וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשבון שלהם עדיין פתוח: האקסים של דורטמונד לא ירחמו על באיירן?

19.4.2023 / 14:00

הולאנד הפסיד בכל שבעת המפגשים עם הבווארים בגרמניה, אקאנג'י ספג 33 פעמים ב-11 משחקים מולם וגונדואן לא שכח את גמר האלופות ההוא. שלושת הבאנקרים של גווארדיולה במנצ'סטר סיטי מגיעים לגומלין באליאנץ ארנה עם רצון עז לנקמה

תקציר: מנצ'סטר סיטי - לסטר סיטי 1:3, ארלינג הולאנד כבש צמד/ספורט1

הביקור הראשון של ארלינג הולאנד באליאנץ ארנה היה בספטמבר 2020, בעיצומו של משבר הקורונה. היציעים היו ריקים כאשר הנורבגי עלה לכר הדשא במינכן וסיפק הצגה מצוינת נגד באיירן בסופרקאפ הגרמני, כדי לסמן את המטרות בפתיחת עונתו המלאה הראשונה בבונדסליגה. כאשר בורוסיה דורטמונד היתה בפיגור 2:0, הוא בישל ליוליאן ברנדט, ואז כבש בעצמו כדי להשוות ל-2:2. האוהדים בצהוב-שחור מול הטלוויזיות היו באקסטזה, אלא שהיא לא נמשכה זמן רב. סמוך לסיום דחק יוזואה קימיש את שער הניצחון של באיירן, וההצגה של הנורבגי לא הניבה לו תואר.

בחלוף כחצי שנה, במרץ 2021, התארח שוב הולאנד במבצרה של באיירן, במסגרת הליגה - והפציץ צמד תוך 9 דקות. "הוא מדהים. הוא מכונה. מחר אני מתקשר לסוכן שלו", אמר על הספסל המנהל הספורטיבי חסן סלהמידז'יץ' לצוות המקצועי של באיירן, ולא היה קשה לשמוע אותו בצילומים כי האיצטדיון עדיין היה ריק מאוהדים.

כאשר פורסמו הדברים, נוצר הקרע הראשון בין רוברט לבנדובסקי להנהלה שלא הציעה לו תנאים טובים מספיק לדעתו, בעודה מנסה לחזר אחרי הסקורר הסקדנדינבי שהיה אמור לרשת אותו לכאורה. באותו ערב, אגב, הפציץ הפולני שלושער בתגובה לשני השערים של הנורבגי. הוא הישווה עוד לפני ההפסקה, וליאון גורצקה דאג לכבוש את שער היתרון המאוחר כדי לסדר לבאיירן ניצחון 2:4. הולאנד שוב ירד עם מחמאות, אך ללא נקודות.

ג'רום בואטנג באיירן מינכן במאבק עם ארלינג הולאנד. רויטרס
פשוט לא הצליח להכניע אותם. הולאנד/רויטרס

למעשה, מאזנו של הולאנד נגד באיירן היה עגום במיוחד, ללא קשר לאיצטדיונים בהם התקיימו המשחקים. בחולצה הצהובה-שחורה של דורטמונד היו לו 7 הפסדים ב-7 מפגשים, גם אם הוא בלט ברובם. הוא מצא את הרשת גם בשני הקרבות הביתיים נגד האלופה בליגה, ובשניהם ניצחה באיירן 2:3. המסר שהועבר על המגרש לנורבגי היה פשוט - עד שלא תצטרף אלינו לא תוכל לזכות בדבר בגרמניה. הלקח נלמד בצורה קצת אחרת, והולאנד פשוט עזב את הבונדסליגה לטובת האקסית של אביו.

עם שכר עתק שהעניקו לו השייחים של מנצ'סטר סיטי, לפתע השתפרו פלאים גם סיכוייו לנצח את באיירן. והנה לכם, גם ביום שלישי שעבר הוא כבש ובישל מול ספינת הדגל הבווארית. האסיסט לראשו של ברנרדו סילבה היה מדוד ועדין, כאילו דווקא פורטוגלי הגביה את הכדור לנגיחה של הולאנד. לאחר מכן, הוא גם קבע 0:3 בעצמו, והיה שוב בלתי ניתן לעצירה מול העורף הרעוע של האורחת. ההבדל הוא כי הפעם קבוצתו לא ספגה, ולכן היא חגגה ניצחון גדול.

על הדרך, היא העמיקה את המשבר במחנה של באיירן, שם היכה סאדיו מאנה את לירוי סאנה. הקדנציה הטריה של תומאס טוכל יצאה לדרך בחריקות, כיאה למינוי בעיתוי ביזארי, אבל במשחק הבכורה שלו, 10 ימים לפני הביקור במנצ'סטר, הביסה באיירן את דורטמונד 2:4. שוער בורוסיה גאורג קובל העניק לאלופה שער במתנה, ההגנה של האורחת קרסה לחלוטין באליאנץ ארנה, וגם שני שערים משובחים שהובקעו לקראת הסיום לא שינו את התמונה. עם או בלי הולאנד, דורטמונד ממשיכה להפסיד לבאיירן - אז אולי הנורבגי חש שהוא גם נוקם בה קצת כעת על מה שהיא עושה לאקסית שלו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מנואל אקנג'י שחקן דורטמונד, פרנק ריברי שחקן באיירן מינכן. רויטרס
כמעט תמיד חטף מבאיירן. אקאנג'י/רויטרס

זו גם עשויה להיות המחשבה של מנואל אקאנג'י. הבלם השווייצרי הצטרף למנצ'סטר סיטי במפתיע בשלהי אוגוסט כאשר הוחלט שנדרש חיזוק במרכז ההגנה. הוא היווה אופציה זולה יחסית, כי חוזהו בדורטמונד היה אמור להסתיים בעוד שנה, ובורוסיה הגדירה אותו כמיותר בכל מקרה אחרי החתמתם של ניקו שלוטרבק וניקלאס זולה. ואולי הציפיות לא היו גבוהות בקרב האוהדים בתכלת בשלב הראשון, בניגוד מוחלט להולאנד, אבל גם אקאנג'י הפך לסוג של באנקר בהרכב, כמעט כמו חברו הנורבגי. לכן לא היה ספק לגבי שיתופו מול באיירן בשבוע שעבר, והוא סיפק הופעה יציבה ורגועה בעוד החבורה של פפ גווארדיולה שמרה על רשת נקיה.

האם זה קרה לו כאשר התמודד מול באיירן במדי דורטמונד? כן, אבל רק פעם אחת, אי שם באוגוסט 2019 כאשר בורוסיה ניצחה 0:2 בסופרקאפ. מעבר לכך, ההגנה בהשתתפות השווייצרי תמיד ספגה לא מעט, ובבכורה שלו מול באיירן הובס אקאנג'י 6:0 באליאנץ ארנה. בסך הכל, הוציאה בורוסיה 33 כדורים מהרשת ב-11 משחקים מול באיירן כשהוא היה בהרכב - ממוצע של 3 שערים למשחק. ההתמודדות מול האלופה נראתה מבחינתו משימה כמעט בלתי אפשרית, עד שזה הפך לטריוויאלי יחסית במדי מנצ'סטר סיטי.

ויש גם אקס נוסף של בורוסיה בשורות אלופת אנגליה - ותיק ומנוסה הרבה יותר. אילקאי גונדואן הספיק לשחק בדורטמונד בהדרכת טוכל, וגם להתמודד מול גווארדיולה כמאמן באיירן. הביקור ההוא של טוכל אצל פפ במינכן הסתיים בהפסד 5:1, עם צמדים של תומאס מולר ולבנדובסקי, ואפילו שער של מריו גצה בקדנציה הבווארית.

טיאגו אלקנטרה שחקן באיירן מינכן (ימין) אילקאי גונדואן שחקן דורטמונד. GettyImages
גרם לפפ להתאהב כבר אז. גונדואן מול טיאגו/GettyImages

באופן כללי, ההיסטוריה שלו מול באיירן חיובית קצת יותר, והוא אפילו כבש את שער הליגה הראשון בחייו דווקא נגדה, בפברואר 2010 כאשר שיחק במדי נירנברג בדרבי הבווארי - הקרב הסתיים אז בתיקו 1:1. הנהלת הבווארים שמה לב לקשר המוכשר כבר אז, והוא קושר לא פעם למעבר לאליאנץ ארנה, אבל בחר בדורטמונד של יורגן קלופ ב-2011, והפסיד איתה לבאיירן בגמר ליגת האלופות ב-2013, בו הבקיע את שער השיוויון הזמני בפנדל. מה היה קורה לו היה לובש את החולצה האדומה? אין לדעת, אבל גם בחלוף עשור עדיין מחכה לזכיה בליגת האלופות. במה שעשוי להיות עונתו האחרונה במנצ'סטר סיטי, העונה זו ההזדמנות הטובה ביותר להגשים את החלום הספציפי הזה, עם סרט הקפטן על הזרוע.

בזמנו, פחת העניין של באיירן בגונדיאן בגלל הפציעה הכרונית בגבו שהשביתה אותו לתקופה ממושכת. לגווארדיולה, שתמיד העריך אות ומאוד וראה בו ניצוצות של אנדרס אינייסטה, לא היו ספקות כאלה - והוא הפך את הקשר הגרמני לרכש הראשון שלו בקדנציה החדשה במנצ'סטר סיטי ב-2016. את גרמניה עזב גונדואן כאשר מאזנו מול באיירן עמד על 3 ניצחונות, 6 תוצאות תיקו ו-7 הפסדים - הרבה יותר טוב בהשוואה להולאנד ואקאנג'י, וזה כולל גם 2:5 מפואר בגמר הגביע ב-2012 עם קלופו, אבל עדיין הרבה פחות ממה שניתן היה לקוות.

אז הוא המתין במשך 7 שנים תמימות כדי להתמודד שוב נגד באיירן, ושלט ביד ברמה במתרחש בשבוע שעבר. הניצחון המשכנע של שלישיית האקסים על באיירן שימח אוהד בורוסיה רבים, אבל יש כאן גם צביטה קלה בלב - מדוע מתאפשר להם לגלות עליונות על באיירן רק אחרי שהם עוזבים את הקבוצה? הערב יהיה להם צ'אנס להביס את היריבה הבווארית גם באליאנץ ארנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully