וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני חצי שנה היא ניצחה טורניר קטנטן בישראל. כעת היא הדבר הבא בטניס

עודכן לאחרונה: 30.4.2023 / 10:30

בגיל 15, הניפה מריה אנדרייבה את הגביע בטורניר מיתר וזכתה ב-9,000 דולר. כעת היא בשמינית הגמר במדריד, אחרי שני ניצחונות על יריבות מהטופ 20, וכשסבב שלם מדבר רק עליה - גם אנדי מארי

לפני כשנה, דורגה מירה אנדרייבה במקום ה-1,272 בעולם. זה היה די הגיוני - היא היתה רחוקה מספר שבועות מיום הולדתה ה-15. בנובמבר שעבר, כשהיא מדורגת 405 בעולם, הגיעה הרוסיה הצעירה לטורניר הפיוצ'ר במיתר, ניצחה שורה של טניסאיות מבוגרות ממנה, והניפה את התואר, לצד פרס כספי צנוע של 9,000 דולר.

מאז, היא כובשת את הסבב ונראית כמו הדבר הבא בענף. לאחר שהגיעה בתחילת השנה לגמר טורניר הנערות באוסטרליה, הגיע טורניר מדריד, אליו קיבלה כרטיס חופשי (מהמקום ה-194 בעולם) - ואיתו הנסיקה הגדולה. בסיבוב הראשון גברה על ליילה פרננדס (38 בעולם), והפכה לשחקנית השלישית הכי צעירה שמנצחת משחק בטורניר מאסטרס 1,000 (רק קוקו גוף וסיסי בליס היו צעירות ממנה). בסיבוב השני, הדהימה את המדורגת 13 ביאטריז חדד מאיה, והפכה לשחקנית השביעית אי פעם שמנצחת יריבה מהטופ 20 לפני יום הולדתה ה-16.

"כולן אמרו לי שהן משחקות באותה רמה כמוני, הן פשוט יותר יציבות", אמר. "הרמה המנטלית שלהן אחרת, אבל מבחינת יכולת, זה כמעט אותו הדבר". אמש (שבת), ביום הולדתה ה-16, השיגה ניצחון 16 ברציפות (כולל טורנירי נוער), והעפילה ל-16 האחרונות במדריד. המסע הקסום שלה נמשך עם 3:6, 3:6 גדול על המדורגת 17 מגדה לינט, שהגיעה עד חצי הגמר באליפות אוסטרליה האחרונה.

"אני לא מופתעת מהרמה שלי, כי אני יודעת למה אני מסוגלת, אבל לא ציפיתי להגיע כל כך רחוק", אמרה ילדת הפלא. בשלב הבא, מחכה לה המדורגת שנייה ואלופת אוסטרליה המכהנת, ארינה סבאלנקה. "אין לי מה להפסיד", אמרה. "אנסה לתת את הטוב ביותר שלי. אין עלי לחץ, הלחץ הוא עליה - היא זו שצריכה לשחק מול ילדה בת 16".

ובכל זאת, עדיין מדובר בנערה בת 16, שמוקפת בשמות הגדולים ביותר בענף. "כל יום אני רואה כאן את אנדי מארי, דניל מדבדב, שחקנים כאלה", אמרה. "הם אומרים לי שלום, ואני המומה - איך הם מכירים אותי?" אמש, נשאלה מה הדבר הכי מגניב בטורניר מדריד, ואמרה: "לאכול צהריים עם כל הכוכבים האלה. את רואה את אנדי מארי, את הפרצוף שלו, הוא כל כך יפה בחיים האמיתיים. הוא כל כך מדהים". מארי הגיב לסרטון וכתב: "תתארו לעצמכם כמה טובה היא תהיה כשהיא תתקן את הראייה שלה".

אחותה הגדולה, אריקה בת ה-18, נמצאה עד לא מזמן כמה צעדים לפניה, אך כעת נראה שמירה בדרך הבטוחה לעקוף אותה גם בדירוג העולמי (114). כשנשאלה לאיזו שחקנית בסבב היא הכי דומה, השיבה הנערה בת ה-16: "אולי אפשר להשוות את הסגנון שלי לאונס ג'אבור, כי אנחנו מחליפות קצב הרבה פעמים במהלך משחק".

  • עוד באותו נושא:
  • טניס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully