וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב הפסידה במונאקו וסיימה את העונה האירופית

הצהובים צלפו מחוץ לקשת, בולדווין שוב הצטיין, אבל מחצית ראשונה גדולה של ג'יימס והתעלות של לויד ברבע האחרון, סידרו למונאקו ניצחון 86:97. הצרפתים השיגו 2:3 בסדרה ועלו לראשונה לפיינל פור

אחרי תשע שנים ארוכות שכללו מעט עליות והרבה מורדות, מכבי תל אביב קיוותה לעשות סוף לבצורת ולעלות הערב (רביעי) לפיינל פור היורוליג. קיוותה ולא הצליחה. הצהובים נכנעו במונאקו, הפסידו 3:2 בסדרת רבע הגמר המותחת וינסו שוב בשנה הבאה, כשימלאו 10 שנים לזכייה האחרונה, בהעפלה האחרונה לחצי הגמר.

40 הדקות ערב במונאקו, שבפועל נמתחו על גבי כשעתיים ורבע, היוו דרמה של ממש - הפער הדו ספרתי לא מלמד על מה שאירע על הפרקט. מכבי תל אביב צלפה מחוץ לקשת (14/29), ווייד בולדווין סיפק עוד תצוגה גדולה ומנגד המארחת נעזרה במחצית ראשונה ענקית של מייק ג'יימס (21 נקודות) ודקות מצוינות של ג'ורדן לויד ברבע האחרון. היו במשחק הזה כמה מהלכי מומנטום גדולים, ריצות 0:15 ו-0:10 מכריעות של מונאקו, מאבקים עיקשים ומבחינת מכבי תל אביב - אולי לא מספיק לורנזו בראון דווקא במשחק המכריע.

בסופו של דבר מכבי תל אביב סיימה סדרה הפכפכה ומותחת עם הפסד. אבל עודד קטש והשחקנים שלו יכולים לשאוב הרבה מאוד עידוד מהיכולת שלהם בחצי השני של עונת היורוליג, ולהבין שיש הרבה על מה לבנות לקראת העונה הבאה.

עודד קטש מאמן מכבי תל אביב. GettyImages
העונה האירופית נגמרה, אבל למכבי תל אביב יש הרבה סיבות לאופטימיות. קטש/GettyImages

קלעו למונאקו: ג'ורדן לויד 21 (10/12 מהקו), מייק ג'יימס 21, צ'ימה מונקה 10, דונטה הול 10, אלי אוקובו 9 ו-6 אסיסטים, אלפא דיאלו 9, יאקובה ווטארה 9, דונטאס מוטיונאס 6, ג'ון בראון 2.

קלעו למכבי תל אביב: ווייד בולדווין 27 נקודות (10/13 מהשדה), 7 אסיסטים ו-6 ריבאונדים, ג'רל מרטין 12, לורנזו בראון 12, ג'ון דיברתולומאו 10, דארן היליארד 10, בונזי קולסון 8, אלכס פוית'רס 5, ג'וש ניבו 2. ג'ייק כהן שיחק ולא קלע.

שחקן מכבי תל אביב ווייד בולדווין מול מייק ג'יימס ממונאקו. אלעד גולדשטיין, אינסטגרם מכבי ת"א, אתר רשמי
הצטיין ברגע האמת, אבל זה לא הספיק. בולדווין/אתר רשמי, אלעד גולדשטיין, אינסטגרם מכבי ת"א

רבע 1

שתי הקבוצות דייקו באחוזים גבוהים בדקות הפתיחה ועם שלשות של מרטין ובלודווין, מכבי תל אביב עלתה ל-7:8. קולסון סחט עבירה בזריקה מחוץ לקשת ומכבי תל אביב עלתה לפלוס 4, ג'יימס קלע בצד השני ומרטין עשה פעולה טובה כדי להעלות את הצהובים ליתרון 11:15. הסקור הגבוה נמשך ושלשות של ווטארה וג'יימס הובילו ל-17:17. מכבי עלתה ל-19:24, מונאקו איזנה, אבל הצהובים הגיעו לזריקות פנויות וטיפסו ל-25:30. דיברתולומאו הוסיף שלשה, מונאקו איבדה כיוון ובסיום הרבע 26:33 למכבי תל אביב.

בונזי קולסון, מכבי תל אביב. אלעד גולדשטיין, אינסטגרם מכבי ת"א, אתר רשמי
קולסון יורה מחוץ לקשת/אתר רשמי, אלעד גולדשטיין, אינסטגרם מכבי ת"א

רבע 2

מונאקו התחילה את הרבע השני עם ריצת 0:7 שקבעה 33:33, לפני שקטש הזעיק פסק זמן. את ג'יימס זה לא עניין והוא המשיך להפציץ ולהגדיל את הריצה המקומית. אוקובו, לויד קלע מחוץ לקשת והריצה תפחה ל-0:15 כשהיתרון של מונאקו עומד על 33:41. מכבי קלעה סל ראשון ברבע אחרי 4:03 דקות וחזרה לעניינים כשבולדווין מוריד ל-41:38. שלוש שלשות רצופות של הצהובים החזירו להם את היתרון (45:47), אבל הפיניש היה של המקומיים ובסיום המחצית 49:53 למונאקו.

מייק ג'יימס מונאקו לצד דארן היליארד מכבי תל אביב. GettyImages
הוביל ריצת 0:15 של מונאקו בתחילת הרבע השני. ג'יימס/GettyImages

רבע 3

מונאקו עלתה ל-49:57 עם פתיחת רבע טובה, אבל בולדווין קלע שלשה שציננה את המקומיים. מונאקו קיבלה כמה החלטות לא טובות וסל של מרטין מחוץ לקשת צימק ל-59:55. בשלב הזה שתי קבוצות איבדו כדורים, לקחו זריקות לא טובות ואיבדו פוקוס. דיברתולומאו נכנס במקום בראון העייף ומכבי חזרה ראשונה לעניינים, כששתי שלשות קובעות 61:61. הצהובים הפכו בהמשך ל-63:64 וג'יימס שנפצע ירד לחדר ההלבשה לטיפול קצר. הצרפתים הסתדרו בלעדיו ועלו ל-66:70 ובסיום הרבע השלישי 70:72 למונאקו.

ג'ון דיברתולומאו, מכבי תל אביב. אלעד גולדשטיין, אינסטגרם מכבי ת"א, אתר רשמי
סיפק דקות טובות במחצית השנייה. דיברתולומאו/אתר רשמי, אלעד גולדשטיין, אינסטגרם מכבי ת"א

רבע 4

לויד ביצע עבירה רביעית בפתיחת הרבע ובראון צימק ל-72:71 מהקו. מנגד ג'יימס שלא קלע נקודות ברבע השלישי, המשיך להחטיא ומכבי הפכה ונטלה את ההובלה. מונאקו התקשתה להתמודד עם הלחץ וההגנה של הצהובים כפתה עליה עוד ועוד איבודים, בדרך ליתרון 74:77. הצרפתים הצליחו להישאר בתמונה עם שני דאנקים ואז התחיל המופע של לויד, 3:57 דקות לסיום. הגארד צלף שלשה, סחט שתי עבירות בזריקות מחוץ לקשת ועם 7 נקודות רצופות הוביל ריצת 0:10 שסימנה את הדרך ליתרון 79:86. מונאקו כבר עלתה ל-82:90, בולדווין הפנטסטי קלע שלשה, אבל זו הייתה שירת הברבור של האורחת. בסיום 86:97 למונאקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully