וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההיסטוריה מאמינה בהפועל ירושלים: המספרים שלפני הגמר

טלקום בון רוצה להביא הישג שיא לכדורסל הגרמני, אבל הישראלים כבר חוו הצלחה דומה בעבר. מי האיש שצריך לעצור, מי הפכו כבר לגיבורים הטרגיים של הפיינל פור, מדוע לא היה כדאי לארח בארץ וכמה אדומים יהיו ביציע במלאגה?

אוהדי הפועל ירושלים במלאגה/יהודה שוחט

בימים שלאחר הודעת ליגת האלופות על הבחירה במלאגה כמארחת הפיינל פור, היו לא מעט אוהדים של הפועל ירושלים שכעסו על מתן אדלסון. הם הבינו כי קיום האירוע בישראל היה בידיו של הבעלים הנכנס, אבל הוא העדיף לוותר על כך בשל סירובו להתחייב שלא לעזוב ליורוקאפ. בינתיים שכך הזעם; מבצע מגן וחץ מצד אחד, החוויות מספרד מצד שני וההיסטוריה מצד שני - אולי הכניסו את הזעם לפרופורציה.

מצד אחד, ברור מאליו שירי הרקטות לעבר ישראל היה עלול לגרור את ביטול הפיינל פור ברגע האחרון. מצד שני, עבור אלפי אוהדים הפך סוף השבוע האחרון לאירוע שלא ישכחו כל חייהם - וההערכה היא כי מאות רבות של אדומים יצטרפו אליהם היום, כך שביציעים יהיו כ-4,000 ישראלים. מצד שלישי, מתברר שאירוח משחקי הגמר של ליגת האלופות אינם ערובה להצלחה. הערב (ראשון, 21:00), כשירושלים וטלקום בון יעלו לפרקט במלאגה, המארחת תצפה בפעם השלישית ברציפות בגמר מהצד.

שתי הפיינליסטיות שרדו מותחנים אדירים ודי דומים בחצי הגמר. ירושלים שמטה יתרון בן 15 נקודות, ונהנתה מהחטאת שלשה של ברונו פיטיפאלדו כדי לנצח את טנריפה 68:69; ה-MVP העונתי טי.ג'יי שורטס החטיא שתי זריקות עונשין שהיו יכולות להבטיח לבון את הניצחון, אבל בדיעבד זה הספיק לה - משום שקנדריק פרי החטיא שלשה למלאגה, וזה נגמר 67:69.

שחקן טלקום בון טי ג'יי שורטס. אתר FIBA, אתר רשמי
ה-MVP העונתי. טי.ג'יי שורטס/אתר רשמי, אתר FIBA

נבחרת גרמניה אמנם זכתה אשתקד במדליית הארד באליפות אירופה, ובעבר גם הוכתרה לאלופת היבשת וזכתה במדליה באליפות העולם, אבל ברמה הקבוצתית לא נהנתה מהצלחות גדולות מדי במסגרות הבינלאומיות. למעשה, בון תוכל להביא לה גביע אירופי רביעי; פרנקפורט, גטינגן ואלבה ברלין זכו ביורופקאפ (2016), ביורוצ'אלנג' (2010) ובגביע קוראץ' (1995) בהתאמה, כך שאם הקבוצה בוורוד תנצח - זה ייחשב להישג השיא לקבוצה גרמנית כלשהי, לפחות ב-27 השנים האחרונות.

שורטס הוא האיש לעצור, לאחר שהוביל את חמישיית העונה שכללה גם את מרסליניו הוורטאס מטנריפה, דריו בריזסואלה ממלאגה, אקיל מיצ'ל מא.א.ק אתונה וזאק הנקינס מירושלים. ליוואי רנדולף נכנס לחמישייה השנייה. לשורטס (25, 1.75) ממוצע של 18.9 נקודות ו-7.1 אסיסטים העונה; הוא ירד מדאבל פיגרס רק באחת מ-16 הופעותיו, ותשע פעמים קלע 20 ומעלה. באף אחד מהמשחקים לא ירד מארבעה אסיסטים.

ירושלים נשענת על מסורת ארוכת שנים בזירה האירופית. בניגוד לבון, היא שיחקה במשך שנתיים ביורוליג (ב-1998 תחת פיב"א וב-2001 תחת יול"ב), וכמובן שלה יש כבר תואר אחד בארון - גביע יול"ב מ-2004. זו תהיה הופעתם הראשונה בגמר מאז הניצחון הבלתי נשכח על ריאל מדריד, אבל לחצי הגמר הם דווקא הגיעו גם ב-2017 והופיעו בפיינל אייט של ליגת האלופות ב-2020. המאמן אלכסנדר דז'יקיץ' זכה ביורוצ'אלנג' עם נובו מסטו ב-2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully