וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 סוסים נהרגו במירוץ באנגליה, המאמנת האשימה: "זה בגלל המחאה של אוהבי החיות"

עודכן לאחרונה: 17.4.2023 / 12:59

118 פעילים לזכויות בעלי חיים נעצרו במחאות סביב מירוץ הסוסים הגדול בבריטניה, שלושה סוסים מתו בתאונות, המאמנת האשימה: "המפגינים בורים"

המאמנת של סוס שמת בסוף השבוע במהלך מירוץ "הגראנד נשיונל" בליברפול האשימה את המחאות סביב האירוע, וטוענת: העיכובים שנגרמו על ידי מפגינים גרמו לתקרית הקטלנית. הסוס Hill Sixteen נפצע קשה מאוד לאחר שנפל בגדר הראשונה במירוץ, והומת על ידי הרופאים. הוא הסוס ההרוג השלישי בתחרות שנמשכה שלושה ימים.

תחילת המירוץ המרכזי בשבת נדחתה ב-14 דקות לאחר כניסת פעילי זכויות בעלי חיים למסלול. מדובר באירוע הכי גדול בבריטניה של מירוצי סוסים, שבמהלכו נעצרו 118 פעילים לזכויות בעלי חיים. בסך הכל כ-150 אלף צופים היו בפסטיבל הענקי בסוף השבוע בליברפול.

פעילים לזכויות לבעלי חיים נעצרים במירוץ סוסים בבריטניה. רויטרס
פעילים לזכויות לבעלי חיים נעצרים במירוץ סוסים בבריטניה/רויטרס
צופה במירוץ סוסים בבריטניה. רויטרס
צופה במירוץ סוסים בבריטניה/רויטרס
הקהל במירוץ הסוסים גרנד נשיונל בליברפול. רויטרס
הקהל במירוץ הסוסים גרנד נשיונל בליברפול/רויטרס
סוס קופץ מעל גדר במהלך ה"גרנד נשיונל", מירוץ סוסים. רויטרס
סוס קופץ מעל גדר במהלך ה"גרנד נשיונל", מירוץ סוסים/רויטרס
מחאות מחוץ למירוץ הסוסים "גרנד נשיונל". רויטרס
מחאות מחוץ למירוץ הסוסים "גרנד נשיונל"/רויטרס

המאמנת סנדי תומסון כינתה את המפגינים "בורים" וטענה שההתנהלות שלהם גרמה לטרגדיה: "כולם היו לחוצים מאוד, מאוד לא רגועים, והכל נגרם על ידי מה שנקרא 'אוהבי בעלי חיים', שהם למעשה בורים וממש אין להם מושג לגבי רווחתם של סוסים", אמרה תומסון.

איגוד מירוצי הסוסים הבריטי "גינה בתקיפות" את ההפגנות, והוסיף שהוא ינתח את המירוצים כדי להבין מה גרם לשלושה סוסים הרוגים. על פי הצילומים, מספר מפגינים נראו עולים על המסלול ומנסים להצמיד את עצמם לגדר, לפני שהוסרו על ידי המשטרה. עשרות אחרים ניסו לטפס או להדביק את עצמם לגדרות אבטחה מסביב למסלול אך פונו משם, כשהמשטרה גם מחרימה סולמות.

הדבר גרם לעיכוב, ו-39 הסוסים המשתתפים נלקחו בחזרה לזירת טרום המצעד. הג'וקים התבקשו לעלות מחדש שש דקות לאחר שעת ההתחלה המתוכננת, והמירוץ החל שמונה דקות מאוחר יותר. "הסוסים היו עצבניים, הרוכבים לא ידעו מה קורה", התלוננה המאמנת.

בסך הכל חמישה סוסים נהרגו ב-10 התחרויות הגדולות האחרונות בגרנד נשיונל, מאז הוצגו שינויים בבטיחות ב-2012. "אם נסתכל על תשע השנים האחרונות מאז השינוי במסלול, היו ממוצע של פחות משתי נפילות בשתי הגדרות הראשונות", אמר. "השנה כולם כולם היו עצבניים מאוד, והיו שמונה נפילות בשתי הגדרות הראשונות האלה. אנחנו כספורט מתקדמים ללא הרף, מנסים ללא הרף להפוך את הענף לבטוח יותר".

בשנת 2012 בוצעו שינויים במסלול בעקבות סקירת בטיחות. זה כלל העברת קו ההתחלה 90 מטר קרוב יותר לגדר הראשונה כדי לעזור להאט את המהירות שהסוסים מגיעים אליה. קו הזינוק גם הוזז רחוק יותר מהקהל כדי להפחית רעש שיכול להסיח את דעתם של הסוסים. חלק מהגדרות גם עוצבו מחדש, וגובהם הונמך.

כמו כן, הוכנסו שינויים בחומר הליבה של הגדרות, כאשר מרכז פלסטיק החליף את יתדות העץ, כדי להפוך אותן לגמישות יותר ולמנוע נפילות מסוכנות בעת פגיעת סוסים. "אם מסתכלים אחורה לפני 20 שנה ומסתכלים על הגדרות, חל שינוי עצום", לדבריה.

מוקדם יותר השנה, בוצעו שינויים בכללים לגבי השימוש בשוטים במירוץ בריטי, אשר הפחיתו את מספר הפעמים שמותר השימוש בשוט.

ארגון זכויות בעלי החיים Animal Rising, שהפגין מחוץ לאיינטרי, טען ברשתות החברתיות שפעולותיהם "נועדו למנוע" מוות של סוסים. "אנו רוצים להביע את תנחומינו העמוקים לכל מי שקשור להיל 16 או שהושפע ממותו", אמרו בקבוצה. "מוות ופציעות של סוסים הם תוצאה בלתי נמנעת של האופן שבו אנו משתמשים בבעלי חיים לבידור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully