וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מופע האימים, דריימונד גרין סופג אש ומתעקש: אני הקורבן

הפורוורד שוב הורחק והפקיר את גולדן סטייט אחרי משחק סוער, שוב האשים את השופטים, ולמרות הביקורת שספג בארה"ב, קיבל גם גיבוי מפתיע. השורה התחתונה המדאיגה: לווריירס נותר סיכוי של 8% בלבד לעלות, אז למה הם רואים בכך "אתגר חדש ומרגש"?

לוס אנג'לס לייקרס מתאמנת לקראת פתיחת הפלייאוף/מתוך יוטיוב

לדריימונד גרין יש מניות רבות ב-4 האליפויות של גולדן סטייט, אבל לצד הקשיחות, ההגנה והלב שהפכו אותו לאחד מהעוגנים של השושלת, מתקיים גם הצד השלילי - זה שמסב לקבוצה נזק רב ביותר מדי צמתים קריטיים לאורך הדרך. הלילה (בין שני לשלישי) זה קרה לדריימונד שוב: שוב הפוקוס שלו עבר מהמשחק עצמו לקהל היריב ולשחקנים יריבים, שוב הוא איבד עשתונות, ושוב הוא הורחק והפקיר את הווריירס ברגע גורלי.

זה קרה 7:03 דקות לסיום משחק 2 מול סקרמנטו, לאחר שגרין דרך בעוצמה על דומנטאס סאבוניס כששחקן הקינגס שוכב, אחרי מאבק על ריבאונד. גרין וסאבוניס התעמתו לאורך כל המשחק, אחרי שניכרה מתיחות ביניהם גם במשחק הראשון, אבל אחרי העבירה הקשה המדוברת, השופטים צפו בהילוכים החוזרים והחליטו להרחיק אותו מיידית - החלטה לא מפתיעה בהתחשב ברקורד ה"עשיר" של גרין עם מהלכים מהסוג הזה לאורך הקריירה.

גרין היה קרוב לאבד את העשתונות בדקות שקדמו לכך. הוא כמעט נכנס לעימות פיזי עם מאליק מונק בסיומו של הרבע השלישי, נתקל ספק בכוונה ספק בטעות בסאבוניס והפיל אותו לפרקט בתחילת הרבע האחרון, ובסופו של דבר ביצע גם את העבירה שגרמה להרחקה. בזמן שהשופטים צפו בהילוכים החוזרים כדי להחליט אם להרחיק אותו, גרין סימן תנועות ידיים לאוהדי סקרמנטו ונראה נסער ולא מרוכז.

בסופו של דבר, גולדן סטייט שילמה מחיר כבד על ההרחקה שלו. בלעדיו היא לא הצליחה לייצר עצירות הגנתיות מול ההתקפה המשובחת של סקרמנטו, הפסידה 114:106 ונקלעה לפיגור 2:0 בסדרה. כמובן שברשתות החברתיות לא חיכו אפילו רגע אחד כדי לחגוג את ההשתוללות התורנית של גרין, וטענו שהוא הרס לווריירס את המשחק, אולי את העונה כולה, כשבאחד האתרים מציגים בצורה הומוריסטית פרק ישן בפודקאסט של גרין אותו כינה "כך הרסתי לווריירס אליפות", בתור פרק חדש. כך או כך, סאבוניס נפצע כתוצאה מהדריכה, ואחרי המשחק עבר צילום באזור הצלעות והריאות. כשירותו למשחק 3 תיבחן בקרוב.

באופן מעט מפתיע, במיוחד לאור העבר הבעייתי של גרין במקרים כאלה, היו גם מי שהגנו עליו וטענו שהוא לא היה צריך להיות מורחק. דמיאן לילארד צפה במשחק בלייב, ומיד אחרי ההרחקה צייץ: "זו עבירה של סאבוניס. לא חושב שדריי ניסה לדרוך עליו, הוא פשוט איבד את שיווי המשקל...".

גם סטף קרי וקליי תומפסון גיבו את גרין, בעוד סטיב קר התחמק מתשובה וטען ש"לא ראיתי את המהלך". "כל מה שאני יודע הוא שסאבוניס תפס לדריימונד את הרגל. אני לא יודע מה אתה אמור לעשות ואיך אתה אמור להגיב בסיטואציה כזאת", אמר קרי. "אסור פשוט לתפוס למישהו את הרגל בזמן שהוא רץ בספרינט להתקפה. זה לא מגניב בכלל", הסכים תומפסון.

שחקן העבר של הווריירס פסטוס אזילי טען בשידור של רשת NBC שמדובר בהחלטה שגויה. "זו שריקה קשה, והיא שינתה את כל המומנטום של המשחק, כי הווריירס היו בעיצומה של ריצה. השופטים החמירו עם דריימונד, הם היו צריכים לבחון את המקרה הזה יותר טוב לפני שהרחיקו אותו".

זו גם הייתה הטענה של גרין בסיום, כשבמסיבת העיתונאים הוא מציג את עצמו בתור קורבן. "תפסו לי את הקרסול בצורה מסוכנת מאוד כבר שני משחקים רצוף", אמר גרין כשהוא מתכוון למקרה אחר במשחק 1, בו התעמת עם מאליק מונק, "אבל כנראה שלתפוס למישהו בקרסול בזמן שהוא נוחת לפרקט זה לא משהו שצריך להתייחס אליו. פשוט תפסו לי את הרגל, ולא בפעם הראשונה, אבל השופטים עומדים ומסתכלים. הרגל שלי הייתה חייבת לנחות במקום כלשהו".

דריימונד גרין, גולדן סטייט ווריירס. רויטרס
אשם או קורבן? גרין/רויטרס
דומנטאס סאבוניס, סקרמנטו קינגס. Ezra Shaw, GettyImages
בספק למשחק 3? סאבוניס/GettyImages, Ezra Shaw

בין אם העבירה של גרין הייתה מכוונת או לא, בשורה התחתונה הווריירס נמצאים בבור עמוק מאוד. הפעם האחרונה בה גולדן סטייט נקלעה לפיגור 2:0 בסדרת פלייאוף הייתה אי שם בשנת 2007, לפני שסטף קרי, קליי תומפסון ודריימונד גרין הגיעו לקבוצה. מיותר לציין שסטיב קר שהגיע אחריהם, מעולם לא היה בפוזיציה כזאת כמאמן. ההיסטוריה מלמדת שהסיכויים של הווריירס לצאת מזה נמוכים מאוד. למעשה, מאז שב-NBA החלו לשחק במתכונת של סדרות של הטוב מ-7 משחקים, קבוצות שהובילו 0:2 עלו שלב ב-92% מהמקרים.

אבל למרות שלווריירס נותר סיכוי של 8% בלבד, דריימונד גרין רואה בזה אתגר גדול. "מבחינתי זה אתגר חדש, ומרגש", אמר גרין שספק אם יורחק גם מהמשחק השלישי בסדרה. "במצב כזה עוד לא היינו, אבל יצאנו מכל מצב קשה אפשרי אחר בעבר, אז למה שלא נצליח לעשות גם את זה?".

גם קרי מאמין שלמרות הסטטיסטיקה, יש עדיין סיכוי למהפך. "אתה חייב פשוט לקבל את המצב. אנחנו עושים את זה במשך כל כך הרבה זמן יחד...עברנו 28 סדרות, ומעולם לא נקלענו לסיטואציה כזאת - אבל אנחנו יודעים איך צריך להתנהל במצבים קשים. צריכים להישאר יחד, להישאר מרוכזים, ולהבין מה ואיך צריך לשפר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully