וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום שבת ה-13. תסריט הבלהות שמפחיד את הפועל תל אביב

האדומים ירדו ב-13 במאי 2017 בנתניה, ויחזרו לזירת הפשע באותו תאריך גם העונה. עירוני קרית שמונה תנסה לתפוס את מקומה של הפועל אשקלון וסילבס וקורצקי שוב ייפגשו על הקווים, כשהפעם הראשון עלול להיות בצד שנושר ללאומית. תמונת מצב בתחתית הבוערת

תקציר: עירוני קרית שמונה - בני ריינה 1:3/ספורט1

ב-13 במאי 2017 עמדו חיים סילבס ומנחם קורצקי על הקווים באצטדיון בנתניה והדריכו את הקבוצות שלהם במחזור הסיום של הפלייאוף התחתון. סילבס אימן אז את הפועל רעננה וקורצקי את הפועל תל אביב. המשחק הסתיים ב-1:1 והאדומים ירדו לליגה הלאומית בפעם השנייה בלבד בהיסטוריה והראשונה אחרי 27 שנה (בדיעבד גם ניצחון לא היה מספיק להם). גם אדי גוטליב היה שם ואפילו כבש, ומי שניהל את השואו היו האחים ניסנוב - אז בתחילת דרכם בראש המועדון.

ב-13 במאי 2023 סילבס וקורצקי יחזרו לאצטדיון בנתניה, שוב למחזור הסיום של הפלייאוף התחתון והעונה כולה. הפעם סילבס מאמן את הפועל תל אביב וקורצקי עומד על הקווים של הפועל חדרה. שניהם בסכנת ירידה, אבל חדרה מקדימה את הפועל תל אביב בטבלה והמומנטום של הקבוצה ממתחם חודורוב שלילי בהרבה. האם הפועל תל אביב שוב תרד ללאומית ב-13 במאי, באצטדיון בנתניה?

הפועל תל אביב התמודדה אז עם הפחתת תשע נקודות ונאבקה נגד הירידה בהפועל אשקלון והפועל כפר סבא. מחזור אחד לפני סיום העונה היא אירחה את אשקלון בידיעה שניצחון יעלה אותה מעל הקו האדום, אבל הסתפקה ב-0:0 מתסכל שסימן לה את הדרך לליגת המשנה. 17 שנים בדיוק אחרי ה-13 במאי 2000, אז זכתה באליפות.

גם הפעם הפועל תל אביב תארח במחזור ה-32 והלפני אחרון יריבה ישירה במאבקי ההישרדות: עירוני קרית שמונה - שחולמת להיכנס לנעליים של הפועל אשקלון ומחזיקה בהפרש שערים טוב בהרבה. התאריך שוב יהיה ה-6 במאי ואם הפועל תל אביב לא תנצח את בני סכנין הערב, היא עלולה שוב להיכנס למחזור הסיום כשהיא מתחת לקו האדום. שוב אותו תסריט כמו ב-2017.

מוטי ברשצקי (משמאל) עם שי אליאס שחקני הפועל תל אביב בוכים לאחר הירידה. ברני ארדוב
אז זה הסתיים בדמעות. והפעם?/ברני ארדוב

לקלחת של התחתית הצטרפה הפועל חדרה, שבמשך תקופה מאוד ארוכה תפסה מרחק ביטחון מהקו האדום ועכשיו מקדימה אותו בשלוש נקודות בלבד. חדרה ניצחה רק משחק אחד מ-10 האחרונים ואם הזכרנו את ההיסטוריה - ה-13 במאי והאצטדיון בנתניה - הרי קורצקי היה המאמן שנשר אז ללאומית.

לחדרה יש שני משחקים יחסית נוחים על הנייר, נגד הפועל חיפה ובני סכנין שכבר סיימו את העונה. ניצחון הערב על הפועל חיפה יבטיח לה את ההישארות כי במקרה כזה הפועל תל אביב או קרית שמונה לא יוכלו לעבור אותה ביחד. תיקו ישאיר אותה באזור המסוכן.

בני ריינה במצב הכי טוב מבין ארבע הקבוצות שעדיין נאבקות - בין היתר בגלל המפגש בין הפועל תל אביב לקרית שמונה שבו לפחות אחת מהן תאבד נקודות. לקבוצה של שרון מימר משחקים נגד בית"ר ירושלים (מיד אחרי חצי גמר גביע המדינה) והפועל חיפה ויכול להיות שאפילו נקודה אחת תספיק לה.

קרית שמונה עדיין מתחת לקו האדום, אבל נמצאת במומנטום שחלק מהיריבות שלה יכולות רק לקנא בו. חמישה משחקים רצופים ללא הפסד, תשעה משחקים רצופים בהם היא כובשת ויכולת טובה בזמן הנכון. אם היא תנצח בשני המשחקים שנותרו לה, סביר מאוד להניח שהיא תישאר בליגה.

מנחם קורצקי מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
בפעם הקודמת סילבס הוריד את קורצקי. הפעם קורצקי יוריד את סילבס?/ברני ארדוב

המשחקים שנותרו במאבק ההישרדות

עירוני קרית שמונה:

הפועל תל אביב (חוץ)
בית"ר ירושלים (בית)

-

הפועל תל אביב:

בני סכנין (חוץ)
עירוני קרית שמונה (בית)
הפועל חדרה (חוץ)

-

הפועל חדרה:

הפועל חיפה (בית)
בני סכנין (חוץ)
הפועל תל אביב (בית)

-

בני ריינה:

בית"ר ירושלים (חוץ)
הפועל חיפה (בית)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully