וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים ניצחה את מכבי ת"א, המיקומיים הסופיים ייקבעו בדרבי

מחזיקת הגביע שמרה על הבית לפני פיינל פור ליגת האלופות עם 76:83, ותסיים שנייה אם הפועל תל אביב תפסיד בדרבי לצהובים שבעצמם יאבדו את הפסגה ליריבה העירונית אם יפסידו לה

תקציר: גראן קנאריה - טורק טלקום 67:71/ספורט1

הפועל ירושלים ומכבי תל אביב נקלעו לדרמה שתימשך עד לרגע האחרון, ולא רק במסגרת האירופית. כחלק מההכנות לפיינל פור ליגת האלופות והמשחק המכריע בסדרת רבע גמר היורוליג מול מונאקו, שתי הקבוצות בכושר הטוב בארץ נפגשו הערב (ראשון) לקלאסיקו נהדר שהסתיים ב-76:83 אדום. התוצאה קבעה כי המיקומים הסופיים בעונה הסדירה בליגת העל, מהפסגה ועד למקום השלישי, יוכרעו במשחק האחרון של הבית העליון שיהיה הדרבי התל אביבי.

אם מכבי תל אביב תנצח בדרבי העירוני - היא תסיים ראשונה, הפועל ירושלים שנייה והפועל תל אביב שלישית. אם הפועל תל אביב תנצח בדרבי היא תסיים ראשונה, מכבי תל אביב שנייה והפועל ירושלים שלישית. הקבוצה שתסיים את העונה שלישית תפגוש ברבע גמר הפלייאוף את עירוני נס ציונה.

זאק הנקינס, שחקן הפועל ירושלים חוגג. לירון מולדובן
רבע רביעי טוב עשה את ההבדל. הנקינס חוגג/לירון מולדובן
שחקן הפועל ירושלים עוז בלייזר מול שחקן מכבי תל אביב ג'ייק כהן. לירון מולדובן
אקס פקטור. בלייזר/לירון מולדובן
עודד קטש, מאמן מכבי תל אביב. לירון מולדובן
הראש במונאקו. קטש/לירון מולדובן

הנעלם של מכבי תל אביב בסדרה מול מונאקו, ג'רל מרטין, פתח נהדר את המשחק אך המחצית הראשונה עמדה בסימן השלשות של הפועל ירושלים. עוז בלייזר העניש פעם אחר פעם את הקבוצה בה שיחק בעונה שעברה, ברנדון בראון וספידי סמית' הצטרפו והמארחת הוליכה 36:41 בהפסקה.

באופן מפתיע, הרבע השלישי עמד בסימן רפי מנקו שהתחמם מול קבוצת נעוריו. הנשק הישראלי של עודד קטש התעורר אחרי מחצית ראשונה אנמית והשלים מהפך, אך בראון, עם עוד שלשה, קבע 61:61 עשר דקות לסיום. ברבע הרביעי הירושלמים הגבירו הילוך, הצהובים נתקעו בהתקפה ללא לורנזו בראון, בונזי קולסון וג'ון דיברתולומיאו שנחו, ובכך הוכרע המשחק לטובת אלכסנדר דז'יקיץ' שמגיע לפיינל פור נגד טנריפה בראש מורם.

קלעו להפועל ירושלים: ספידי סמית' (7 אס') 17, זאק הנקינס (6 ריב') 16, עוז בלייזר (4/5 מהשלוש) 14, ברנדון בראון 12, סים סנדר ונה 9, אור קורנליוס 8, ליוואי רנדולף (6 אס' ו-5 ריב') 3, טי ג'יי קליין ואיתי שגב (5 ריב') 2 כ"א. נועם יעקב שותף ולא קלע.

קלעו למכבי תל אביב: ג'רל מרטין 18, ווייד בולדווין (6 ריב') 14, רפי מנקו 13, אלכס פויתרס (7 ריב') 11, דארן היליארד (6 ריב') 10, ג'וש ניבו (5 ריב'), גיא פניני 3, יפתח זיו 1. רומן סורקין שותף ולא קלע.

אוהדי הפועל ירושלים. לירון מולדובן
מכינים את עצמם לפיינל פור. אוהדי הפועל ירושלים/לירון מולדובן
אוהדי מכבי תל אביב. לירון מולדובן
מכינים את עצמם לפיינל פור? אוהדי מכבי תל אביב/לירון מולדובן

מהלך המשחק

רבע 1: הפועל ירושלים הייתה חדה יותר בפתיחה, ואחרי שלשה של אור קורנליוס העלה ספידי סמית' את המקומיים ל-2:7. ג'רל מרטין לקח את זאק הנקינס לצבע, ועם הסל השני שלו במשחק הקטין ל-7:6. מרטין הפך ו-ווייד בולדווין עלה לראשונה על הלוח, שלשות של ברנדון בראון ועוז בלייזר הפכו בחזרה ל-13:15 ירושלמי. בראון עם השלשה השנייה שלו קבע את תוצאת הרבע - 17:20 לירושלים אחרי עשר דקות.

שחקן מכבי תל אביב ג'רל מרטין מול שחקן הפועל ירושלים זאק הנקינס. לירון מולדובן
פתח טוב. מרטין/לירון מולדובן
ברנדון בראון, שחקן הפועל ירושלים. לירון מולדובן
תרם מבחוץ. בראון/לירון מולדובן

רבע 2: בראון פספס מבחוץ, רפי מנקו מצא את ג'וש ניבו בצבע והקטין ל-20:19. לאחר מכן גיא פניני צלף מבחוץ, בלייזר הגיב מהפינה עם השלשה השנייה שלו וסידר 22:25 אדום. הצהובים צימקו, אך אז בלייזר עם עוד צליפה מחוץ לקשת הגדיל ל-24:28. סמית' הצטרף לחגיגה מבחוץ, הנקינס השלים מיני ריצת 4:11 עם דאנק וקבע 26:33. הצהובים התעשתו בזכות פויתרס ובולדווין, שקלע שלשה והקטין ל-33:31. סמית' הוסיף שלשה שנייה אישית, ליוואי רנדולף קלע על הבאזר וירושלים הוליכה 36:41 בהפסקה.

שחקן הפועל ירושלים ספידי סמית' מול שחקן מכבי תל אביב ג'ייק כהן. לירון מולדובן
בלט באדום. סמית'/לירון מולדובן
ספידי סמית', שחקן הפועל ירושלים. לירון מולדובן
ירושלים איבדה את היתרון. סמית'/לירון מולדובן
רפי מנקו, שחקן מכבי תל אביב. לירון מולדובן
רבע שלישי נהדר שלו. מנקו/לירון מולדובן

רבע 3: מנקו עלה לראשונה על הלוח מול קבוצת נעוריו עם הסל הראשון של המחצית, סים סנדר ונה עם שלשה מהפינה הגדיל ל-38:44. דארן היליארד סחט עבירה לשלוש זריקות, דייק בכולן והקטין ל-48:47.
מנקו התחמם עם שתי שלשות וצמד קליעות עונשין בין לבין, והפך ל-52:57 צהוב. בלייזר צימק בסוף שעון הזריקות ל-58:57. בראון צלף בתום רבע - 61:61 אחרי 30 דקות.

שחקן מכבי תל אביב ווייד בולדווין מול שחקן הפועל ירושלים סים סנדר ונה. לירון מולדובן
הצהובים מתקשים בלי בראון וקולסון. בולדווין מול ונה/לירון מולדובן
איתי שגב, שחקן הפועל ירושלים. לירון מולדובן
דהר לטבעת. שגב/לירון מולדובן
שמעון מזרחי, מכבי תל אביב. לירון מולדובן
חוזר לתל אביב מאוכזב. שמעון מזרחי/לירון מולדובן

רבע 4: איתי שגב הטביע, מנקו ובראון החליפו שלשות, ואז שלשה של בולדווין קבעה 66:67 לצהובים. לאחר מכן הם נתקעו בהתקפה, ושלשה של סמית' הפכה ל-69:75 אדום שגרם לקטש להזעיק פסק זמן. בולדווין דהר לסל ונחסם על ידי הנקינס, אך לאחר בדיקה נקבע כי החסימה הייתה לא חוקית והסל אושר. המזל שוב הלך נגד ירושלים כשוונה קלע אחרי סוף שעון הזריקות, 71:75 אדום כשנותרו פחות משלוש דקות. קורנליוס מצא את הנקינס באסיסט נהדר, הסנטר הטביע והגדיל ל-71:78. הנקינס הגדיל לדו ספרתי, ובסיום ירושלים חגגה 76:83 יקר ומתוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully