וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פטריק ויירה מנתח: זה ההבדל המהותי בין ארסנל למנצ'סטר סיטי

עודכן לאחרונה: 15.5.2023 / 9:11

שחקן העבר של ארסנל מסביר מה חסר לה כדי לתת פייט אמיתי מול האלופה, גם פרשן BBC דני מרפי מנתח את האיכויות הגדולות של גווארדיולה

תקציר: אברטון - מנצ'סטר סיטי 3:0/ספורט1

אם לארסנל הייתה איזשהי תקווה קטנה לזכות באליפות השנה, המשחקים אתמול (ראשון) ללא ספק קטעו את החלום של התותחנים, שהפסידו בבית 3:0 לברייטון, זמן קצר אחרי שמנצ'סטר סיטי הביסה 0:3 את אברטון.

ארסנל עלתה למשחק בידיעה שסיטי הלוהטת שוב ניצחה, והפער שלה האלופה בפסגה עמד על ארבע נקודות. אבל התותחנים המותשים שוב נראו חסרי אונים, הובסו בבית, והפער עומד על 4 נקודות, כשלחניכיו של פפ גווארדיולה עוד יש משחק חסר.

צפו בהפסד של ארסנל

תקציר: ארסנל - ברייטון 3:0/ספורט1
מרטין אודגור, קשר ארסנל. רויטרס
מרים ידיים. אודגור/רויטרס

"כן, זה נראה קשה עכשיו למען האמת, אנחנו צריכים להיות מציאותיים. אני לא חושב שסיטי הולכת לעשות יותר מדי טעויות עכשיו", אמר קפטן ארסנל מרטין אודגור, "ההרגשה לא טובה כרגע, עם איך ששיחקנו, במיוחד במחצית השנייה, אני לא יודע מה קרה למען האמת. זה מרגיש כאילו אין תקווה עכשיו".

החבורה של ארטטה יודעת שהנזק האמיתי כבר נגרם בחודש שעבר, כשהיא עשתה תיקו עם ליברפול ועם ווסטהאם, לאחר שהובילה בשני המשחקים ביתרון שני שערים, ולאחר מכן הסתפקה ב-3:3 ביתי בבית מול סאות'המפטון החלשה. מנגד, מנצ'סטר סיטי עם 11 ניצחונות רצופים בליגה, ולקחה 40 נקודות מ-42 האחרונות.

פטריק ויירה, מי שהיה כוכב ארסנל בשנותיה הגדולות, ניתח ב"סקיי" את ההבדלים בין ארסנל לסיטי. "מה שחסר לארסנל זו נוכחות פיזית", טוען ויירה, מי שהיה הקשר הדומיננטי בימי ונגר, "זה סוג של מנהיגות, כשאנשים צריכים לקבל משחקנים כאשר ארסנל לא מציגה את הרמה שהיא מצפה לה.

"מבחינתי, ארסנל צריכה לבנות קבוצה עם יותר אישיות, יותר תחרותיות. בארסנל יש הרבה איכות, אין ספק. היא משחקת כדורגל טוב, אבל יש הבדל בינה לבין מנצ'סטר סיטי. כשאתה מסתכל על סיטי, אתה רואה את התרומה הפיזית של כמה מהשחקנים, את המימד הגופני. יש לה הרבה שחקנים בסביבות גובה 1.90 מטר, כך שזה חשוב עבור ארטטה לזהות מה חסר לארסנל ולשפר את החלק הזה במשחק".

פפ גווארדיולה מסמן לאוהדי מנצ'סטר סיטי: עוד שני ניצחונות לאליפות. Michael Regan, GettyImages
עוד שניים! פפ/GettyImages, Michael Regan

החבורה של פפ גווארדיולה נראית במיטבה, בתמונה להשלים טרבל מושלם, ואתמול היה זה אילקאי גונדואן שכיכב מול אברטון, על רקע השמועות שיעזוב, אולי לברצלונה. אתמול עם שריקת הסיום, גווארדיולה פסע לעבר אוהדיה הצוהלים של סיטי וצעק "עוד שני ניצחונות!". לדבריו, "זה כל כך חשוב ונחמד לחגוג עם האוהדים שלנו. אנחנו צריכים עוד שני משחקים. אני מקווה שזה יהיה במשחק הבא נגד צ'לסי".

לטענת פרשן BBC דני מרפי, ההבדל הוא במנטליות המנצחת שפפ גווארדיולה הצליח להנחיל בחניכיו, ששומרים על גישה נכונה כל העונה, על אף הסגל הרחב.

"אחד הדברים הקשים ביותר בכדורגל הוא לשחק משחק גדול באמת ואז לעבור היישר למשחק שעל הנייר הוא הרבה פחות חשוב", אמר מרפי על המעבר מהמשחק מול ריאל מדריד לזה מול אברטון, "סיטי עשתה זאת כשעברה ממשחק חוץ בברנבאו, במשחק מונומנטלי בין שתיים מהקבוצות הטובות בעולם, ליום ראשון אחר הצהריים בגודיסון פארק נגד קבוצה שנאבקת נגד הירידה.

"היה יכול להיות חשש שכמה שחקני סיטי יחשבו שהם יכולים פשוט להופיע ולנצח בקלות. אבל השאננות הזו לא קרתה בגלל המקצועיות של הקבוצה. כולם עשו את העבודה שלהם בהגנה, ובלב של הקבוצה עמדה רביעייה אחורית מוצקה.

"אז, כשאני מדבר על המנטליות המנצחת של שחקן, אני מדבר על מנואל אקאנג'י שנתן לאלכס איוובי את אותו הכבוד שהוא נתן לרודריגו, וקייל ווקר שמתייחס לדווייט מקניל כאילו הוא טוב כמו ויניסיוס ג'וניור.

"וזה היה בדיוק אותו הדבר עם הגישה של החלוצים ריאד מחרז ופיל פודן, שנותרו על הספסל מול ריאל ואז חזרו ביום ראשון. הם לא זעמו או נראו כאילו הם מתוסכלים מזה שהחמיצו את המשחק הגדול, במקום זאת הם ידעו שיש להם עבודה לעשות ועשו אותה היטב.

"זו המנטליות שאתה צריך כדי לזכות בתארים. אתה צריך גם את היכולת לנצח משחקים, כמובן - דרך יצירתיות ושערים - אבל אתה צריך גם את הלך הרוח ואת הפיזיות כדי ללכת רחוק בכל כך הרבה חזיתות בכל עונה, כמו שסיטי עושה.

"רוב השחקנים שלהם נסעו למונדיאל, אבל כולם נראים כל כך חזקים ובכושר גופני נהדר, זה כאילו הם מגיעים לשיא בדיוק בזמן הנכון. יש כל כך הרבה שחקנים בסיטי שאפשר להחמיא להם, אבל הקבוצתיות היא זו שהביאה אותם לעמדה הזו, וזה מה שהביא להם את הנקודות גם מול אברטון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully