וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עלבון": שגרירות אוקראינה במסר למשרד התרבות והספורט ועיריית חיפה

19.4.2023 / 17:55

לאחר הפרסום בוואלה! ספורט על הזעם שעוררה אליפות אירופה בסמבו, שיצאה לדרך בחיפה בהשתתפות ספורטאים רוסים ובלארוסים, קראו בשגרירות אוקראינה "לנקוט בכל האמצעים" על מנת לבטל ולהחרים את הטורניר

אליס שלזינגר ג'ודו. קובי אליהו
היום הראשון של האליפות, והרוחות טרם נרגעו/קובי אליהו

בעקבות הפרסום בוואלה! ספורט אודות אליפות אירופה בסמבו, המתקיימת השבוע בחיפה בעידוד העירייה וראשת העיר, נזעקים היום בשגרירות אוקראינה בישראל וקוראים "לנקוט בכל האמצעים הנדרשים", כדי לבטל את הטורניר ולהחרים אותו. "השתתפות רוסים ובלארוסים באירוע הנ"ל בחיפה מהווה עלבון לזכרם של מאות אלפי אזרחי אוקראינה, כולל יותר מ-220 ספורטאים אוקראינים, שהגנו ללא אנוכיות על המולדת ומסרו את חייהם במאבק על עתידה כמדינה אירופית דמוקרטית", מסרו במכתב ששיגרה שגרירות אוקראינה לראשת העיר ד"ר עינת קליש רותם, בו הודיעו לה כי "שגרירות אוקראינה מוחה בחריפות נגד השתתפותם של ספורטאים מרוסיה ובלארוס בתחרויות אלה". פוסט ברוח דומה פרסמה השגרירות גם בפייסבוק.

לדברי שגרירות אוקראינה, "רוסיה משתמשת בתחרות ספורטיבית כנשק אידיאולוגי בתוקפנות ההיברידית שלה כדי להפיץ תעמולה ולהלבין את פשעי הצבא הרוסי". לטענתה, "מתן אפשרות לספורטאי שהוא בעיקר ממלא מקום משרתות הצבא של מדינות אלה להשתתף בכל אירוע בינלאומי יהיה מעשה של פיוס התוקפן וזלזול בזכרם של אלפי אוקראינים חפים מפשע שנהרגו".

בשגרירות מזכירים לקליש כי "מאז תחילת התוקפנות הצבאית של רוסיה נגד אוקראינה, ישראל, ובמיוחד חיפה, קלטה מספר עצום של עולים מאוקראינה, כמו גם אזרחים רוסים המוחים נגד המלחמה וחייהם בסכנה בפדרציה הרוסית. חיפה כבר הפכה לביתם של 10,000 תושבים חדשים שהפכו לאזרחי ישראל תוך שמירה עמוקה על כבוד עמוק למולדתם. אחת הקהילות הגדולות של עולי אוקראינה בישראל שוכנת בחיפה".

וכך לטענת השגרירות, "בזמן שיקיריהם, חבריהם ועמיתיהם של אזרחי ישראל ממשיכים לגווע על אדמת אוקראינה בידי רוסים בלתי אנושיים, מדינת ישראל ובפרט עיריית חיפה, מקבלת בברכה בכבוד ספורטאים רוסים ובלארוסים, שרובם על פי מסורות סובייטיות ארוכות שנים הם עובדים של הקג"ב ושירות הבטחון הפדרלי שצמח ממנו. יתר על כן, טורניר הסמבו הבינלאומי מתקיים בכספים ובחסות "רוזנפט" - חברת בת של ממשלת רוסיה".

בשגרירות מבהירים כי בפועל, לא לחגיגת ספורט מוזמן עם ישראל, כי אם "להשתתף באופן פעיל במסע תעמולה של המשטר הרוסי בתמיכה פעילה של רשויות עיריית חיפה ומשרד הספורט של מדינת ישראל".

"בושה. לא יכול להיות שכל העולם דחה את התחרות הזו ורק ראשת העיר עינת קליש רותם הסכימה לקיים אותה אצלנו בחיפה", אומר לוואלה!ספורט חבר מועצת העיר קיריל קארטניק המתנגד נמרצות לאירוח התחרות בארץ, "החסות של הממשלה הרוסית וחברות וארגונים המעורבים בתחרות היא הפרה בוטה של הסנקציות הבינלאומיות. יוצא שעיריית חיפה ומשרד התרבות והספורט משתתפים בתעמולה של הממשל הרוסי, שהורג באוקראינה ותומך באיראן. לא יכול להיות שאנשים באוקראינה נהרגים ונאנסים מדי יום ואנחנו פה בחיפה ננהג כרגיל כנגד המדינה האחראית לזוועות האלה. זו יריקה בפרצוף של עשרות אלפי האוקראינים שברחו מהזוועות וברוסים שברחו ממדינתם ומצאו פה מקלט כי לא רצו להשתתף בתוקפנות הזו של ממשלתם. אני קורא גם לשר התרבות והספורט מיקי זוהר שיכנס לאירוע הזה באופן מידי, ויבטל אותו, עוד היום".

ממשרד התרבות והספורט טרם נתקבלה תגובה. ראשת העיר עינת קליש רותם בחרה לא להתייחס גם לידיעה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully