וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוקיץ' בסכנת השעייה? דנבר מתגוננת: "מטורף שהוא בכלל נענש"

הסרבי נקלע לתקרית חריגה עם הבעלים של פיניקס, ב-NBA ישקלו להחמיר בעונש, אבל הנאגטס טוענים: זו הסתכלות מעוותת. בינתיים דווין בוקר עוקץ אותו, וממשיך להשתיק את הפרשנים. ומי באמת יכריע את הסדרה?

ג'יימס הארדן והמפגש עם ניצול הטבח באוניברסיטת מישיגן סטייט/מתוך טוויטר

האם ניקולה יוקיץ' יושעה מהמשחק החמישי והגורלי בסדרה בין דנבר לפיניקס? הסנטר הסרבי עומד במרכזה של סערה ב-NBA בעקבות התקרית החריגה בה היה מעורב הלילה (בין ראשון לשני) במשחק 4 בסדרה. 2:36 דקות לסיום המחצית הראשונה, נקלע יוקיץ' לעימות עם אנשי פיניקס, ואף יצר מגע פיזי עם בעלי הקבוצה מאט אישבייה, שאחז בכדור ומנע מהסנטר להוציא כדור חוץ מהיר.

יוקיץ' ידוע כמי שאוהב להוציא מתפרצות עם מסירות חוץ מהירות, ואחרי שאישבייה ניסה למנוע זאת ממנו ולא שיחרר את הכדור לבקשתו, הוא נראה דוחף אותו קלות, ואישבייה נופל לרצפה (בלא מעט תיאטרליות). תחילה השופטים לא הגיבו לתקרית החריגה, אולם לאחר מכן צפו בהילוכים הוזרים והחליטו לתת ליוקיץ' עבירה טכנית. בשידור של רשת TNT תהו האם המגע הפיזי שיצר יוקיץ' עם אוהדים/מנהלים יגרום ל-NBA לשקול ענישה נוספת נגדו. על פי התקנון היבש, כניסה של שחקן ליציע או יצירת מגע פיזי עם אוהדים, צריכה לגרור הרחקה אוטומטית.

השופט המשחק טוני בראת'רס ציין בדוח המשחק שלו את הסיבות לטכנית שהדביק ליוקיץ', וכתב ש"זה היה נראה כמו העונש המתאים, כי יוקיץ' לא פשוט רץ לעבר אוהד והיכה אותו, היה שם דין ודברים ביניהם. לכן עבירה טכנית נראתה לי כמו העונש הראוי והמספק".

ניקולה יוקיץ', דנבר נאגטס, מתעמת עם בעלי פיניקס סאנס מאט אישבייה. Christian Petersen, GettyImages
איך יגיבו ב-NBA? יוקיץ' והתקרית החריגה/GettyImages, Christian Petersen

בדנבר טוענים שדווקא בעלי פיניקס הוא זה שצריך להיענש. "השופט אמר לי ששלחתי מרפק לאוהד, אבל האוהד הזה הניח עליי את הידיים ראשון", אמר יוקיץ'. "חשבתי שהליגה אמורה להגן על השחקנים במקרים כאלה...הוא השפיע על המשחק, כי הוא מנע ממני להוציא כדור חוץ. לדעתי, אם כבר הוא זה שהיה צריך להיזרק".

גם מאמן דנבר מייק מאלון אמר: "זה מטורף שבכלל נתנו לניקולה עבירה טכנית. הוא ניסה לקחת את הכדור ופתאום אוהד כלשהו מחזיק בכדור כאילו שהוא מנסה להיות חלק מהמשחק. האוהד הזה הוא הבעלים של פיניקס? אני לא שם ז**".

יוקיץ' רשם תצוגה עילאית לאורך כל המשחק, סיים אותו עם שיא קריירה של 53 נקודות וקלע 20 מ-30 הזריקות שלו במשחק, אבל למרות המאמץ האדיר וההתעלות המרשימה לא הצליח להוביל את דנבר לניצחון, ובפיניקס יודעים שזה העיקר. "קשה לשמור עליו, כי הוא יודע גם לקלוע וגם לערב את החברים שלו לקבוצה בהתקפה. אנחנו מנסים להקשות עליו בכל פוזשן, אבל אני יכול לומר דבר אחד - הוא יכול לקלוע 50 נקודות בכל המשחקים, כל עוד אנחנו אלה שמנצחים", אמר דווין בוקר ששוב להט עם 36 נקודות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
דווין בוקר, פיניקס סאנס. Christian Petersen, GettyImages
שאק מתנצל, אבל הוא בשלו: "למי אכפת?" דווין בוקר/GettyImages, Christian Petersen

בוקר קולע בפלייאוף הזה ביעילות יוצאת דופן, עם ממוצעים של 36 נקודות ולמעלה מ-60% מהשדה. היעילות הזו מפתיעה גם את הפרשנים, שעדיין לא לחלוטין "קונים" את ההצגות שלו. הלילה הגיע תורו של שאקיל אוניל להתנצל בפניו. "דווין בוקר, אני חייב לך התנצלות. הבטחתי כאן שלא תקלע שוב 20 מ-25 מהשדה, אבל הערב הוכחת לי אחרת עם 14 מ-18. אני מתנצל, ומת על איך שאתה משחק", אמר שאק, ובוקר הגיב: "אני פשוט מנסה לנצח, מבחינתי אפשר לזרוק את החרא הזה של יעילות לפח, לא אכפת לי ממנו. אני מנסה לבוא לכל משחק באותה גישה, להמשיך לתקוף, להמשיך להיות אגרסיבי. אני מקבל זריקות חופשיות, ומשתדל לקלוע אותן, זה הכל".

בוקר ממשיך לתת את הקרדיט לקווין דוראנט, שהצטיין אף הוא עם 36 נקודות. "לפני שהוא הגיע, לא הגעתי לכל כך הרבה זריקות פנויות. הוא מושך כל כך הרבה אש, וזה עוזר לי מאוד, זה דבר חדש עבורי", אומר בוקר.

בסופו של דבר, בהתחשב בעובדה שהכוכבים הופיעו כמעט לכל משחק בסדרה הזו, נראה שהעניינים יוכרעו דווקא על ידי שחקני המשנה. הלילה הסאנס קיבלו 40 נקודות מהספסל, בזמן שהנאגטס שעל הנייר נראים עמוקים יותר, נהנו מ-11 נקודות בלבד. "הכוכבים עושים את המוטל עליהם בסדרה הזאת, אבל נראה שהיא תוכרע דווקא על שחקני הספסל. הלחץ עכשיו עובר לשחקנים האלה של דנבר. הם צריכים להראות ממה הם בנויים", אומר צ'ארלס בארקלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully