וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סילבס: "אני לא קוסם. באימון הראשון הקהל קילל ושחקנים לא רצו לעלות"

עודכן לאחרונה: 7.5.2023 / 7:30

חיים סילבס עמד במשימה להשאיר את הפועל תל אביב בליגת העל, מבין כי קשה לקבל קרדיט על הישרדות במועדון גדול ומבין את הקהל: "גם אני בתור אוהד אחרי עונה כזאת הייתי רוצה שכל מי שדרך פה יילך ולהתחיל מחדש, אני מבין את זה"

תקציר: הפועל תל אביב - עירוני קרית שמונה 2:2/ספורט1

לחיים סילבס מגיע קרדיט על ההישארות של הפועל תל אביב בליגת העל. כאשר רפואה ודראפיץ' בחסות בוקסנבוים לא הצליחו להשפיע על הקבוצה, הוא נקרא לדגל עם הרבה מאוד בעיות וקשיים, כמעט ולא קיבל חיזוק משמעותי בינואר פרט לזובאס, ועל אף הביקורת על היכולת, הוא עמד במשימה והשאיר את המועדון בליגת העל, משהו שהוא ממש לא מובן מאליו בעונה שעברה על האדומים.

במסיבת העיתונאים בסיום המשחק, סילבס דיבר בכנות, דיבר על הקשיים בהתחלה וגם על הטעויות שעשה בדרך, מפנים כי כמעט ובלתי אפשרי לקבל קרדיט אמיתי על השארת מועדון בליגת העל וגם מבין את הקהל שרוצה לראות מישהו אחר על הקוים. סילבס סיפר על הדברים שאמר לשחקניו במחצית: "החלטנו שאנחנו לא מוותרים על המשחק הזה, משאירים הכל על המגרש, החלטנות שאנחנו שמים את כל הזעם ומה שעברנו בתוך הדשא ומה שיהיה יהיה. זאת הייתה דרמה גדולה ומרגשת, אני סחוט".

גודפריד רומראטו סלים טועמה הפועל תל אביב חגיגה. אריאל שלום
הבטיחו הישארות מחזור לפני הסיום. שחקני הפועל תל אביב חוגגים/אריאל שלום

עוד בנושא

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

סילבס סיפר: "הגעתי להפועל תל אביב במצב לא טוב, כמעט לא היה מאיפה להתחיל. יש שנים שהשפעתי על קבוצות יותר, יש קבוצות שפחות, בהפועל תל אביב ההשפעה שלי הייתה מהירה. זה לא היה אטרקטיבי של הפועל תל אביב והקהל שרוצה הצלחות, אבל אני לא יודע אם מאמן אחר היה עושה יותר טוב. בדרך טעיתי, אם לא הייתי טועה לא היינו מגיעים לדפיקות לב, אנחנו אנשים וגם טעיתי בדרך".

על הניסיון לשחק התקפי יותר עם הקבוצה הנוכחית: "זאת אחת מהטעויות שלי, באסטרטגיה, לקחתי בחשבון שעד הפלייאוף הקבוצת תצטרך להביא איקס נקודות בדרך מסוימת, בהתחלה רק אספנו נקודות. בתחילת הפלייאוף, אחרי ההפסד לבית"ר ירושלים, כשהיה לנו פור של 6 או 7 נקודות הרגשתי שאנחנו במצב יותר טוב ואפשר להתחיל לשחק קצת יותר משוחרר ושמח עבור השחקנים ושילמנו על זה. המשכנו עם זה גם נגד בני ריינה בבית וזאת אולי הייתה הטעות שלי שהביאה אותנו לנקודה מאוד קשה. טעיתי בשני המשחקים האלה אבל צריך להבין מאיפה זה בא, הרגשתי שאנחנו במקום טוב והלכתי לשם. נוח להגיד עליי שאני מאמן הגנתי, אבל זאת האופציה שהייתה לי כאן, רוב הקבוצות שאימנתי היו בסיטואציות הישרדות אז זה טבעי".

חיים סילבס מאמן הפועל תל אביב. אריאל שלום
"כשהיה לנו פור של 6 או 7 נקודות הרגשתי שאנחנו במצב יותר טוב ואפשר להתחיל לשחק קצת יותר משוחרר ושמח עבור השחקנים ושילמנו על זה"/אריאל שלום

סילבס גם ספג ביקורות קשות מהתקשורת בעיקר אחרי ההפסד למכבי חיפה על צורת המשחק. הוא נשאל אם זה השפיע עליו ועל הדרך המקצועית ואמר: "אחרי מכבי חיפה ביקרו אותי בצדק, זה לא שרצינו לשחק ככה, תבניות היציאה שלנו לא היו טובות. אבל עדיין, כשראיתי את השחקנים שבעים ברמה הנפשית מהצורת משחק, זה התבקש שנשחק אחרת והייתי עושה את זה גם ללא הביקורות. נגד חיפה ובית"ר בחוץ זה לא הביא את הנקודות, היה צריך לעשות משהו אחר, עשינו את זה נגד הפועל חיפה וריינה, שילמנו על זה, לפחות אחרי ששילמנו על זה לפחות כולם היו תמימי דעים מה אסור לנסות בתקופה הזאת, הלכנו עם זה ועמדנו במשימה".

סילבס גם מרגיש שקצת לא מבינים באיזה סיטואציה קיבל את הפועל תל אביב:"שאני הגעתי לקבוצה היא הייתה במצב הכי קשה מקצועית ומנטאלית. שאני הגעתי וחתמתי שחקנים לא יכלו לעלות לאימון. בדרך כלל שמגיע מאמן יש אנרגיות חדשות, באימון פתיחה שלי היו עשרות אוהדים שמקללים והשחקנים לא רצו לצאת לאימון. לא יכולנו לעשות מהקבוצה יותר מדי, בואו נשים את האמת על השולחן, יכולנו לייצב אותה, לגדול ממנה איכשהו קצת, לתקן טיפה וככה זה היה בתקופתי. כן קרה פה משהו שלא קרה לפני זה, אבל יש איזשהו גבול למה שאתה יכול להביא, אני לא קוסם. אני אומר את זה בגאווה ולא מתנצל, למרות שאני מבין שהמקום גדול יותר מכולנו ולעשות את הדברים בהישרדותי זה כאילו לא מתאים, אבל זאת הברירה שהייתה לי ועמדתי בה בגאווה".

שחקני הפועל תל אביב חוגגים. אריאל שלום
העיקר שהסוף טוב. הפועל תל אביב/אריאל שלום

המאמן גם מבין כי קשה לקבל קרדיט על השארת מועדון גדול בליגת העל ואמר: "אני מבין את הסיטואציה, אני לא טמבל. גם אני בתור בן אדם בקהל רוצה לראות משהו אחר. כשקבוצה נראית לא כל כך טוב, גם לפני זה וגם לא איתי, וגם כשהבאנו נקודות היא לא הייתה נראית סקסית וכייפית - אז לא בא לך על כל מי שקשור למועדון, אני מבין את זה. אבל, כשמנתחים את זה מקצועית אמיתי, הראשים של המועדון, והאנשים והשחקנים, מי שבתוך המערכת - הם כן יכולים להעריך דברים שקרו בתוך המערכת הזאת. אני לא מצפה מהשאר שיעריכו, אני מבין את זה, אני בתור קהל הייתי רוצה שכל מי שדרך פה יילך ולהתחיל מחדש, אני מבין את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully