וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט הדליק משואה: "כל יום הוא מתנה ולעולם לא נוותר"

מאמן הכדורסל זכה לכבוד בטקס לציון יום העצמאות ה-75 בהר הרצל: "לכבוד מדינת ישראל שכעולה חדש אימצה אותי לחיקה, לכבוד משפחת הספורט שנתנה לי לפרוץ גבולות ולקרב לבבות ולכבוד האחים והאחיות החדשים שלי שמתמודדים עם טרשת נפוצה"

טקס הדלקת משואות לציון יום העצמאות לציון ה-75 למדינת ישראל הערב (שלישי) בהר הרצל היה מרגש במיוחד עבור חובבי הספורט, שזכו לראות את מאמן הכדורסל דיוויד בלאט בין 12 מדליקי המשואות. בלאט בן ה-63 נחשב לאחד המאמנים הגדולים בתולדות הכדורסל האירופי והישראלי בפרט, בזכות קריירה מפוארת ועשירה בתארים, ובשלוש השנים האחרונות הוא גם נאבק במחלת הטרשת נפוצה.

"אני דיוויד, בנם של ליליאן ו-וויליאם ז"ל, משיא משואה זו לכבוד מדינת ישראל שכעולה חדש אימצה אותי לחיקה, נתנה לי בית ופתחה בפניי את האפשרות להקים משפחה ישראלית נאמנה וגאה. אני מכיר תודה על זה. לכבוד המשפחה המופלאה והחמה של הספורט הישראלי שנתה לי את האפשרות לפרוץ גבולות, לקרב לבבות, להשפיע, לחנך ולהוביל אנשים להיות הגרסה הכי טובה של עצמם. לכבוד האחים והאחיות החדשים שלי שמתמודדים עם מחלת הטרשת נפוצה, שאנחנו יודעים שכל יום הוא מאבק, שכל יום הוא מתנה ושלעולם לא נוותר. ולתפארת מדינת ישראל!".

מאמן הכדורסל דיוויד בלאט מדליק משואה בטקס יום העצמאות ה-75. וואלה!, צילום מסך
מהמאמנים הגדולים בתולדות הכדורסל האירופי. בלאט/צילום מסך, וואלה!

דיוויד בלאט נולד וגדל בארצות הברית, אך הגיע ארצה בתחילת שנות השמונים עם נבחרת ארצות הברית כדי להשתתף במכביה וזמן קצר לאחר מכן החליט לעלות לישראל. אחרי למעלה כעשור ככדורסלן בישראל, החל בקריירת אימון עשירה ומפוארת שהפכה אותו לאחד המאמנים המוערכים בתולדות הכדורסל האירופי הודות להישגים משמעותיים שבהם זכייה ביורוליג עם מכבי תל אביב ב-2014.

ב-2015 הוא זכה באליפות המזרח ב-NBA עם קליבלנד קאבלירס מה-NBA, אך פוטר כעבור כחצי שנה בעקבות עימות עם הכוכב לברון ג'יימס וזאת על אף מאזן מרשים של 40:83 - לא היה מאמן שפוטר עם מאזן טוב משלו. לזכותו גם מדליות זהב וארד עם נבחרת רוסיה באליפויות אירופה, אותה גם הוביל למדליית ארד במשחקים האולימפיים בלונדון ב-2012. כיום הוא משמש כיועץ מקצועי במכבי תל אביב במקביל למאבקו במחלת הטרשת נפוצה.

בעלי קבוצת הרכיבה ישראל סטארפ אפ ניישן, סילבן אדמס. דני מרון
סילבן אדמס. תרומה כבירה לקידום הספורט הישראלי/דני מרון

בנוסף לבלאט, השיא משואה גם הפילנתרופ סילבן אדמס, איש עסקים ומילארדר יהודי קנדי-ישראלי שבשנת 2009 ייסד את קרן משפחת אדמס שתורמת למטרות הקשורות לפיתוח הספורט בישראל ולקידום דימויה של ישראל בעולם. בנוסף לשלל אירועים שנערכו בישראל בזכות אדמס, הוא בעלי קבוצת רכיבת האופניים הבכירה "ישראל פרמייר טק" וגם היה מי שתרם לבניית מתקן הוולודרום הראשון בישראל ולסלילת שביל האופניים בפארק הירקון בתל אביב, אשר נמצא בקרבת הוולודרום.

"אני סילבן אדמס, בנם של אנני ומרסל אדמס זכרונם לברכה, משיא משואה זו לכבוד הוריי אשר שרדו את השואה, לחמו במלחמת העצמאות ובנו מחדש חיים מלאים וטובים. לכבוד הארץ הנפלאה שלנו והאנשים הנהדרים שבה, שהופכים את המקום הזה למקום הטוב ביותר בעולם, למקום שלנו. גם אם אנחנו מתווכחים, אנחנו מאוחדים. לכבוד האנשים שמספרים לעולם כולו את הסיפור האמיתי הבלתי ייאמן על ארץ ישראל. ארץ שמחה, סובלנית, פלורליסטית עם אנשים טובים וחמים שאני כל כך אוהב. בחרתי לחיות כאן, במולדת העם היהודי, המולדת ששייכת לכולנו - ישראלים ויהודי התפוצות. כולנו עם אחד. עם ישראל חי. אני גאה להיות ישראלי. ולתפארת מדינת ישראל!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully