וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכב, זונות ושעוני יוקרה: בכיר בספורט העולמי מואשם בקבלת שוחד

אנדרס בסברג, נשיא התאחדות הביאתלון הבינלאומית לשעבר, עלול להישלח ל-10 שנים בכלא בעקבות טובות הנאה שקיבל מרוסיה לכאורה

הנשיא לשעבר של התאחדות הביאתלון הבינלאומית (IBU), אנדרס בסברג הנורבגי, הואשם ב"מעשי שחיתות גסים" במולדתו. בסברג, שסיים את תפקידו כבכיר בענף ספורט החורף ב-2018 אחרי קדנציה שארכה כמעט 26 שנה, מכחיש את ביצוע העבירות שיוחסו לו כתוצאה מחקירה שנמשכה יותר משלוש שנים במחלקה לפשעי כלכלה וסביבה בנורבגיה, בשיתוף עם הרשויות באוסטריה, בקנדה, בצ'כיה ובליכטנשטיין.

על פי החשד, בסברג הסכים לקבל שוחד, זונות ומימון מסעות ציד מרוסיה. בין היתר, כך נטען, הנורבגי לקח שעוני יוקרה ורכב BMW מדגם X5 בו נהג בין 2011 ל-2018, ואם יורשע הוא עלול להישלח למאסר של עד 10 שנים.

במשרד שחקר את התנהלותו מאמינים כי "קיימות ראיות לכך שהנאשם לקח שוחד באופן קבוע במשך תקופה של כ-10 שנים. מידת החומרה של העבירות עולה לאור הפרת האמונים שביצע מעצם כוהנתו כנשיא IBU".

נשיא התאחדות הביאתלון הבינלאומית, אנדרס בסברג, ב-2009. Martin Rose/Bongarts, GettyImages
אנדרס בסברג ב-2009/GettyImages, Martin Rose/Bongarts

אישומים אלו פורסמו ללא קשר לחקירה נפרדת שניהל הארגון בו כיהן בסברג מאז 2021, על סמך החשד שבסברג קיבל מתנות בשווי שנע בין 200 ל-300 אלף דולר מהרשויות ברוסיה, לאחר פרשת סימום הספורטאים באותה מדינה. בדו"ח של IBU הובאה ראייה מתוך החקירה המשטרתית, בה בסברג הודה ש"קיבל שירותי מין מזונה" במהלך שהות במוסקבה, אולם טען שאינו יודע מי שלח את האישה ורק אמר ש"ככל הנראה מדובר במישהו מהוועד המארגן".

"בתוך מעגלי התאחדות הביאתלון הבינלאומית היה ידוע שמר בסברג קיבל לעיתים קרובות מהמארחים את שירותיה של אישה צעירה בעת ביקוריו ברוסיה", נכתב באותו דו"ח. "יש תיעוד ברור של אנדרס בסברג כשהוא מקדם את האינטרסים הרוסית במידה משמעותית כל כך, שמצדיקה את הסקת המסקנה שהוא עשה זאת תמורת תגמול או בכפוף להתחייבות כלשהי".

בסברג בן ה-77 מכחיש כאמור כל עבירה פלילית וטוען כי הוא מעולם לא לקח שוחד, או חתר להשפעה על מדיניות האנטי-דופינג ב-IBU לטובתה של רוסיה. "הוא יסביר את עצמו בבית המשפט כשהתיק יגיע לשם", אמר עורך דינו בתגובה לפרסומים.

  • עוד באותו נושא:
  • שוחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully