וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד משחק לפנתאון: בוקר ודוראנט התגברו על 53 נקודות של יוקיץ'

עוד משחק משובח וסוער בסדרה: סנטר דנבר היה מעורב בתקרית חריגה כשדחף את בעלי פיניקס, לאחר מכן קבע שיא קריירה עם הצגה מופלאה, אבל 72 נקודות משותפות של צמד כוכבי הסאנס סידרו להם 124:129 ביתי. למרות הפציעה של כריס פול, פיניקס חזק בתמונה

ג'ואל אמביד מתבשר שנבחר ל-MVP/מתוך עמוד הטוויטר של פילדלפיה סיקסרס

קלאסיקה בהתהוות: סדרת חצי גמר המערב בין פיניקס לדנבר ממשיכה לספק את הסחורה עם משחקים אדירים, דרמות גדולות, תצוגות ענק של הכוכבים וגם אירועים שנויים במחלוקת. הלילה (בין ראשון לשני) במשחק 4, חובבי ה-NBA קיבלו את החוויה השלמה של משחק פלייאוף עשוי כהלכה - גם שיא קריירה עצום של ניקולה יוקיץ' עם 53 נקודות, גם תגובת נגד הולמת של דווין בוקר וקווין דוראנט שחיברו 72 נקודות משותפות משלהם, גם תקרית יוצאת דופן במהלכה דחף יוקיץ' את הבעלים של פיניקס שישב בצדי המגרש, וגם ניצחון דרמטי שמשאיר את הסדרה הנהדרת הזו שוויונית וצמודה.

בסופו של דבר פיניקס ניצחה 124:129, וקבעה 2:2 בסדרה כשהיא שומרת על הבית בניגוד לכל ההערכות המוקדמות, אחרי שנראתה הרבה פחות עמוקה ואיכותית בשני המשחקים הראשונים, ובטח אחרי הפציעה של כריס פול שהחמיץ את שני המשחקים האחרונים - ודווקא בהם הסאנס ניצחו.

שחקני דנבר נאגטס ניקולה יוקיץ', ארון גורדון, קנטביוס קולדוול פופ מאוכזבים. רויטרס
איך משחק כזה מסתיים עם הפסד? יוקיץ' מתוסכל/רויטרס
דווין בוקר, פיניקס סאנס. Christian Petersen, GettyImages
קופץ לליגה של הגדולים באמת בפלייאוף הזה. דווין בוקר/GettyImages, Christian Petersen

המשחק היה איכותי וסוער מהרגע הראשון. יוקיץ' נראה בלתי עציר ברבע הראשון ושמר את דנבר ביתרון קל, דווין בוקר הנפלא סידר מהפך ברבע השני, ולקראת הירידה להפסקה התרחש האירוע הביזארי של הלילה: ג'וש אוקוגי מהסאנס צלל לכדור אבוד שיצא החוצה, יוקיץ' ניסה להוציא מתפרצת עם הוצאת חוץ זריזה, אבל בעלי פיניקס מאט אישבייה החזיק את הכדור ומנע זאת ממנו, ובתגובה הסנטר הסרבי דחף אותו, באירוע שידובר בו עוד רבות ושעוד עלול לסכן את השתתפותו של יוקיץ' במשחק 5, אם ה-NBA תמצא לנכון להתערב.

יוקיץ' ספג עבירה טכנית בעקבות התקרית, אבל זה לא הוציא אותו מפוקוס, ולמחצית השנייה הוא עלה נחוש ודרוך. בצד השני בוקר וקווין דוראנט המשיכו לעשות הכל מהכל, כשהם נהנים גם מתרומה בלתי צפויה של כמה שחקני ספסל של מונטי וויליאמס. חמש דקות לסיום המשחק, היתרון של פיניקס כבר עמד על 10, אבל דנבר ובעיקר ניקולה יוקיץ' לא ויתרו. 22.4 שניות לסיום הפער צומק ל-3 בלבד, אבל דיאנדרה אייטון זכה בכדור ביניים מול יוקיץ' אחרי שהשופטים פספסו עבירה שביצע על הסרבי, וטי ג'יי וורן דייק פעמיים מהקו כדי להכריע סופית את המשחק.

ניקולה יוקיץ', דנבר נאגטס, מתעמת עם בעלי פיניקס סאנס מאט אישבייה. Christian Petersen, GettyImages
יורחק ממשחק 5? יוקיץ' במהלך התקרית עם בעלי פיניקס/GettyImages, Christian Petersen
קווין דוראנט, פיניקס סאנס. Christian Petersen, GettyImages
בשקט בשקט, גם הוא בפלייאוף יוצא מהכלל. דוראנט/GettyImages, Christian Petersen

דווין בוקר וקווין דוראנט שוב הגיעו למספרים יוצאי דופן, כשהם מגיעים ל-72 נקודות משותפות הלילה ול-158 נקודות משותפות בשני המשחקים האחרונים - המספר השני הכי גבוה אי פעם לצמד כלשהו בשני משחקי פלייאוף עוקבים (מייקל ג'ורדן ואורלנדו וולרידג' מחזיקים בשיא עם 161). בוקר, שמעמיד ממוצעים אדירים של 36 נקודות ב-60% מהשדה בפלייאוף, קלע 36 עם 14 מ-18 מהשדה ולצד שיא קריירה בפלייאוף של 12 אסיסטים. בסך הכל, הוא עומד בשני המשחקים האחרונים על 83 נקודות ב-43 מ-52 מהשדה. דוראנט קלע 36 משלו לצד 11 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, והאקס פקטור היה לנדרי שאמט שתרם 19 נקודות וצלף 4 שלשות חשובות ברבע האחרון.

בצד השני, גם הופעה היסטורית של יוקיץ' לא מנחמת את הנאגטס. ה-MVP לשעבר קבע שיא קריירה עם 53 נקודות (20 מ-30 מהשדה, 11 מ-13 מהעונשין) והוסיף 11 אסיסטים ו-4 ריבאונדים, אבל איכשהו זה לא הספיק לניצחון. יוקיץ' הפך לסנטר הראשון בתולדות הליגה עם למעלה מ-50 נקודות ו-10 אסיסטים במשחק פלייאוף, אבל 53 הנקודות שלו הן גם המספר הרביעי הכי גבוה אי פעם לשחקן בקבוצה מפסידה - נתון שמעיד בעיקר על החולשה של חבריו. ג'מאל מארי עוד הופיע וסיים עם 28 נקודות ו-7 אסיסטים, אבל היתר לא היו מספיק טובים, והנאגטס סבלו מאחוזים חלשים מחוץ לקשת (7 שלשות ב-31.8%) ומתרומה מועטה מהספסל (11 נקודות בסך הכל).

בשורה התחתונה אף קבוצה עדיין לא ניצחה משחק חוץ בסדרה הזו. פיניקס תקווה להשלים מהפך ולעשות זאת במשחק 5 שייערך בלילה שבין שלישי לרביעי, ובוודאי יספק לכל חובבי הענף עוד חוויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully