וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"באוקראינה ממשיכים למות, ובחיפה מארחים ספורטאים רוסים ובלארוסים"

18.4.2023 / 17:24

העובדה שעיריית חיפה תארח את אליפות אירופה בסמבו בהשתתפות ספורטאים מרוסיה ובלארוס עוררה את חמתם של תושבים. חבר מועצת העיר קיריל קראטניק: "אירוע תעמולה של המשטר הרוסי. כל העולם דחה את הטורניר הזה". תגובת התאחדות הסמבו: "אין סנקציות רשמיות, ספורט מאחד"

עינת קליש רותם. צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה, אתר רשמי
שוב במוקד. ד"ר עינת קליש רותם, ראש העיר חיפה/אתר רשמי, צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

אליפות אירופה בסמבו תתקיים בחיפה החל ממחר (רביעי). "חיפה ידועה כעיר של ספורט ואנחנו גאים לארח אצלנו את אליפות אירופה", אמרה ראש העיר ד"ר עינת קליש-רותם, אבל היה מי שפחות התלהב, בלשון המעטה.

קיריל קארטניק, חבר מועצת העיר, שיגר לראש העיר, לסגניה ולמועצה מכתב חריף במחאה על השתתפותם של ספורטאים מרוסיה ובלארוס בתחרות. "אתם יודעים שכבר מהיום הראשון של מלחמה הרוסית נגד אוקראינה, בניגוד לרוב חברי מועצת העיר חיפה, נקטתי עמדה מאוד נחרצת וברורה. מאז 24 בפברואר 2022, קיבלתי בקשות לסיוע הומניטרי וכספי מעולים חדשים מאוקראינה, כמו כן גם מפליטים אוקראינים. הצלחתי לעזור כמעט לכולם.

אליפות אירופה בסמבו. יחצ,
ההודעה על התחרות עם לוגו של בנק VTB, אחד הבנקים המרכזיים ברוסיה הנמצאים תחת הסנקציות הכלכליות/יחצ

"במהלך השנה האחרונה קיבלה חיפה מספר עצום של עולים מאוקראינה, וכן את אותם תושבי רוסיה המוחים נגד המלחמה ונמצאים בסכנה ברוסיה. חיפה הפכה לביתם של 10,000 תושבים חדשים שהפכו לפטריוטים של ישראל, אך יחד עם זאת שומרים על כבוד לעברם. היה לי יותר מפתיע מקומם לקרוא בעיתונות המקומית שהשבוע יתקיים בחיפה טורניר הבינלאומי בספורט סמבו (סוג של קרב-מגע) בחסות רוסנפט (חברת בת של הממשלה הרוסית). בעוד קרובי משפחה, חברים, עמיתים של תושבי העיר ממשיכים למות על אדמת אוקראינה מידי הפולשים, בניין עיריית חיפה פתח את שעריו באירוח בפני ספורטאים רוסים ובלארוסים, שסורבו להתקבל על ידי מדינות רבות באירופה. על חשבון משלמי המיסים החיפאים מקיים ראש עיריית העיר (בתמיכת ועדות הכספים והספורט של מועצת העיר) את האירוע המביש הזה לדעתי. במקום פסטיבל ספורט זוכים תושבי חיפה לאירוע תעמולה של המשטר הרוסי בארץ ישראל בתמיכה פעילה של רשויות העיר.

"אני בטוח שצריך לבטל את הטורניר הזה לאלתר ולהחרים אותו בכל מקרה. בחיפה נמצאת אחת מקהילות העולים מאוקראינה הגדולות בישראל. ראש העיר וחברי מועצת העיר מחויבים לכבד את רגשותיו של חלק נכבד מאוכלוסיית העיר".

מאוחר יותר אמר קארטניק לוואלה! ספורט: "כנראה שסנקציות בינלאומיות לא מעניינות את הנהלת העיר והאחראים על הספורט בעיר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

התאחדות הסמבו: "אין סנקציות רשמיות"

"אין סנקציות רשמיות של מדינת ישראל על רוסיה. בתחרות לוקחים חלק ספורטאים ממדינות אירופאיות רבות בהן: איטליה, צרפת וספרד ועוד. ספורט הינו מאחד ומחבר מדינות מעבר לפוליטיקה. נבחרות רוסיה ובלארוס מתחרות עם דגלי ה- FIAS ההתאחדות הבינלאומית ולא תחת דגלי המדינות שלהן. רוסנפט היא ספונסרית של ההתאחדות האירופאית בסמבו. כידוע לנו מדובר בהסכם רב שנתי של ארבע שנים, המסתיים אחרי אליפות אירופה. יצויין כי איגוד הסמבו בישראל אינו מקבל לקיום התחרות בארץ שום תמיכה כספית מההתאחדות האירופאית וגם לא מחברת רוסנפט. נדגיש כי רוסנפט אינה ממנת או לוקחת כל חלק במימון התחרות בחיפה".

ראש העיר חיפה בחרה לא להגיב.

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully