וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפחתת נקודות והרחקות: דרישות התובע וטיעוני השחקנים והקבוצות

10.5.2023 / 19:15

רשף מבקש להשית עונשים חמורים עקב הקטטה: ממאזנן של הפועל ב"ש ומכבי חיפה תופחת נקודה עד שלוש בפועל, זערורה יורחק מ-15 מש', שאפי מ-12, פאון מ-7, ג'אבר ואליאס מ-5, אנסה, מוחמד, סק, מנחם וצ'יבוטה מ-3, ויטור מ-2 ומשחק על תנאי לפיירו וליחזקאל

המהומה על הדשא בסיום המשחק של הפועל באר שבע מול מכבי חיפה (חלק 2)/ספורט1

במשך כמעט ארבע שעות נערך בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל הדיון בעקבות הקטטה במשחק הליגה בין הפועל באר שבע למכבי חיפה. הדיינים עו"ד ישראל שמעוני, עו"ד נועם ליובין ועו"ד גיורא לנדאו שמעו את נציגי הקבוצות, היועצים המשפטיים וגם את השחקנים שהגיעו להעיד ולמסור את גרסתם לאירועים הקשים.

התובע עו"ד ניר רשף דרש הפחתה בפועל של בין נקודה לשלוש לכל קבוצה, קנסות אישיים משמעותיים בסך 10 אלף שקל ומעלה לגורמים המעורבים והרחקות ממושכות למרבית השחקנים שלקחו חלק בקטטה. התשובות לא יהיו הערב, אלא בתוך מספר ימים.

לפניכם הדרישות המלאות של התובע ומהלכו המלא של הדיון הסוער:

הפחתה של נקודה עד שלוש בפועל להפועל באר שבע ולמכבי חיפה
הרחקת בסאם זערורה מ-15 משחקים בפועל
הרחקת שאפי סוליימאנוב מ-12 משחקים בפועל
הרחקת אדריאן פאון מ-7 משחקים בפועל
הרחקת שי אליאס מ-5 משחקים בפועל
הרחקת מחמוד ג'אבר מ-5 משחקים בפועל
הרחקת יוג'ין אנסה מ-3 משחקים בפועל
הרחקת עלי מוחמד מ-3 משחקים בפועל
הרחקת עבדולאי סק מ-3 משחקים בפועל
הרחקת מאוויס צ'יבוטה מ-3 משחקים בפועל
הרחקת סאן מנחם מ-3 משחקים בפועל
הרחקת מיגל ויטור מ-2 משחקים בפועל
הרחקת שגיב יחזקאל ממשחק אחד על תנאי
הרחקת פרנזי פיירו ממשחק אחד על תנאי

שחקן מכבי חיפה ינון אליהו הגיע לדיון, אך עזב מיד עם פתיחתו מכיוון שנגדו הוגשה תלונה במשטרה בעקבות זריקת הבקבוק שפגע במאבטחת ומכאן שאין לדון בעניינו בשלב זה במסגרת בית הדין. גם סאן מנחם לא נכח בעקבות ירי הטילים לישראל, שאילץ אותו להסתובב בחזרה לביתו.

דייני ההתאחדות לכדורגל. דני מרון
התובע דורש הרחקות ממושכות והפחתת נקודות, הדיינים יחליטו/דני מרון

הדיון המלא

19:15: הסתיים הדיון.

19:10: עו"ד, אודי שוכטוביץ נציג מכבי חיפה: "יש אחריות לקבוצה המארחת יותר מהקבוצה האורחת. יש יותר אירועים של אוהדי הפועל ב"ש במשחק. אני מתנגד להפחתת נקודות שווה. שיחקנו בסרביה, שם יש אווירה פסיכית ואלימה ולא היתה אווירה כמו בטרנר".

19:00: עו"ד רוזן מטעם הפועל ב"ש: "היו מכות רצח ביורוליג בין ריאל לפרטיזן בלגרד. אילו עונשים נתנו שם?".

18:45: רשף על הקבוצות: "אירוע של אובדן עשתונות. העונש צריך להיות סימטרי לשתי הקבוצות. אני מבקש הפחתת נקודות של בין נקודה לשלוש, בנוסף הפחתת נקודות על תנאי. רוצה שהשחקנים ייקנסו".

18:25: הסתיים שלב טיעוני השחקנים. כעת יעמדו לדין הקבוצות עצמן.

18:23: צ'יבוטה בנאום על סף דמעות: "אני רוצה להגיד לבית הדין מה אנחנו עוברים בגלל שיש לנו צבע אחר. מה אני צריך להסביר לילדה שלי ולאשתי?". רשף מבקש להרחיקו משלושה משחקים בפועל.

18:20: תורו של השחקן האחרון שטרם העיד, מאוויס צ'יבוטה. רשף על שחקן מכבי חיפה: "הוא מעורב בהפרת סדר במספר אירועים".

18:12: התובע עו"ד רשף מבקש להרחיק את יחזקאל ממשחק אחד על תנאי. עו"ד רוזן: "רואים את שגיב יחזקאל הרבה בסרטונים, אבל בשום אירוע הוא לא תורם לקטטה. ההעמדה שלו לדין מיותרת לחלוטין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
שחקני הפועל באר שבע ומכבי חיפה בבית הדין. דני מרון
שחקני הפועל באר שבע ומכבי בדיון/דני מרון

18:04: רשף מבקש להרחיק את שי אליאס מ-5 משחקים בפועל ואת סאן מנחם משלושה משחקים בפועל.

17:59: שי אליאס: "ירדתי לכר הדשא בסיום כי אני פצוע. ירדתי לחדרי ההלבשה ושמעתי את המכה
של זערורה. חשבתי שהוא אוהד אז ניסיתי לתפוס אותו. ינון אליהו זרק בקבוק שכמעט פגע בי. לא החזרתי ולא הגבתי".

רוזן על אליאס: "שי לא היה צריך להיות במגרש, אבל מה שהוא עבר זו הגנה ולא התקפה. הוא חשב שזערורה אוהד שמחלק אירופים. הוא לא היה צריך לגשת אליו, אבל הוא רק הגן על עצמו".

17:54: עוד מעו"ד רוזן: "אני לא מבין איך חזיזה לא עומד לדין אם ויטור ואנסה עמדו לדין והתובע ביקש שיורחקו ממספר משחקים לכל אחד ".

17:52: עו"ד רוזן: "שאפי בא מדגסטן, מובלעת בתוך רוסיה. שם, אם אתה חוטף אגרוף אתה חושב שרוצים להרוג אותך. כשהייתה מקודם אזעקה הוא צחק".

17:49: התובע עו"ד רשף מבקש להרחיק את שאפי סוליימאנוב מ-12 משחקים בפועל.

17:45: שאפי סוליימאנוב באמצעות מתורגמן: "אני מתנצל בפני ההתאחדות, בית הדין והכדורגל הישראלי. היו לנו ארבעה משחקים מול מכבי חיפה וכולם הסתיימו במתיחות גדולה. קיבלתי אגרוף בפניי ומכאן הכל התחיל מבחינתי. טעיתי כשהחטפתי לחזיזה בעצמי. התחרטתי מייד ואחרי המשחק כתבתי לחזיזה שאני מצטער. התגובה שלי היתה כתוצאה מאגרוף שקיבלתי".

הסרטון שהציגה מכבי חיפה לבית הדין ובו קללות ונהמות מצד אוהדי ב"ש

הסרטון שהציגה מכבי חיפה בבית הדין/מכבי חיפה

דיווח חי

17:38: התובע עו"ד רשף מבקש להרחיק את פאון משבעה משחקים. על שאפי שמיד לאחר מכן יעיד: "רב עם הרבה שחקנים. הוא נתן סטירה לדולב חזיזה".

17:34: עו"ד רוזן: "העמדנו לדין משמעתי במועדון את פאון ואת שאפי. הענשנו אותם בעונש כספי מקסימלי של 20 אחוז מהשכר החודשי. הוא גם הושעה על תנאי לשבועיים על ידינו בנוסף ל-20 שעות תרומה לקהילה. השחקנים שלנו לא ידעו שזערורה שחקן, הם חשבו שהוא אוהד שירד לדשא והכה בכאפות ובאגרופים".

17:30: אדריאן פאון: "אני מתנצל. חגגתי את הניצחון. זערורה בא מהיציע ודרך על הרגל שלי. שאלתי 'למה אתה עושה את זה?'. הוא לא הגיב, אז דרכתי עליו בחזרה. זו היתה טעות מצדי".

17:20: עלי מוחמד שמואשם רק בהפרת סדר: "כל מה שעשיתי היה לתפוס את שאפי ולבקש ממנו להפסיק". רשף מבקש שהוא יורחק משלושה משחקים.

17:05: מכבי חיפה הציגה סרטון שבו ניתן לשמוע נהמות וקללות לעבר שחקני הספסל שלה מצד אוהדי הפועל באר שבע. ע"וד רועי רוזן הגיב במתינות. מנכ"ל מכבי חיפה איציק עובדיה עזב את האולם ואמר: "אני לא משתתף בקרקס הזה".

חלוץ מכבי חיפה פרנזי פיירו בבית הדין. דני מרון
"לא מבין על מה אני עומד לדין". פיירו/דני מרון

16:58: מנכ"ל הפועל באר שבע גיא פרימור הרים את קולו ובמהלך הדיון צעק על המתרחש: "זה שקר, זה שקר". עו"ד רוזן צעק גם כן: "איך יכול להיות שהתובע מבקש שניים לוויטור בפועל, שלושה לאנסה ואחד על תנאי לפיירו. מה זו הציניות הזו?".

16:55: עו"ד רשף מבקש להרחיק את בסאם זערורה מ-15 משחקים ואת מחמוד ג'אבר מחמישה משחקים. עו"ד שוכטוביץ' שמייצג את מכבי חיפה: "זה הזוי. העונש לזערורה צריך להיות שניים עד שלושה משחקים".

16:53: התובע עו"ד רשף מבקש להרחיק את מיגל ויטור משני משחקים, את יוג'ין אנסה משלושה משחקים ומוכן להסתפק בהרחקת פרנזי פיירו ממשחק אחד על תנאי.

16:48: קשר מכבי חיפה מחמוד ג'אבר: "בדרך לחדר ההלבשה עם סונדגרן, שמעתי קריאות גזעניות. אוהדים קראו לי 'מחבל', אז עשיתי תנועת אגרוף כדי להרתיע".

עו"ד רשף: "למה הגבת?"

ג'אבר: "הגבתי אינסטינקטיבית".

אנשי הפועל באר שבע בבית הדין. דני מרון
אנשי הפועל באר שבע בדיון/דני מרון

16:40: זערורה: "ירדתי למגרש עם ידיים בכיסים. אחרי כל משחק אנחנו יורדים למגרש. הרגשתי תפיסה חזקה בעורף והזזתי את היד. באתי לרדת לחדר ההלבשה והרגשתי דריכה על הרגל מצד פאון. אינסטינקטיבית נתתי מכה בחזרה. הלכתי לבית החולים למחרת ויש לי חבלה בכף הרגל מהדריכה שלו".

16:30: בסאם זערורה נקרא להעמיד. עו"ד רשף: "ההתנהגות של זערורה זה אירוע חריג וחמור".

16:28: ריינשרייבר יצא גם להגנת פיירו : "גם לו הייתי שולף רק כרטיס צהוב על מה שעשה".

16:25: פרנזי פיירו טוען: "רק הגנתי על עצמי, לא פגעתי בשחקנים. היו שישה שחקנים סביבי וניסיתי להפריד, לא מבין למה אני עומד לדין".

16:22: שופט המשחק ריינשרייבר: "האירועים של ויטור ואנסה שווים כרטיסים צהובים במשחק. לא מעבר".

אנשי מכבי חיפה בבית הדין. דני מרון
נציגי מכבי חיפה בדיון/דני מרון
דולב חזיזה מגן על עבדולאי סק. אינסטגרם, צילום מסך
חזיזה מגן על סק בחשבון האינסטגרם במהלך הדיון/צילום מסך, אינסטגרם

16:18: יוג'ין אנסה מעיד: "עומר אצילי עשה פרובוקציה, הוא בא בכוונה עם הראש לעבר הלדר לופס". עו"ד רוזן הוסיף: "מה שעשה אנסה קורה 20 פעם בכל משחק. שחקן יריב בא לעברו והתגרה. אנסה לא הגיב באלימות ולא השתתף בקטטה. אין לו עבר משמעתי והוא לא משתתף בקטטות".

16:05: הפועל באר שבע מציגה סרטון שמראה שמיגל ויטור רק מפריד בין הניצים. עו"ד רוזן: "מיגל כופר באשמה וצריך לצאת זכאי. מיגל ידוע בספורטיביות שלו. הוא הרחיק את סק מאנסה. הוא לא ניסה לדחוף ולהרביץ. ההתנהגות שלו ראויה לשבח. השם הטוב של מיגל נפגע מההעמדה לדין הזו. הוא מאוד פגוע. הוא הרבה שנים בארץ. הוא שחקן נבחרת ישראל. הוא רק ביקש להפריד".

15:55: מכבי חיפה מבקשת להסתפק בהרחקת סק ממשחק אחד בלבד, אותו ריצה נגד מכבי תל אביב ביום שני. התובע רשף מבקש להרחיקו משלושה משחקים.

15:50: עבדולאי סק מסר את גרסתו לאירוע: "מצטער להיות כאן, אני מתנצל שאני כאן. לא השתתפתי בקטטה, רק הגנתי על שחקנים אחרים. אוהדי הפועל באר שבע נהמו לעברי, קראו נגדי קריאות גזעניות. אין לי בעיה עם שחקני הפועל באר שבע. לא דחפתי איש ולא הכיתי איש. לגבי האצבע המשולשת, מעולם לא עברתי מה שעשו לי אוהדי ב"ש. כל המשחק לא הגבתי, אבל בסוף המשחק שמעתי דברים גרועים שגרמו לי לבכות ולעשות את התנועה".

הדיין לסק: "מה אמרו לך האוהדים?

סק: "כושי מלוכלך, תחזור לאפריקה. גם באנגלית וגם בעברית, אני מכיר את המילים. מתחילת המשחק ועד סיומו נהמו לעברי".

עלי מוחמד עם שחקני מכבי חיפה בדיון. יניב טוכמן, מערכת וואלה
איזו עונשים הם יקבלו? שחקני מכבי חיפה בדיון/מערכת וואלה, יניב טוכמן
שחקן מכבי חיפה עלי מוחמד עם יוג'ין אנסה שחקן הפועל באר שבע בבית הדין. דני מרון
קיבלו הנחיה היכן ממקומים המרחבים המוגנים במידת הצורך/דני מרון

15:45: עו"ד בן אסא: "ההעמדה לדין של סק היא פרס לגזענות".

15:40: שופט המשחק רועי ריינשרייבר בפתיחת הדיון: "אני עומד מאחורי הדוח שכתבתי. אין לי מה להוסיף".

15:33: התובע עו"ד רשף: "אי אפשר לנהל דיון נגד ינון אליהו, כי הוגשה נגדו תלונה במשטרה". שחקן מכבי חיפה התבשר כי הוא רשאי לעזוב, ועזב. כל אחד מהמעורבים בקטטה יעלה למסור עדות ורק אחר כך יעמדו הקבוצות לדין.

15:30: הדיון החל. הדיינים הם ישראל שמעוני, נועם ליובין וגיורא לנדאו.

15:00: השופט רועי ריינשרייבר התייצב בבית הדין. מכבי חיפה מיוצגת על ידי עורכי הדין אודי שוכטוביץ' ועופר בן אסא, מנכ"ל המועדון איציק עובדיה, מנהל הקבוצה גיל אופק והדובר דודו בזק. לדיון הגיעו שבעה שחקני הקבוצה שעומדים לדין, פרנזי פיירו, עבדולאי סק, עלי מוחמד, בסאם זערורה, מאוויס צ'יבוטה, ינון אליהו ומחמוד ג'אבר, בעוד סאן מנחם היה בדרכו לבית הדין ובעקבות הירי חזר לביתו. מטעם הפועל באר שבע נוכחים עורך הדין רועי רוזן ומנכ"ל המועדון גיא פרימור וששת השחקנים מיגל ויטור, שאפי סוליימאנוב, שגיב יחזקאל, יוג'ין אנסה, שי אליאס ואדריאן פאון. גם מתורגמן הגיע כדי לסייע לפאון ולסוליימאנוב.

14:50: כחצי שעה לפני תחילת הדיון, האזעקה תפסה את שחקני מכבי חיפה ליד בית הדין. השחקנים קיבלו הנחייה היכן ממוקמים שני המרחבים המוגנים בבניין.

מהו שער העונה בליגת העל?

12%
עומר אצילי (הפועל ת"א – מכבי חיפה 1:0)
5%
יוני סטויאנוב (נס ציונה – בית"ר י-ם 3:2)
9%
יון ניקולאסקו (הפועל ק"ש – בית"ר י-ם 3:0)
43%
דין דוד (מכבי חיפה – מכבי ת"א 0:2)
5%
גרגורי מורוזוב (בית"ר י-ם – הפועל ת"א 1:2)
4%
זקאריה מוגיס (הפועל ת"א – מ.ס. אשדוד 2:1)
22%
פטריק טוומאסי (מכבי נתניה – מכבי ת"א 1:2)
הסקר הסתיים
30236 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully