוטלת בספק.

נדאל נאבק עם פציעה בירך שממנה סבל באליפות אוסטרליה בינואר, והחששות שהוא עלול להחמיץ את אליפות צרפת הפתוחה גברו לאחר שפרש מטורניר רומא. "הצעתי לסוכן שלו כרטיס חופשי לטורניר", אמר מנהל הטורניר בבורדו, "אבל הוא אמר לי באדיבות שנדאל ממשיך בהכנה שלו בבית במנאקור, שהוא לא מוכן ונמצא במרוץ נגד הזמן כדי להיות מוכן לאליפות צרפת הפתוחה".

נדאל ויתר על השתתפות בטורניר מדריד בשבוע שעבר והחמיץ את הטורנירים באינדיאן וולס, מיאמי, מונטה קרלו וברצלונה. אליפות צרפת הפתוחה, שנדאל זכה בה בשיא של 14 פעמים, כולל בשנה שעברה, מתחילה ב-28 במאי. נדאל, בן 36, התחרה ברולאן גארוס מדי שנה מאז שזכה בראשון מבין 22 תארי הגרנד סלאם שלו ב-2005. כמו כן, כרגע רפא מדורג רק 15 בעולם, ויהיה מעניין לראות באיזה מקום הוא ידורג על ידי המארגנים של רולאן גארוס, ומה זה יאמר על ההגרלה שלו, אם בכלל ישתתף.

דג'וקוביץ' יודע שכרגע, "אין ספק שעל חימר, אלקרס הוא השחקן לגבור עליו. מלבד לרפא כמובן, שהוא מלך החימר. אבל קרלוס משחק ביציבות מרשימה על כל המשטחים, במיוחד על חימר, וזה מרשים מאוד לראות את הדרך שבה הוא מתמודד עם דברים על המגרש ומחוצה לו, במיוחד בהתחשב בגילו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully