וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא נוסע בשבת ושומר כשרות: דומנטאס סאבוניס עובר הליך גיור

שחקן סקרמנטו קינגס ונבחרת ליטא, שנשוי ליהודייה, לומד אצל רב באמצעות "זום" וגם שמר כשרות בפסח: "כשהוא בווילנה הוא הולך לאטליז כשר"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 14.4/ספורט1

דומנטאס סאבוניס, שחקן סקרמנטו קינגס מה-NBA ונבחרת ליטא וכידוע בנו של כוכב העבר ארווידאס סאבוניס, עובר הליך גיור שכולל שמירת שבת, כשרות ולימודים עם רב.

סאבוניס בן ה-26 יוביל את סקרמנטו החל מסוף השבוע בסיבוב הראשון בפלייאוף נגד גולדן סטייט ווריירס, ומי שהדהימה עם החדשות על הליך הגיור שהוא עובר הייתה אשתו היהודיה שושנה, ששוחחה עם המגזין "jweekly": "לא שוחחנו על זה עד היום באופן פומבי, אבל הוא אוהב את היהדות ומאוד רוצה להיות חלק".

סאבוניס לומד באמצעות אפליקציית "זום" אצל הרב ארז שרמן מלוס אנג'לס, שסיפר גם כן על התהליך שעובר הליטאי: "אחרי הטריפל-דאבל שלו נגד יוסטון הוא כתב לי 'היי, מתי נוכל לעשות שיעור?'. הוא כל הזמן שואל שאלות, הוא שומר כשרות וכשהוא בווילנה הוא קונה עוף באטליז כשר".

אשתו שושנה, שגדלה בלוס אנג'לס ולמדה בבית ספר יהודי, הוסיפה: "אנחנו שומרים כשרות בפסח, לא נוהגים בשבת, עושים ארוחת שבת ושומרים שבת לגמרי. הוא לפעמים נאלץ לטוס ולעשות דברים אחרים, אבל הוא ממשיך ללמוד ואני חושבת שזו הנאה גדולה לקהילה היהודית לראות אותו מייצג אותם".

ומה לגבי סדרת הפלייאוף? שושנה בטוחה שבעלה יוביל את סקרמנטו לניצחון בסדרה שתימשך שישה משחקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully