וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון של אלופים? "השחקן הכי קלאץ' ב-NBA" נתן שיעור לכוכבי גולדן סטייט

למרות הוותק והקילומטראז' בפלייאוף, גולדן סטייט נכנעה להתעלות מאני-טיים של צעירי הקינגס בראשות דיארון פוקס: "הוא נועד לזה". עכשיו תוהים בארה"ב האם קר הוא זה שעוצר את קרי, והאם הטקטיקה ההגנתית הייחודית של הקינגס מולו תחזיק לאורך זמן

אנדרו וויגינס מתאמן לקראת החזרה לסגל גולדן סטייט בפלייאוף/מתוך יוטיוב

ערב פתיחת הסדרה בין סקרמנטו לגולדן סטייט, הנחת המוצא הייתה אחת: במשחקים צמודים ומותחים, הניסיון והוותק של הווריירס יעשו את ההבדל מול צעירי הקינגס. אבל הלילה (בין שבת לראשון), במשחק 1 של הסיבוב הראשון בפלייאוף, היו אלה דווקא השחקנים הבוסריים וחסרי הניסיון של הקינגס שהתעלו ברגעי האמת מול שועלי הקרבות הוותיקים שעמדו מנגד.

זה הסתיים ב-123:126 לסקרמנטו, שחגגה ניצחון פלייאוף ראשון אחרי 17 שנים, והראתה שההערכות המוקדמות לגביה לא היו נכונות בהכרח. זה קרה קודם כל בזכות דיארון פוקס, כוכב הקינגס ומי שהיה מלך סלי הקלאץ' של העונה הרגילה. במשחקו הראשון בקריירה בפלייאוף, פוקס הוכיח שהמספרים בעונה הרגילה לא היו מקריים, ושהוא אכן נועד לרגעים הגדולים בבמה הגדולה. הוא סיים עם 38 נקודות - המספר השני הכי גבוה אי פעם לשחקן בהופעת בכורה בפלייאוף (לוקה דונצ'יץ' מחזיק בשיא), וקלע לא פחות מ-29 נקודות במחצית השנייה, אחרי מחצית ראשונה פושרת של 9 נקודות. פוקס אמנם החטיא זריקת עונשין שהייתה יכולה להיות מכרעת בדקה האחרונה של המשחק, אבל הוכיח במשך דקות רבות שיש לו את קור הרוח הנדרש לפלייאוף, וששמור לכוכבים הגדולים באמת. והכל בזמן שהוא נאלץ לקבל את המטלה ההגנתית הקשה של לשמור את סטף קרי במשך דקות ארוכות.

"דיארון נועד לזה. הוא אוהב את הרגעים הגדולים", הילל מאמן הקינגס מייק בראון. "הוא קיבל באהבה את התפקיד שנתתי לו במשחק הזה, ובסדרה הזאת. הוא מבין שכדי לזכות באליפות יום אחד, הוא צריך להיות שחקן מעולה בשני צידי המגרש. הוא צריך לעשות גם הגנה וגם התקפה ברמה גבוהה מאוד. היום הוא לקח את זה בשתי ידיים".

השותף הבכיר של פוקס למשחק המרשים של הקינגס היה מאליק מונק, שקלע 32 נקודות מהספסל כולל 14 מ-14 מקו מהעונשין. מונק, שאף הוא ערך הופעת בכורה בפלייאוף, הראה גם כן קור רוח וקשיחות עם נקודות חשובות מאוד במאני טיים. "זו הסיבה שהגעתי לסקרמנטו - רציתי לשנות את התרבות של הקבוצה הזאת יחד עם חברי הטוב", אמר ביחס לפוקס, חברו ממכללת קנטאקי. "האוהדים האלה מחכים לזה כבר 16 שנה. היום היה משוגע כמה שמענו אותם, וכמה הם תמכו בנו".

דיארון פוקס חוגג עם בעלי סקרמנטו קינגס ויווק רנאדיבה. Loren Elliott, GettyImages
המספרים בעונה הרגילה לא היו מקריים. פוקס חוגג עם בעלי הקינגס, ויווק רנאדיבה/GettyImages, Loren Elliott
שחקני סקרמנטו קינגס דיארון פוקס, מאליק מונק. רויטרס
שני החברים מהמכללות "באו לשנות את התרבות" של הקינגס. הלילה זה הצליח. פוקס ומונק/רויטרס

בצד השני, גולדן סטייט שידרה בסיום אופטימיות, והבהירה שהיא לא בהכרח מודאגת אחרי המשחק הראשון בסדרה. "אהבתי את הצורה שבה שיחקנו. אם נצליח לשחק שוב ככה, להוציא לפועל את תוכנית המשחק ברמה כזאת, אני חושב שנהיה במקום טוב. אני יודע שאנחנו מסוגלים לקלוע באחוזים גבוהים יותר בקלאץ', ובטוח שזה יקרה - וזה בעיקר מה שנצטרך לעשות טוב יותר כדי לנצח כאן", אמר סטף קרי שקלע 30 נקודות. לדבריו של קרי, "המשחק הזה היה שיעור טוב עבורנו. הבנו שבמשחק חוץ בפלייאוף, במיוחד מול קבוצת התקפה כמו סקרמנטו, כל שינוי מומנטום חשוב. הבנו שאנחנו צריכים לרשום את משחק החוץ הכי טוב שלנו כדי לנצח כאן".

בארצות הברית היה מי שביקר את סטיב קר, שהעניק לקרי 37 דקות בלבד במשחק, וסייע לסקרמנטו לחזור ממינוס 8 ברגע של משבר, כשסיפסל את סטף עמוק בתוך הרבע השלישי. בכלל, התלות של הווריירס בקרי בלטה מאוד במשחק הזה: בדקות שהוא היה על המגרש, גולדן סטייט ניצחה ב-11 נקודות (הכי הרבה משחקני שתי הקבוצות), בזמן שבכל פעם שהוא ירד לספסל הקבוצה איבדה מומנטום. "הדקות ללא קרי נראו כמו אסון, וסטיב קר יהיה חייב למצוא את הפיתרון", כתבו ב-NBC, וגם כשקרי נשאל על כך הוא התקשה להביע התלהבות, או להצדיק את השימוש הזהיר שקר עשה בו.

"אני לא יודע....שיחקתי 37 דקות, זה אומר שישבתי על הספסל 11 דקות...ניסיתי לשאוף קצת אוויר בזמן הזה, כי אני מבין שלא אשחק 48 דקות, אבל...כן, אני לא יודע מה להגיד לגבי זה", אמר קרי בהיסוס.

סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס. Loren Elliott, GettyImages
מעט מתי דקות? קרי/GettyImages, Loren Elliott
שחקן גולדן סטייט ווריירס סטפן קרי, לצידו המאמן סטיב קר. Loren Elliott, GettyImages
בגולדן סטייט רק מחכים שסקרמנטו תמשיך באותה שיטה הגנתית. קרי לצד סטיב קר/GettyImages, Loren Elliott

קרי כבר נתקל במהלך הקריירה באינספור סוגי הגנות, אבל כנראה שהוא נתקל מעט יחסית בהגנה שסקרמנטו שמרה עליו לפרקים הלילה -הגנת בוקס-אנד-וואן שכבר כמעט פסה מן העולם. לדבריו של קרי, ההגנה הזו לא תעבוד מולו לאורך זמן. "הגבנו לזה די טוב, יצרנו מהלכים טובים, הגענו לזריקות מצוינות, גם אם הן לא היו שלי. צריך לשחק בסבלנות במצבים כאלה, בלי למהר, למצוא לאט לאט את השחקן הפנוי כי חייב להיות אחד כזה מול הגנה כזאת. צריך להתאים את עצמנו. אמנם ציפיתי להגנה הזאת, אבל אני עדיין צריך לחפש את הזריקה שלי באגרסיביות", ניתח קרי.

גם קליי תומפסון מקווה שהקינגס ימשיכו באותה טקטיקה הגנתית גם במשחקים הבאים, ולדבריו הווריירס יכולים רק להרוויח מכך. "אני מקבל את זה בברכה. סטף פשוט יצטרך למצוא השחקן הפנוי, והוא ואנחנו יודעים שבמשחק הזה נקלע את הזריקות שלנו באחוזים יותר גבוהים", אמר תומפסון שקלע 21 נקודות. "את המבטים הפנויים שקיבלתי היום אני אהפוך לקליעות באחוזים הרבה יותר גבוהים במשחק הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully