וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי ציפורים במכה: ליהנות מספורט דרך התנדבות

התנדבות ספורטיבית מייצרת הזדמנות win win: מתנדבים פוגשים אנשים עם מוגבלות, זוכים לחוויה נדירה של נתינה ללא תנאי, חריגה מגבולות העצמי, תחושת הגשמה ויצירת שותפות בגובה העיניים. ועל הדרך מתאמנים ומחזקים את הכושר הגופני שלהם

התנדבות ספורטיבית - קבוצת ריצה אלוט בבן שמן. יחצ,
התנדבות ספורטיבית - קבוצת ריצה אלו"ט בבן שמן/יחצ

פעילות ספורטיבית משותפת מאפשרת התפתחות של מערכות יחסים אישיות, ובמקביל יוצרת קבוצה מעורבת של שותפות והדדיות. בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מחליטים לתרום מזמנם החופשי ולהתנדב לטובת האחר, עם מגמה עולה של כאלו שבוחרים להתנדב במסגרת פעילות ספורטיבית.

התנדבות ספורטיבית מייצרת הזדמנות win win: מתנדבים פוגשים אנשים עם מוגבלות, זוכים לחוויה נדירה של נתינה ללא תנאי, חריגה מגבולות העצמי, תחושת הגשמה ויצירת שותפות בגובה העיניים. ועל הדרך מתאמנים ומחזקים את הכושר הגופני שלהם.

נדיה נידרברג ואורי סמרה, קבוצת ספיישל אולימפיקס ועובדי מייקרוסופט ישראל. יחצ,
נדיה נידרברג ואורי סמרה, קבוצת ספיישל אולימפיקס ועובדי מייקרוסופט ישראל/יחצ

בכרמיאל מתקיימת מזה 15 שנים רכיבה בימי ראשון של קבוצת רכיבה המורכבת ממתנדבים עובדי אלביט וחברים ב"בבית לחיים" בכרמיאל של עמותת אלו"ט. הרכיבה מתבצעת חלק על אופני טנדם וחלק על אופניים עצמאיים, ומונה 12 א.נשים על הרצף האוטיסטי וכ-6 מתנדבים, אשר ביחד רוכבים ברחבי העיר כרמיאל ומחוצה לה ושרים שירים של נעמי שמר. שמוליק פופר, מתנדב שהקים את הקבוצה, מספר: "הסיפוק בקבוצת הרכיבה הוא ענק. אנחנו מקבלים אינסוף אהבה וחיבוקים מהחברים שעל הרצף שהם כל כך אמיתיים ומרגשים. יש לנו אופציה לשבת בבית אחרי העבודה ולעשות כלום, אבל האופציה החלופית של הרכיבה המשותפת כ"כ יותר מתגמלת הן מבחינה פיזית והן מבחינה רגשית. מה גם שהנוכחות שלנו ברחבי העיר מסמלת לנוער ולעוברי אורך מסר חד וחזק לגבי שותפות וקבלת האחר. זה ממש ניכר מהתגובות החיוביות שאנחנו מקבלים. הרכיבה הכי ארוכה שלנו לאחרונה הייתה 20 קילומטר במסגרת 'סובב הכנרת', זה היה אתגר אישי גם עבורי והתמלאתי גאווה בקבוצה כשהגענו לסוף המסלול."

קבוצת הריצה של עובדי מיקרוסופט וספורטאי 'ספיישל אולימפיקס' עם צרכים מיוחדים רצים מדי יום רביעי בפארק הירקון. הקבוצה מורכבת מ-12 זוגות לאימון ריצה כבר קרוב לשלוש שנים וכוללת מהנדסים ומהנדסות ממיקרוסופט ישראל בציוות עם ספורטאים בעלי צרכים מיוחדים. נדיה נידרברג, מהנדסת תוכנה במיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, מספרת "בחרתי להצטרף לקבוצה בגלל אהבתי הגדולה לספורט ואמונה שאוכל לתרום לאחרים. השותף שלי לריצה הוא אורי סמרה, ספורטאי המאובחן על הרצף האוטיסטי בתפקוד בינוני-גבוה עם לקויות למידה קשות, והתחברנו מאוד בשנה הראשונה בזכות הספורט והאימונים המשותפים בהם אנחנו דוחפים אחד את השנייה להצלחה".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
התנדבות ספורטיבית - הקבוצה המשולבת של הפועל פתח תקווה. יחצ,
התנדבות ספורטיבית - הקבוצה המשולבת של הפועל פתח תקווה/יחצ

קבוצת כדורגל המשולבת של הפועל פתח תקווה מורכבת מאנשים עם מוגבלויות וללא מוגבלויות, שרק רוצים לשחק כדורגל ומצליחים לשתף פעולה ביחד ולהצליח. לא.נשים עם המוגבלות ההשתתפות בפעילות זו מאפשרת לנהל אורח חיים בריא יותר, דוחפת אותם לחתירה להישגים אישיים וקבוצתיים ומצויינות והצטיינות. עבור השחקנים ללא מוגבלות הדבר מאפשר ערך הנתינה וחיזוק האחר תוך שמירה על אורח חיים ספורטיבי ובריא. רון דהן, שחקן כדורגל שמתנדב כבר 4 שנים בנבחרת מספר: "אני נהנה מכל רגע שם, לעזור לתמוך, להיות אוזן קשבת, גם להבקיע גולים ועל הדרך לזכות בטורנירים ארציים ביחד, להיות שם לכל דבר בשביל כל אחד בקבוצה שהפכה למשפחה מלוכדת שמשחקים ביחד כבר 4 שנים."

קבוצת ריצה עם א.נשים על הרצף שפועלת כבר 4 שנים בן שמן הוקמה במטרה להנגיש את עולם הצרכים המיוחדים לחברה ולהעביר את המסר שלכל בני האדם יש צרכים מיוחדים, אם יש להם אבחנה או לא זה לא משנה, כולם יכולים לתרום לחברה ולהיות חלק אינטגרלי בה. קבוצת הריצה מתקיימת במרכז לימוד ותעסוקת יום ובבית לחיים של עמותת אלו"ט במודיעין. מקימת הקבוצה עינת דולב הדס מספרת: "כל משתתפי האימון יוצאים נשכרים מהאימון, הרווחים הם אדירים לכל הצדדים ולכל הנוגעים בדבר.קודם כל כולם מזרימים דם בגוף, מגבירים את רמות האדרנלין והאנדורפינים בגוף, מחזקים ומגמישים את הגוף, נשארים בכושר ומעלים את רמות האנרגיה של עצמם. מעבר לחלק הפיזי יש הרבה תרומה ברמה התקשורתית והרגשית. באימונים למשל נוצרים קשרים שהם מעבר למילים, חלק מאוד גדול מהמתאמנים המאובחנים שלנו הם אנשים על הספקטרום האוטיסטיבתפקוד נמוך שחלקם בכלל לא מדברים, אז שאר השותפים צריכים למצוא דרכים יצירתיות לדובב אותם, לתקשר איתם, להבין אותם, רק זה כשלעצמו מאמן לכולם את שרירי האמפטיה והיצירתיות."

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully