וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגד אבא שלו, למען קובי: קליי תומפסון מוכן לאחד מרגעי השיא של חייו

אחרי שהתפוצץ עם 8 שלשות ו-30 נקודות במשחק 2, כוכב גולדן סטייט נרגש לקראת המשחקים בלוס אנג'לס מול הקבוצה שאהד בילדות, ונגד המשפחה שהודיעה ש"לא תעודד אותו". וגם: עדכון הגרסה סל סטף קרי והצד האחר והלא מובן של אנתוני דייויס

קליי תומפסון לוהט רגע לפני אחד מרגעי השיא של הקריירה המקצוענית שלו, אולי אחד מרגעי השיא של חייו. אחרי שהמטיר 8 שלשות ו-30 נקודות על הלייקרס והוביל את גולדן סטייט לניצחון 100:127 שקבע 1:1 בסדרת חצי גמר המערב, הצלף הוותיק נראה ערוך ומוכן למשחקים בלוס אנג'לס, שיהיו מרגשים במיוחד עבורו.

תומפסון גדל בלוס אנג'לס ואביו מייקל תומפסון, שחקן עבר ב-NBA, זכה עם הלייקרס בשתי אליפויות. כנער, העריץ את קובי בריאנט. עכשיו הוא יזכה לשחק לראשונה בסדרת פלייאוף נגד הקבוצה שאהד בילדות.

"לשחק לעיני המשפחה והחברים שלי עומדת להיות חוויה יוצאת דופן. בתור ילד חלמתי לשחק באולם של הלייקרס, לשחק נגד השחקנים הכי טובים בעולם, וגם עכשיו כשאני שחקן מנוסה בליגה, אני עדיין לא שוכח כמה גדולה ההזדמנות הזאת מבחינתי. אני נרגש מאוד מהאפשרות לשחק במקום בו כל חלומות הכדורסל שלי נרקמו", אמר תומפסון הנרגש. "אני מעריץ ענק של קובי. הוא היה ההשראה הכי גדולה שלי. אשחק הכי חזק שאני יכול כדי להוקיר את זכרו של קובי ושל ג'יג'י, כי בלעדיו, בלי הקשיחות והעקשנות שלו על המגרש, פשוט לא הייתי הספורטאי שאני היום".

קליי תומפסון, גולדן סטייט ווריירס. Ezra Shaw, GettyImages
חוזר למקום בו "כל חלומות הכדורסל נרקמו". קליי תומפסון/GettyImages, Ezra Shaw

תומפסון נמצא בסיטואציה מעט משונה בסדרה הזאת. אביו כבר הצהיר שעל אף האהבה לבנו, הוא יעודד את הלייקרס בסדרה. כשהוא יצפה בו מהיציע במשחקים 3 ו-4, הוא לא יתמוך בו כפי שהוא רגיל. "שמעתי את הדברים של מייקל תומפסון, וחשבתי לעצמי, 'איך זה אפשרי בכלל?'", אמר סטיב קר בחיוך. "אני לא מסוגל לדמיין את עצמי מעודד את הקבוצה שמשחקת נגד הבן שלי...כנראה שבמשפחה של קליי זה קורה, אני מניח שזה נותן לו עוד קצת מוטיבציה".

תומפסון היה במיטבו במשחק 2, צלף 8 שלשות, סיים עם 11 מ-18 מהשדה ונראה קטלני כמו פעם. קר אהב מאוד את מה שראה. "כשקליי מתפוצץ בהתקפה ולוקח זריקות טובות כל כך, זו הגרסה הכי טובה שלו", אמר המאמן.

סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס. רויטרס
שינה מוד, וניצח. קרי/רויטרס

קר היה מרוצה מאוד גם מסטף קרי, שלקח על עצמו תפקיד מעט שונה ביחס למשחקים קודמים, התמקד בניהול המשחק ובמסירות, וסיים עם 20 נקודות ו-12 אסיסטים.

"זה היופי של סטף. הוא כל כך לא אנוכי, הוא מוכן לעשות כל מה שנדרש כדי לנצח. במשחק 50 הנקודות מול סקרמנטו, הוא ידע שהוא צריך לעשות את מה שעשה. הוא לא חייב להגיע לכל משחק עם גישה כזאת, והערב הוא שינה גרסה", אמר קר. "הוא שיחק יותר בתור רכז מסורתי. 20 ו-12 אסיסטים, זו שורה סטטיסטית די טובה בשביל רכז".

"ניסיתי לחלק את הכדור כמה שיותר מתחילת המשחק. זה היופי במה שאנחנו עושים, יש כל מיני דרכים לשחק, כל מיני דרכים לנצח", אמר קרי.

לברון ג'יימס לא הופתע מההתנפלות של הווריירס עליו ועל חבריו. "הם עשו התאמות, וידענו שזה יקרה", אמר ג'יימס. "זה מה שקבוצה אלופה יודעת לעשות. הערב הם באו כדי לשמור על הבית, ועשו את זה כמו שצריך".

אנתוני דייויס, לוס אנג'לס לייקרס, מול דריימונד גרין, גולדן סטייט ווריירס. רויטרס
שוב פאסיבי, שוב זה קורה בלי סיבה נראית לעין. אנתוני דייויס מול דריימונד גרין/רויטרס

לברון עשה את המוטל עליו עם 23 נקודות ו-7 ריבאונדים, אבל ההבדל הגדול בין הניצחון של הלייקרס במשחק 1 לתבוסה הלילה, היה התרומה של אנתוני דייויס. AD שהיה בלתי ניתן לעצירה במשחק הראשון עם 30 נקודות, הסתפק הלילה ב-11 נקודות בלבד וב-11 זריקות בלבד, כשהוא נראה פאסיבי מדי ביחס למעמד, במיוחד אחרי משחק שיא שלו. "אני לא מבין למה יש לאנתוני דייויס שתי גרסאות כל כך קיצוניות. הוא נראה חסר עניין לחלוטין במחצית הראשונה, אני פשוט לא מבין את זה", צייץ הפרשן קנדריק פרקינס, אבל דייויס התעקש: "לקחתי בדיוק את אותן זריקות שלקחתי במשחק 1. הלילה פשוט החטאתי אותן".

מה שאולי תרם ליכולת הפושרת של דייויס, הוא שינוי טקטי (כפוי?) של גולדן סטייט: בארצות הברית מצאו שדריימונד גרין שמר על AD ב-62% מהפוזשנים במשחק 2, לעומת 34% בלבד במשחק 1. הפעם קוון לוני שצוות לדייויס במשחק הראשון קיבל דקות מוגבלות בגלל מחלה, וגרין לקח על עצמו את המשימה. "שיחקנו עם הרבה יותר עוצמה. גם בהתקפה, אבל גם בהגנה", הסביר גרין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully