וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאנט יכולה להגן על תוארה, טולוז תעשה היסטוריה אם תזכה בגביע

הקנריות יחגגו זכייה שנייה ברציפות אם ינצחו גם השנה בגמר בסטאד דה פראנס, יריבתם מקווה לזכות בתואר היסטורי ולנקום על פלייאוף הירידה ב-2021 (שבת, 22:00, ספורט1)

תקציר גמר הגביע הצרפתי: נאנט - ניס 0:1/ספורט1

נאנט הדהימה בעונה שעברה כאשר ניצחה 0:1 את ניס, זכתה בתואר ראשון אחרי 21 שנה ושבה לאירופה לראשונה מאז עונת 2004/5. כעת למחזיקת הגביע הצרפתי יש הזדמנות להגן על תוארה ולזכות במפעל שנה שנייה ברציפות, אם תכניע בסטאד דה פראנס בפריז את טולוז שתשחק בגמר ראשון בתולדותיה (שבת, 22:00, ספורט1).

הקנריות העפילו לגמר השני שלהם ברציפות בין השאר בזכות 0:1 על ליון בחצי הגמר, 1:2 על לאנס ברבע הגמר וניצחונות מהנקודה הלבנה על אנז'ה ותאון מהליגה החמישית, בעוד הדרך של טולוז הייתה נוחה משמעותית והיא בין השאר חלפה על פני אנסי מהליגה השנייה בחצי הגמר, הביסה ברבע הגמר את רודז שגם היא מהליגה השנייה וגם חגגה בביתה עם 1:3 על ריימס מהליגה הבכירה.

שחקני נאנט חוגגים זכייה בגביע. רויטרס
כך הסתיים הגמר בעונה שעברה/רויטרס

נאנט, לאור היותה מחזיקת הגביע, למעשה ניצחה את כל 11 המשחקים האחרונה שלה במסגרת הגביע הצרפתי, האחרונה שגברה עליה הייתה לאנס בעונת 2020/21. אגב, אם נאנט תניף את הגביע בפעם החמישית, היא תשחזר את הישגה משנת 2000 - גם אז זכתה בגביע שנתיים ברציפות. למרות כל זאת, בליגה נאנט מסובכת כהוגן בעקבות תשעה מחזורים רצופים ללא ניצחון, הידרדרה עד למקום ה-16 והיא ניצבת מעל הקו האדום רק בזכות הפרש שערים עדיף על זה של ברסט שמתחת לקו.

טולוז מן העבר השני אחרי שני ניצחונות חוץ רצופים במונפלייה ובלוריין במסגרת הליגה שבה היא מדורגת במקום ה-12 ובמרחק תשע נקודות מהקו האדום, בין לבין נכנעה בביתה לליון בעקבות שער עצמי בדקה ה-88. היא אמנם זכתה להגרלה נוחה על הנייר בגביע, אבל עדיין לזכותה העובדה שהבקיעה 20 שערים לאורך הדרך וספגה ארבעה בלבד.

טולוז הגיעה לחצי הגמר גם ב-1985 וב-2009 ובליגה היא יכולה להרשות לעצמה להיות יחסית משוחררת מדאגות כשנותרו שישה מחזורים לסיום, אבל היא כן תצטרך להתמודד עם זה שבמפגש היחיד ביניהן העונה ניצחה נאנט 1:3 ושבפלייאוף הירידה בעונת 2020/21 נאנט נותרה בליגה הבכירה והותירה אותה בליגת המשנה בזכות שערי חוץ בסיכום שני המשחקים ביניהן. לאחר שנה טולוז חזרה לליג 1 וכעת היא אולי גם תנקום בנאנט עם זכייה בתואר ראשון בתולדותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully