וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוברות ההערכות: האלופה האולימפית התאבדה כשהיא "בודדה ושבורת לב"

הפוסט המסתורי של אחותה של טורי בואי, האצנית שזכתה בשלוש מדליות בריו, רמז על הנסיבות הטרגיות מאחורי מותה. כעת חושפים בארה"ב: היא סבלה מדיכאון על רקע הדעיכה בקריירה והקשיים בחייה האישיים

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 3.5/ספורט1

עוד ועוד פרטים נחשפים בנוגע לנסיבות מותה של טורי בואי, שנמצאה השבוע ללא רוח חיים בביתה שבפלורידה. בואי בת ה-32, אלופה אולימפית ואלופת עולם לשעבר, נחשבה לאחת האצניות הבכירות בארצות הברית בעשור הקודם. היא זכתה בשלוש מדליות באולימפיאדת ריו 2016 ובשלוש מדליות, כולל שתיים מוזהבות, באליפויות עולם. קרוביה לא שמעו ממנה בימים האחרונים והזעיקו לביתה כוחות משטרה, שגילו את גופתה.

על רקע שמועות שונות ומשונות בנוגע לסיבת המוות, הבהירו בארצות הברית שמתחזקת ההשערה לפיה מתה כתוצאה מהתאבדות. רמז נוסף לכך אפשר היה למצוא בפוסט שפרסמה אחותה, תמרה, ביום בו התגלתה הגופה.

"לפעמים האנשים שמעמידים פנים שהם מאושרים, הם למעשה האנשים העצובים ביותר", כתבה, "מי ששלם עם עצמו ומקבל את עצמו, לרוב יהיה שמח יותר בחייו".

טורי בואי עם מדליית זהב באליפות העולם באתלטיקה, לונדון 2017. Matthias Hangst, GettyImages
בימים אחרים. טורי בואי/GettyImages, Matthias Hangst

בואי עברה חיים קשים. כשהייתה בת שנתיים, אמה נטשה בבית יתומים אותה ואת אחותה, הצעירה ממנה בשנה. סבתה החליטה לפרוש חסות עליה ועל אחותה וגידלה אותן בגפה בעיירה קטנה וענייה במיסיסיפי. בריאיון שהעניקה בעבר ל"ספורטס אילוסטרייטד", סיפרה: "אמא שלי נטשה אותי כשהייתי בגיל שנתיים. מאז ועד היום, כל דבר בחיי מלווה בקשיים".

לפי דיווחים ושמועות שצצו ביממה האחרונה, בואי סבלה בתקופה האחרונה מדיכאון שגרם לה להיות ספונה בביתה ולנתק קשר עם הסביבה. בשנים האחרונות הקריירה של בואי הייתה בדעיכה שאמנם טבעית בהתחשב בגילה המתקדם יחסית, אבל גרמה לה לצער רב. למרות שתוצאותיה נחלשו מאוד בשנים האחרונות, היא סירבה להודיע על פרישה ובקיץ האחרון אף התחרתה בתחרות בארצות הברית.

ב-2017, כשהחלה מגמת הידרדרות בקריירה, סיפרה בראיון שסבלה בעבר ממחשבות אובדניות. "היו ימים שהאמנתי בלב שלם שהסוף שלי יהיה עם כדור אקדח בראש. חשבתי שחיי מסתיימים. בהיתי באקדח ואמרתי לעצמי, 'אלוהים, ככה אני עומדת למות'".

עוד בוואלה!

אבל בספורט האמריקאי: האלופה האולימפית טורי בואי מתה בגיל 32

לכתבה המלאה
האתלטית האמריקאית טורי בואי שמתה בגיל 32. Ian MacNicol, GettyImages
עברה משבר קשה. טורי בואי/GettyImages, Ian MacNicol

לעומת טורי, אחותה תמרה שהייתה האדם הקרוב ביותר אליה, שגשגה בשנים האחרונות. היא פתחה משרד עורכי דין, הקימה משפחה וילדה בן, בעוד טורי נשארה רווקה. לפי אחד התיאורים, "היא מתה בודדה ושבורת לב".

ביממה האחרונה הוצפו הרשתות החברתיות בהספדים לבואי מקולגות בענף האתלטיקה. שקארי ריצ'רדסון ספדה כתבה באינסטגרם: "אף פעם אנשים לא יודעים מה עובר עליך. נוחי בשלום, מגיעה לך שלווה".

שלי-אן פרייז'ר סמית' כתבה: "הלב נשבר. טורי הייתה מתחרה אדירה ומקור אדיר של אור. האנרגיות והשמחה שלך תמיד יישארו איתי". נואה ליילה כתב: "אני לא מאמין למשמע אוזניי. בדיוק שמעתי שהיא עומדת לעבור לאחותה ולחזור הביתה, ועכשיו קיבלתי את הבשורה הזאת. הלב נשבר".

האצנית האמריקאית טורי בואי. רויטרס
מה הסתתר מאחורי החיוך התמידי?/רויטרס

המדליות של טורי בואי

אולימפיאדת ריו דה ז'נרו 2016

מדליית זהב: 4X100
מדליית כסף: 100 מטר
מדליית ארד: 200 מטר

-

אליפויות עולם באתלטיקה

מדליית זהב: 100 מטר (לונדון 2017)
מדליית זהב: 4X100 (לונדון 2017)
מדליית ארד: 100 מטר (בייג'ינג 2015)

  • עוד באותו נושא:
  • טורי בואי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully