וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנה של אסתר רוט שחמורוב: "מחפשים תורם כליה שיציל את חייה"

9.5.2023 / 13:00

האצנית האגדית עדיין מאושפזת אחרי שגופה דחה את הכליה שהושתלה לה בעבר. בנה ירון רוט: "פונה לאזרחי ישראל ומבקש שיימצא תורם כדי שתוכל לחזור לחיים נורמליים ולתפקוד מלא"

בווידיאו: דיאנה ויסמן ואסתר רוט שחמורוב בשיחה על שיאים שנשברים וספורט נשי עוצמתי/עריכה: דפי מקל, בימוי: ליאור נאור

בני משפחתה של אסתר רוט שחמורוב בקריאה נרגשת לציבור: תרמו כליה שתציל את חייה של אמנו. רוט שחמורוב, מהספורטאיות הגדולות בתולדות מדינת ישראל, מאושפזת בימים האחרונים בבית החולים "וולפסון" ומתמודדת עם דחייה של כלייה שהושתלה בגופה לפני 14 שנים.

כעת משפחתה דורשת את עזרת הציבור. "אמי סובלת מאי ספיקת כליות חמורה, והיא זקוקה להשתלה חוזרת של כליה כדי להציל את חייה", אמר בנה ירון רוט, בעבר אלוף ישראל בסיוף. "אנחנו במשפחה סובלים ממחלת כליות גנטית של כליות פוליציסטיות ולכן לצערנו אנחנו לא יכולים לתרום לה כליה. בשם משפחת רוט שחמורוב אני פונה לאזרחי ישראל ומבקש שיימצא תורם כליה לאמי אסתר רוט שחמורוב כדי שתוכל לחזור לחיים נורמליים ולתפקוד מלא".

מי יכול לתרום? כל אדם מעל גיל 27, ללא מחלות רקע, שלא נולד פג, אדם ללא משקל עודף שערך ה-BMI נמוך מ-29 ונשים שסיימו ללדת ולא היתה להן סכרת הריונית.

לתרומות יש לפנות: לירון רוט: yaronroth@hotmail.com  או בוואטסאפ 0542468428 ;

עמותת מתנת חיים 02-5000755 מייל: tormim@kilya.org.il

אסתר רוט שחמורוב בבית החולים. פרטי, עיבוד תמונה
המשפחה בקריאה נרגשת. ירון רוט לצדה של רוט שחמורוב בבית החולים/עיבוד תמונה, פרטי

האצנית שטיפסה לצמרת העולמית בשנות השבעים שינתה את פני האתלטיקה הישראלית, אבל סבלה משורה של נסיבות פוליטיות שפגמו בהישגיה המופלאים. באולימפיאדת מינכן 1972 היא העפילה לחצי הגמר בריצת ה-100 מטר עם הזמן החמישי בטיבו בשלב המוקדמות, ואז הגיע טבח הספורטאים בו נרצח גם מאמנה האישי עמיצור שפירא, והיא פרשה מהמשך התחרויות. במונטריאול 1976 היא הדהימה כשסיימה במקום השישי בגמר, כשלמעשה התברר שהיא הייתה ראויה למקום גבוה בהרבה, מכיוון שכל הרצות שסיימו לפניה היו מהגוש הסובייטי, שבדיעבד הסתבר שכמעט כולן השתמשו בחומרים אסורים באותן שנים. את אולימפיאדת 1980 במוסקבה היא החמיצה בשל החרם הישראלי על רוסיה.

ברשימת ההישגים שלה נמצאות גם חמש מדליות זהב במשחקי אסיה, היא החזיקה בשיא ישראל בריצת 100 מטר עם 11.45 שניות מ-1972 ועד 2018 (!), וקבעה שיאים ישראלים גם בריצה ל-200 מטר, 100 מטר משוכות, קפיצה לרוחק וקרב חמש. שחמורוב זכתה בפרס ישראל בספורט ב-1999 והיתה בין מדליקי המשואות בטקס יום העצמאות ב-2004.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully