וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרלס דוראן: "משחק ביתי בא עם חיסרון ולחץ שאתה פייבוריט"

19.4.2023 / 14:00

לפני המשחק נגד הפועל תל אביב התייחס מאמן באדלונה לאוהדים האדומים ("מקווים שהקהל שלנו ייתן לנו ביטחון"), להצלחה של יריבתו ("יש להם הרבה כלים"), לחלומות על היורוליג לאקס שון דאוסון: "היה יכול להיות משמעותי בליגה הספרדית"

תקציר הניצחון של חובנטוד בדאלונה, 64:92 על ג'ירונה בליגה הספרדית/ספורט1

כמה שעות בלבד אחרי שהפועל תל אביב עלתה בשבוע שעבר לרבע גמר היורוקאפ, החל מאמן יריבתה הערב (21:00, ספורט 1) בדאלונה הספרדית, קרלס דוראן במלחמה הפסיכולוגית. "תראו את המשחקים של הפועל תל אביב באירופה, הם יכולים להביא מעל 3,000 אוהדים אם יתנו להם את הכרטיסים", אמר במסיבת העיתונאים.

"דיברתי על אוהדי הפועל בגלל שראיתי את המשחקים שהם שיחקו העונה, בעיקר בבית", מספר דוראן לוואלה! ספורט, "אני חושב שהם יוצרים אווירה טובה מאוד והם עוזרים לקבוצה שלהם. אבל, הם באים לבדאלונה, ויש לי המון ביטחון בקהל שלנו".

מה הנקודות המשמעותיות שאתם צריכים לעצור בהפועל תל אביב לקראת המשחק?

"זה ממש לא דבר אחד. יש להם הרבה דברים טובים בסגל שלהם, יש להם קו אחורי מהטובים במפעל, וגם קו קדמי חזק. הם בנויים טוב מאוד ויש להם הרבה יתרונות".

מה ידעת בכלל על הפועל לפני הסדרה ביניכם?

"תמיד הייתה לי דעה חיובית עליהם, אני מכיר את המאמן שלהם ועקבתי אחרי הקריירה שלו, ויש להם קבוצה טובה מאוד, מאוד מאומנת. הם עשו עונה טובה מאוד".

קרלס דוראן. אתר היורוקאפ, אתר רשמי
ממסע הישרדות עד לצמרת. דוראן/אתר רשמי, אתר היורוקאפ

דוראן בן ה-46 קיבל הזדמנויות בולנסיה ובבילבאו בתחילת העשור הקודם ללא הצלחה גדולה, ובפברואר 2018 הוא הגיע למשימה הגדולה של החיים שלו - להציל את בדאלונה מירידה. ביחד עם ניקו לפרוביטולה שנחת במועדון הם החלו במסע היחלצות מהמרשימים שנראו בכדורסל הספרדי והצילו את הקבוצה מירידה ממש על קו הסיום. מאז הוא מאמן את הירוקים שחורים בהצלחה גדולה, כשהם רוב הזמן בחלק העליון של הטבלה.

לפני שלוש שנים הלכה בדאלונה על מהלך מפתיע כשצירפה את אנטה טומיץ' ופאו ריבאס, שני שחקנים שסיימו את דרכם בברצלונה, והם הפכו לבסיס של הקבוצה. כשדוראן נשאל על זה שאנשים חשבו שטומיץ' די גמור הוא ממש לא מסכים, "מה שאומרים זה ממש לא על דעתי. הוא שחקן מצוין, אני שמח מאוד שהוא איתנו. קל לעבוד איתו כי הוא מאוד חיובי בכל מה שהוא עושה, והוא מאוד חשוב לנו, אבל מה שהכי טוב בו שהוא גורם לשחקנים האחרים להרגיש חשובים גם כן, הוא עוד שחקן בקבוצה מבחינתו".

את ריבאס איבדתם לאחרונה, עד כמה זו מכה גדולה?

"זו מכה משמעותית כי הוא שחקן חשוב, לא רק על המגרש אלא גם מחוצה לו. הוא שחקן שמקשיבים לו בחדר ההלבשה בגלל שהוא מקומי, מנהיג. כשיש פציעה בקבוצה, זו תמיד הזדמנות להמשיך ולקדם שחקנים וזה מה שאנחנו עושים. הוא יחסר לנו מאוד, אבל אנחנו יודעים מה המצב, ואנחנו מתמקדים בטובת הקבוצה בלבד".

מי ששיחק תחת דוראן במשך שלוש עונות היה שון דאוסון שסבל משתי פציעות ברך משמעותיות בתקופה שלו במועדון."שון הפך לשם דבר כאן, הוא נכנס למועדון מעולה. מהרגע שהוא הגיע הוא שינה דברים, אבל היה לו חוסר מזל מדהים עם הפציעות. כל כך אהבו אותו כאן, במיוחד בחדר ההלבשה. יש לי זיכרונות נהדרים ממנו, ואני חושב שאילולא הפציעות, הוא יכל לשנות לנו דברים ולהיות חשוב מאוד בליגה הספרדית. עבר זמן מאז שראיתי אותו משחק, אבל אני תמיד מאחל לו בהצלחה ויש לנו זיכרונות לא רק מהמגרש, בגלל שהוא כל כך מוכשר, וגם בגלל שהוא בן אדם מדהים. בחור נהדר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שון דאוסון, חובנטוד בדאלונה. מתוך האתר הרשמי של בדאלונה, אתר רשמי
"היה לו חוסר מזל מדהים". שון דאוסון/אתר רשמי, מתוך האתר הרשמי של בדאלונה

בעונה שעברה בדאלונה נעצרה בשלב רבע הגמר של היורוקאפ, אחרי שהובילה את הטבלה לאורך רוב שלבי העונה. כשהשיטה של משחק אחד משלב שמינית הגמר פגעה בה. "השיטה הענישה אותנו, אבל אנחנו בעונה חדשה. השיטה של התחרות היא מה שהיא, אם אתלונן עליה זה יהיה תירוץ, זו התחרות שקיימת, אף אחד לא שאל אותי אם אני אוהב אותה, ולכן, אני צריך להתרגל לסיטואציה. אני חושב שמי שמשחק בבית יש לו יתרון, אבל זה בא עם לחץ כפייבוריט. במשך 40 דקות, לכולם יש את אותו הסיכוי".

ועדיין, יש לכם מאזן ביתי נהדר, הפסדתם רק 4 משחקים בכל המסגרות.

"זה נכון שאנחנו משחקים בבית, ויש לנו קבוצה טובה, אבל לכולם יש קבוצות טובות. כשהפועל משחקת בבית, יש להם יותר ביטחון, בגלל האוהדים שלהם. המשחק בריעי הוא שונה בגלל שזה משחק אחד, ואני מקווה שנראה לכולם איך זה לשחק אצלנו בבית, ולהמשיך לשחק עם ביטחון".

אתה חושב שאם תצליחו להעפיל ליורוליג, תוכלו להצליח שם?

"היורוליג עדיין רחוקה מאיתנו. אנחנו מתמקדים רק בהפועל, והיורוליג זו רמה אחרת לגמרי. אני חושב שאנחנו נוכל להצליח כי יש לנו את הדברים שצריכים כדי להצליח שם, אבל אין ספק שהיורוליג זה רמה גבוהה לכל מועדון".

  • עוד באותו נושא:
  • בדאלונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully