וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיתוף פעולה בתל אביב להנצחת חללי מינכן

21.4.2023 / 15:43

רשות הספורט בעיריית תל אביב-יפו והוועד האולימפי בישראל יקיימו שיתוף פעולה שנתי להנצחת טבח י"א חללי מינכן בקרב ספורטאי העתיד של העיר. שיתוף הפעולה יצא לדרך באירוע מיוחד שנערך בסינמטק תל-אביב במעמד בנות משפחותיהם של י"א חללי מינכן ובהשתתפות ספורטאים צעירים

ראשי הוועד האולימפי לזכר נרצחי מינכן. הדר ואן קולא,
ראשי הוועד האולימפי ועיריית תל אביב/הדר ואן קולא

רשות הספורט של עיריית תל אביב - יפו והוועד האולימפי בישראל קיימו היום (שישי, 21 באפריל) בסינמטק תל-אביב אירוע להנצחת י"א חללי מינכן בסימן "כולנו 11". באירוע שהתקיים בימים שבין יום הזיכרון לשואה ולגבורה ויום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, השתתפו בני ובנות נוער מאגודות הספורט הפועלות בתל אביב - יפו במטרה לזכור ולהנציח את אחד מאירועי הטרור הקשים שידעה ישראל - בטווח שבין יום השואה ליום הזיכרון ויום העצמאות.

אירוע זה הוא אירוע ראשון במסגרת שיתוף פעולה בין רשות הספורט בעיריית תל אביב - יפו והוועד האולימפי בישראל במטרה להנציח את זכר י"א חללי מינכן בקרב הצעירים בעיר. באירוע נערכה הקרנה של הסרט "יום אחד בספטמבר" והתקיימה שיחה של הספורטאים הצעירים עם אנקי שפיצר, אלמנתו של מאמן הסיוף אנדרי שפיצר ז"ל ואשרת רומנו קנדל, בתו של מרים המשקולות יוסף רומנו ז"ל.

האירוע נערך במעמד יו"ר הוועד האולימפי בישראל יעל ארד, מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל גילי לוסטיג, מנהל רשות הספורט בעיריית תל אביב-יפו אופיר וגמן ועוד.

"זיכרון הנרצחים הוא ערך חשוב"

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "השנה אנו מציינים 50 שנה לרצח י"א הספורטאים במשחקי מינכן 1972. העלאת המודעות לאירוע הנוראי והעברת המורשת וזיכרון הנרצחים הינו ערך עליון וחשוב. ההשתתפות של הספורטאים והספורטאיות מאגודות הספורט התל-אביביות באירוע אותו אנו מקיימים, יקנה להם יידע בנושא המורשת של הספורט הישראלי וההיסטוריה של מדינת ישראל. כל אלו מהווים ערכים חשובים להתפתחותם של הספורטאים והספורטאיות בתל אביב יפו בפרט ובישראל בכלל".

מנהל רשות הספורט בעיריית תל אביב-יפו, אופיר וגמן: "זכר הטבח וקורבנותיו, השלכותיו ומשמעויותיו, הם בעלי ערך עצום עבור כל ישראלי ועבור כל ספורטאי בישראל. לקחנו על עצמנו ברשות הספורט העירונית, ביחד עם שותפינו בוועד האולימפי בישראל, לחנך את הספורטאים הצעירים של תל אביב - יפו בנוגע לנושא ולציין את זכר הטבח אחת לשנה - בתפר שבין יום הזיכררן לשואה ולגבורה לבין יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, באמצעות אירוע בהשתתפות ספורטאי העתיד מכל רחבי העיר".

יו"ר הוועד האולימפי בישראל, יעל ארד: "היום התבשרנו שממשלת גרמניה הקימה וועדה של היסטוריונים ואחרי 51 שנה יבדקו באמת לעומק את מה שקרה שם ומה היו הכשלים. זהו יום חשוב מאד. יש חשיבות מאד גדולה לדעת מאיפה בנו ומה ההיסטוריה שלנו. כשהייתי ספורטאית צעירה הייתי שואלת את עצמי איך ספורטאים נסעו להגשים את עצמם והכל פתאום הסתיים בצורה כל כך טראגית. לקחתי את הזיכרון הזה איתי בלב וכשנסעתי למשחקים האולימפיים החלטתי שאם אזכה במדליה אקדיש אותה לי"א הספורטאים. כל פעם שספורטאי ישראלי עומד על דוכן המנצחים הוא עומד שם לא רק עבור עצמו אלא גם עבור האגודה שלו ועבור י"א חללי מינכן".

ארד פנתה לספורטאים הצעירים ואמרה: "תזכרו שבכל שלב שאתם מתקדמים ומצליחים, אתם עושים את זה גם לזכרם. זה חלק מהכוח שלנו כישראלים שהולכים קדימה. הזיכרון הקולקטיבי. אנחנו בימים לא קלים במדינת ישראל. השבוע הזה הוא הזדמנות לאחדות בינינו והספורט הוא גשר בין אנשים. לא משנה מה אנחנו חושבים ומה הדעות שלנו, אנחנו צריכים לזכור שאנחנו חברה אחת ועם אחד. כאן כוחנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully