וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה בלתי נשכח בפלייאוף: 56 נקודות לבאטלר, הצגת קלאץ' של לברון

באטלר רשם הופעה היסטורית ושבר שיא מועדון ב-114:119 של מיאמי על מילווקי שקבע 1:3 מדהים בסדרה. ג'יימס כפה הארכה בשנייה האחרונה והצעיד את הלייקרס ליתרון 1:3 על ממפיס, עם ניצחון 111:117 דרמטי

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 24.4/ספורט1

הסיבוב הראשון של פלייאוף ה-NBA ממשיך לספק דרמות וסיפורים למכביר, והלילה (בין שני לשלישי) קיבלנו לילה בלתי נשכח של כדורסל. ג'ימי באטלר רשם את אחד המשחקים הגדולים בתולדות הפלייאוף וקירב את מיאמי להעפלה סנסציונית לחצי גמר המזרח על חשבון מילווקי. לאחר מכן הלייקרס עלו ליתרון 1:3 על ממפיס, אחרי ניצחון הירואי שהושג בעיקר בזכות לברון ג'יימס שכפה הארכה בשנייה האחרונה.

משחקי הלילה:

מיאמי (8) - מילווקי (1) 114:119 (ההיט עלו ליתרון 1:3 בסדרה)
ל.א לייקרס (7) - ממפיס (2) 111:117 (הלייקרס עלו ליתרון 1:3 אחרי הארכה)

ג'ימי באטלר, מיאמי היט. רויטרס
לא ייאמן. ג'ימי באטלר בזון/רויטרס
יאניס אנטטוקומפו, מילווקי באקס, מול באם אדבאיו, מיאמי היט. Megan Briggs, GettyImages
גם טריפל דאבל במשחק החזרה שלו לא הספיק. יאניס/GettyImages, Megan Briggs

מיאמי (8) - מילווקי (1) 114:119 (ההיט עלו ליתרון 1:3 בסדרה)

כל התחזיות המוקדמות לפני הסדרה דיברו על ניצחון קליל של הבאקס, עם סבירות לא רעה לסוויפ. אבל הפרשנים שכחו דבר אחד מהותי: במיאמי משחק אחד משחקני הפלייאוף הכי גדולים של הדור הנוכחי, ג'ימי באטלר. הלילה באטלר סיפק את אחת ההופעות הכי מרשימות אי פעם בפלייאוף, לא פחות ולא יותר, וקירב את ההיט להדחה סנסציונית של מי שמסומנת בסוכנויות ההימורים וגם בקרב פרשנים רבים כפייבוריטית ללכת עד הסוף ולזכות באליפות. רק 4 פעמים לאורך ההיסטוריה המדורגת 8 הדיחה את המדורגת 1, אבל כשג'ימי באטלר בצד שלך, כנראה שהכל אפשרי.

56 נקודות היו לבאטלר, שמוכיח שוב ושוב שגרסת הפלייאוף שלו היא אכן תופעה יוצאת דופן. מדובר במספר הנקודות הרביעי הכי גבוה אי פעם של שחקן בודד במשחק פלייאוף (מייקל ג'ורדן עם 63, אלג'ין ביילור עם 61 ודונובן מיטשל עם 57 לפניו), בשיא קריירה אישי עבור באטלר, ובשיא כל הזמנים לשחקן של מיאמי. את הכל באטלר עשה ב-68% אדירים מהשדה (19 מ-28) וכשהוא מגיע גם ל-9 ריבאונדים.

בערב כזה, גם קאמבק מוצלח של יאניס אנטטוקומפו נשכח כלא היה. הגריק פריק חזר לפרקט אחרי שני שנעדר משני המשחקים הקודמים בסדרה, סיפק טריפל דאבל מרשים של 26 נקודות, 13 אסיסטים ו-10 ריבאונדים והיה קרוב להצעיד את הבאקס לניצחון, עד שבאטלר נכנס לפעולה. הבאקס הובילו ב-15 הפרש במחצית השנייה וגם ברבע האחרון היתרון עמד על 14, אבל 6 דקות לסיום הוציא כוכב מיאמי ריצת 0:13 פרטית, והיתרון עבר לצד של ההיט. דקה וחצי לסיום ברוק לופז עוד החזיר את ההובלה של מילווקי עם שלשה, אבל באטלר ענה עם שלשה וסל נוסף, ג'רו הולידיי איבד בצד השני, ובאטלר ואדבאיו סגרו עניין מקו העונשין.

גם בערב מדהים שכזה, באטלר עדיין היה זקוק לסיוע כדי לנצח. הוא קיבל אותו בעיקר מבאם אדבאיו שסיים עם 15 ו-8 ריבאונדים, מקיילב מרטין שהוסיף 12 ו-9 וקלע סלים חשובים אף הוא, ומגייב וינסנט שתרם 10 ו-8 אסיסטים. בצד השני, מלבד יאניס בלט גם כן ברוק לופז עם 36 נקודות, 11 ריבאונדים ו-3 חסימות. כריס מידלטון (8 אסיסטים ו-6 ריבאונדים) וג'רו הולידיי (6 מ-19 בלבד מהשדה) הוסיפו 14 כל אחד, אבל זה לא הספיק, ומילווקי תגיע למשחק 5 במצב של להיות או לחדול.

שחקני לוס אנג'לס לייקרס לברון ג'יימס, טרוי בראון. רויטרס
איזה לילה. לברון/רויטרס
דזמונד ביין, ממפיס גריזליס, לצד דיאנג'לו ראסל, לוס אנג'לס לייקרס. Ronald Martinez, GettyImages
התעלות גדולה לא הספיקה. דזמונד ביין/GettyImages, Ronald Martinez

ל.א לייקרס (7) - ממפיס (2) 108:113 (הלייקרס עלו ליתרון 1:3 אחרי הארכה)

הלילה הבלתי נשכח התחיל עם הצגת ענק של ג'ימי באטלר, ונמשך עם מופע קלאץ' של לברון ג'יימס, שבגיל 38 ממשיך לנפק שורות סטטיסטיות בלתי נתפסות ולספק התעלויות חשובות. הלילה הוא רשם משחק נפלא עם 22 נקודות, לא פחות מ-20 ריבאונדים (הלייקר הראשון מאז שאקיל ב-2004 שמגיע ל-20 ו-20 ריבאונדים במשחק פלייאוף) והוסיף גם 7 אסיסטים, כשהוא חתום על הסל שכפה הארכה בשנייה האחרונה, ועל הסל שנתן את הנוקאאוט הסופי לגריזליס בהארכה.

המשחק היה שקול למדי ברוב הדקות. הלייקרס פתחו קצת יותר טוב, ובעיקר הצליחו להצר את צעדיו של ג'ה מוראנט אחרי שהוא המטיר עליהם 45 נקודות במשחק 3. זה לא מנע מממפיס להישאר בעניינים, בעיקר בזכות דזמונד ביין. השוטינג גארד של הגריזליס התחמם ברבע האחרון בו צלף 14 נקודות, כשהוא מציב את האורחת בעמדת ניצחון. 6.1 שניות לתום הזמן החוקי הוא קלע את מה שיכול היה להיות סל הניצחון, והעלה את ממפיס ליתרון 2, אבל הלייקרס יצאו מפסק זמן עם בידוד ללברון, שחדר וקלע ליי-אפ גדול בשנייה האחרונה.

בהארכה הוא ואנתוני דייויס כבר השתלטו על העניינים, וסל נוסף של לברון העלה את הלייקרס ליתרון 5 כשנותרה פחות מדקה לסיום, והכניע סופית את הגריזליס. האקס פקטור של הלייקרס היה שוב אוסטין ריברס, שהוביל את רשימת הקלעים עם 23 נקודות והוסיף 6 אסיסטים. דיאנג'לו ראסל תרם 17 נקודות, בעוד אנתוני דייויס הסתפק ב-12 אבל רשם גם 11 ריבאונדים ו-4 חסימות. בצד השני, דזמונד ביין היה המצטיין עם 34 נקודות ו-7 ריבאונדים, וג'ה מוראנט הסתפק ב-19 עם 7 אסיסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully