וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת הוועד האולימפי בישראל תמליץ: הגבלת קדנציות ליו"ר

7.5.2023 / 17:58

יושבת הראש, יעל ארד, תביא לאישור סופי את ההצעה באסיפה הכללית: "גאה להוביל יחד עם חבריי בהנהלת הוועד האולימפי מהלך חשוב לשיפור הממשל התאגידי בספורט בישראל". התפקיד יהיה לשני מחזורים אולימפיים עם אופציה לקדנציה שלישית ברוב של 75% מההצבעה

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 7.5/ספורט1

הוועד האולימפי בישראל אישר היום (ראשון) בישיבת ההנהלה את יישום מגבלות כהונה לתפקיד יו"ר הוועד האולימפי לשתי קדנציות ושלישית ברוב מיוחד בלבד. יו"ר נבחר יוכל לכהן בתפקיד זה לא יותר מאשר 2 קדנציות, בנות 4 שנים כל אחת, כלומר, כל שני מחזורים אולימפיים. כהונה שלישית ואחרונה, תוכל להתקיים רק אם היו"ר נבחר ברוב של 75% לפחות מחברי ההנהלה בעלי זכות ההצבעה. הגבלת הכהונה תחול גם על יו"ר ועדות משנה, לרבות הועדות הסטטוטוריות בתוך הוועד האולימפי בישראל. ההמלצה לשינוי התקנון תובא לאישור סופי באסיפה הכללית ב-4.6.

יעל ארד יו"ר הוועד האולימפי בישראל: "אני גאה להוביל יחד עם חבריי בהנהלת הוועד האולימפי מהלך חשוב לשיפור הממשל התאגידי בספורט בישראל. מרגע שהחלטה על השינוי גמלה, לקחנו דוגמא מתקנון ה-IOC שלרוחו אנו פועלים. יש בהחלטה הזו אמירה ערכית וחשובה, שכן ריענון המנהיגות מביאה עמה אנרגיות חדשות ורעיונות מקוריים, בעוד שקפאון בעמדות השלטון עלול להוביל למצבים של שחיקה, שכרון כוח ותופעות שליליות נוספות שאינן בריאות לאף אדם או ארגון. לאור האישור הגורף שהתקבל היום בדירקטוריון אני מקווה ומצפה לקבל את אישור המליאה למהלך בחודש הבא".

יו"ר הוועד האולימפי יעל ארד. אריאל שלום
מרעננים את הוועד האולימפי. ארד/אריאל שלום

ארד הוסיפה: "כמו כן, אני מקווה שגם באיגודים האולימפיים ישקלו להטמיע את ההחלטה הזו ולהחיל גם על עצמם את מגבלות הכהונה לתפקידים השונים. אני כמובן מתכוונת להחיל שינוי התקנון על תקופת כהונתי ובכך לתת דוגמא אישית, בדיוק כפי שעשה קודמי בתפקיד יגאל כרמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully