וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ושוב איתכם: הפועל עפולה חזרה לליגת העל בכדורסל אחרי 13 שנה

14.5.2023 / 22:03

גולדנברג, הול וז'ורנו הצטיינו בניצחון 68:78 על אליצור נתניה במשחק החמישי והמכריע בסדרת חצי הגמר בליגה הלאומית

הפועל עפולה היא העולה הראשונה לליגת העל בכדורסל. הערב (ראשון) גברה עפולה בביתה 68:78 על אליצור נתניה בתום המשחק החמישי והמכריע בסדרת חצי הגמר ביניהן, ובכך גם השיגה את הכרטיס הראשון לליגת העל. היא כעת תמתין לסיום הסדרה בין אליצור אשקלון לעירוני רמת גן, שגם כן רחוקה ניצחון מחזרה לליגה הבכירה, כדי להתמודד על תואר אלופת הליגה הלאומית.

הפועל עפולה הוליכה לכל אורך המשחק והובילו אותה לניצחון בסדרה שלושה שחקנים שהצטיינו: לוקאס גולדנברג שקלע 26 נקודות וקטף 15 כדורים חוזרים, ג'ימי הול שרשם גם הוא דאבל-דאבל מרשים של 22 נקודות ו-12 כדורים חוזרים וקורן ז'ורנו שקלע חמש שלשות מתשעה ניסיונות וסיים עם 19 נקודות.

אליצור נתניה רדפה אחרי עפולה ובניגוד למקומיים נהנתה מ-20 נקודות מהספסל שלה, בן שרף קלע 12 (רק 2 מ-15 מהשדה) וג'ורדן לואיס תרם עוד 8 נקודות בנוסף ל-20 שקלע איתן בורג וה-14 שהוסיף ג'סטין רובינסון, אבל זה לא הספיק לאורחת שהייתה שותפה לסדרה מהנה ודרמטית, אבל נותרה רק עם המחמאות.

הפועל עפולה חוגגת חזרה לליגת העל. מאור אלקסלסי
עפולה שבה לליגה הבכירה לראשונה מאז 2009/10/מאור אלקסלסי

היכרות עם הפועל עפולה

הפועל עפולה חוזרת לליגת העל לראשונה מאז עונת 2009/10, כשבתום העונה הזאת הצליחה הקבוצה לשרוד בליגה הראשונה על הפרקט כשחזרה מפיגור 2:0 בסדרת הירידה נגד עירוני רמת גן, אך ויתרה על מקומה בליגה לאחר מכן בשל מצוקה כלכלית.

עפולה שיחקה לראשונה בליגה הראשונה בעונת 1974/5, אך בעקבות צמצום הליגות לא הצליחה לשרוד. היא חזרה כעבור שנה לליגה והחזיקה תשע שנים מעמד, ולמרות שלא ירדה על הפרקט, ביטלה את השתתפותה בליגה לפני פתיחת עונת 1985/6. עפולה שבה לליגה הראשונה בעונת 1993/4, ירדה לאחר עונה אחת בלבד, ובפעם הבאה חזרה רק לאחר למעלה מעשור, לאחר שהפועל חולון ויתרה על מקומה בליגת העל. היא שרדה עונה אחת במקום השישי תחת דני פרנקו, אך לאחר מכן ירדה, שבה כעבור עונה, וכאמור בתום עונת 2009/10 שוב ויתרה על מקומה בליגה.

מי שמוביל את קלעי כל הזמנים של הקבוצה בליגה הראשונה הוא אריאל פורת עם 3,064 נקודות ב-208 משחקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully