וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ומה עם קטש? חוסר הוודאות של מאמן מכבי תל אביב לעומת מקביליו

20.4.2023 / 14:30

היריבה מונאקו נתנה לאוברדוביץ' רוח גבית ו"קטש הליטאי" כבר קיבל את הפרס על העונה המרשימה: בזמן שמכבי תל אביב משקיעה מאמצים כבירים בהארכת חוזים לשחקנים, המאמן צריך להביא אליפות כדי להבטיח את עתידו

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 16.4/ספורט1

מכבי תל אביב משקיעה בשבועות האחרונים מאמצים כבירים כדי לשמור על השלד שנבנה העונה גם לשנים הבאות. לורנזו בראון כבר חתם על חוזה חדש, גם רומן סורקין קשר את עתידו במועדון, ווייד בולדווין וג'ון דיברתלומיאו כבר סיכמו ונראה שגם בונזי קולסון וג'רל מרטין בדרך. השאלה הגדולה שנותרה פתוחה ועשויה לעלות לדיון לא מעט בתקופה הקרובה - אם את סגל השחקנים מנסים לשמר בכל הכוח, מה בנוגע למאמן שעוזר להם להציג יכולת כל כך מרשימה בחודשים האחרונים?

עודד קטש הוחתם בקיץ כמעט בלית ברירה, אחרי המתנה ממושכת לצ'אבי פסקואל שבסופו של דבר החליט להישאר בזניט סנט פטרסבורג. שכרו מוערך בכרבע מהשכר שהוצע לפסקואל, והיחס שקיבל לאורך הדרך אולי היה קצת בהתאם. בחודש דצמבר, בתום הפסד במינכן שהביא את הקבוצה למאזן שלילי לאחר ניצחון בודד בשישה משחקים, פורסם שמעמדו של המאמן מעורער. קטש החזיק מעמד, והרגיש את הלחשושים מתפוגגים לאחר שהמומנטום השתנה לחלוטין.

ובכל זאת, אחרי אחת העונות הכי מרשימות של מכבי תל אביב מאז שינוי הפורמט ביורוליג, רגע לפני שסדרת רבע גמר הפלייאוף מול מונאקו יוצאת לדרך - עתידו של קטש במועדון עדיין תלוי באוויר. לקטש יש חוזה לעונה הבאה רק אם יזכה באליפות בישראל, אחרי שבתנאי הראשון, עלייה לפלייאוף היורוליג, כבר עמד. אם לא יזכה באליפות, מכבי תוכל לצאת מחוזהו בקיץ. האם זה הופך את קטש לחריג ביחס לקולגות ביורוליג שיתחרו בשלב רבע הגמר? התשובה הקצרה: בהחלט כן. התשובה הארוכה בהמשך הטקסט.

בכל מקרה, כך נראית תמונת המצב על הקווים של שאר המשתתפות בפלייאוף.

מאמן מכבי תל אביב עודד קטש. דני מרון
ראוי לחוזה חדש כבר עכשיו? קטש/דני מרון

סשה אוברדוביץ' (מונאקו) - עתיד מובטח

המאמן הסרבי חם המזג הגיע לנסיכות בדצמבר 2021 אחרי פיטורי זבזדן מיטרוביץ', והפך מיד לאיש מקצוע מוערך. ביוני אשתקד מונאקו האריכה את חוזהו בשלוש עונות נוספות עם שכר עונתי המוערך בלמעלה מ-250 אלף יורו, ובשבוע שעבר, אחרי שהקבוצה הבטיחה את המקום הרביעי ביורוליג, מימשה את האופציה לעונה הבאה. אוברדוביץ' יגיע לקרב המוחות עם קטש בראש שקט, בידיעה שאפילו הדחה מפתיעה ברבע הגמר לא תסכן אותו.

יורגוס ברצוקאס (אולימפיאקוס) - עתיד מובטח

אולימפיאקוס היא סיפור הצלחה גדול העונה, אבל ספק אם הייתה הופכת לכזו אילולי הייתה מפגינה אמון מלא במאמן היווני המנוסה, שהחל את הקדנציה השנייה במועדון בינואר 2020. בקיץ החולף, אחרי עונה מוצלחת בכל החזיתות, ברצוקאס קיבל חוזה חדש לשלוש עונות נוספות, עד קיץ 2025. גם הוא יגיע לפלייאוף עם גיבוי מלא.

שרונאס יאסיקביצ'יוס (ברצלונה) - עתיד מעורפל

שאראס יסיים בתום העונה חוזה מובטח לשלוש שנים בברצלונה, והפעם אי עמידה ביעדים עלולה לגרור השלכות. ברצלונה מציגה תחתיו כדורסל מוקפד ביותר, אבל לא הצליחה לזכות איתו ביורוליג. על פי הדיווחים, האפשרות של ברצלונה להאריך את חוזהו בעונה נוספת תמומש רק אם ילך סוף סוף עד הסוף. שאראס יודע שלסדרת הפלייאוף של ברצלונה מול האקסית ז'לגיריס, יהיו השלכות מרחיקות לכת על עתידו.

עוד בוואלה!

הגיבור הטרגי חזר להיות כוכב נוצץ: סגירת המעגל בחייו של עודד קטש

לכתבה המלאה
סשה אוברדוביץ' מאמן מונאקו. רויטרס
זוכה לגיבוי מלא. סשה אוברדוביץ'/רויטרס

צ'וס מתאו (ריאל מדריד) - עתיד מובטח, עם כוכבית

העוזר הנצחי של פאבלו לאסו ומי שבמשך שנים נחשב למוח שמאחורי השיטה שלו, קודם למרכז הבמה בקיץ, ובינתיים ההחלטה הזו השתלמה לבלאנקוס רק באופן חלקי. מתאו אמנם חתום על חוזה מובטח לעונה נוספת, אבל שמועות עקשניות במדריד מדברות על מו"מ מתקדם שמתנהל עם מאמן וירטוס בולוניה ונבחרת ספרד, סרג'יו סקאריולו. סקארילו צפוי להיות האיש שיעמוד על הקווים בעונה הבאה, אבל מתאו עדיין מחזיק בחוזה, ויודע שזכייה ביורוליג תקשה על ההנהלה להיפרד ממנו על אף החיזורים מהצד.

ז'ליקו אוברדוביץ' (פרטיזן בלגרד) - עתיד מובטח

המאסטר של הכדורסל האירופי מוכיח שהוא עדיין בשיאו, ומצעיד קבוצה מוכשרת אך קצרה ובעלת כלים מוגבלים לעונה מרשימה. ז'ליקו הגדול חתום לעונה נוספת בפרטיזן, שבוטחת בו בעיניים עצומות ואף מנסה להאריך את ההתקשרות. כך או כך, אוברדוביץ' יודע היטב שהכיסא יישאר יציב בכל תרחיש.

שרונאס יאסיקביצ'יוס, מאמן ברצלונה כדורסל. Roberto Finizio, GettyImages
גם הוא יעמוד למבחן רציני. שאראס/GettyImages, Roberto Finizio

קאזיס מקסביטיס (ז'לגיריס קובנה) - עתיד מובטח

כמו קטש, גם המאמן הליטאי קיבל את המושכות בקובנה רק כשאופציות אחרות ירדו מהשולחן. כמוהו, הוא הצעיד את הקבוצה שלו לעונה מרשימה שהסתיימה עם כרטיס לפלייאוף. בניגוד אליו, הוא מגיע לרבע הגמר בלי שום חשש בנוגע לעתידו. מקסביטיס חתום לעונה נוספת, ובז'לגיריס כבר הצהירו שאם הכל ילך כשורה, היא גם תממש את האופציה להשאירו לעונת 2024/25 מבעוד מועד.

דימיטריס איטודיס (פנרבחצ'ה) - עתיד מובטח

פנר הידרדרה עד למקום השמיני במחזור הנעילה של העונה הסדירה, ומצפה לה מפגש מאתגר למדי עם אולימפיאקוס ברבע הגמר. כך או כך, ספק אם קיים טריגר כלשהו שיכול למנוע מהמאמן היווני הכריזמטי להישאר במועדון. איטודיס חתם בקיץ האחרון לשלוש שנים בפנר, ובמועדון אוהבים פרוייקטים ארוכי-טווח ויודעים להתאזר בסבלנות הנדרשת כדי להפוך אותם למצליחים. איטודיס ינסה לעקוץ בפלייאוף, אבל גם אם ייכשל - יקבל הזדמנות חוזרת כמעט בוודאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully