וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעוד 6 ימים זה מתחיל: אליפות אירופה בסמבו תתקיים בישראל

נבחרות הנשים והגברים בסמבו של רוסיה ובלארוס תהיינה הנבחרות עם מספר המשתתפים הגדול ביותר שתגענה לישראל, כדי להשתתף באליפות אירופה שתיפתח ב-19 בחודש (עוד 6 ימים) בהיכל הספורט רוממה בחיפה ותסתיים ב-23 בחודש

סמבו. יחצ,
אליזבט קובליוב/יחצ

נבחרות הנשים והגברים בסמבו של רוסיה ובלארוס תהיינה הנבחרות עם מספר המשתתפים הגדול ביותר שתגענה לישראל, כדי להשתתף באליפות אירופה שתיפתח ב-19 בחודש (עוד 6 ימים) בהיכל הספורט רוממה בחיפה ותסתיים ב-23 בחודש.

רוסיה תגיע לכאן עם 90 ספורטאים ובלארוס תגיע עם 80 ספורטאים. עפ"י החלטת ה- FIAS - איגוד הסמבו הבינלאומי כדי לא לערב פוליטיקה בספורט ולא לפגוע בספורטאים הצעירים, שתי הנבחרות יורשו להתחרות באליפות אירופה תחת דגל ההתאחדות הבינלאומית בסמבו ה- FIAS. בסה"כ יגיעו לישראל כ- 500 ספורטאים מ-30 מדינות ואליהם יתלוו עוד כ-150 צוותים מקצועיים של הנבחרות כמו גם חברי הנהלת ההתאחדות הבינלאומית וההתאחדות האירופאית.

נבחרת רוסיה תהיה הנבחרת הראשונה שתנחת בישראל (ביום שני הקרוב) (17/04 ) בטיסת צ'ארטר מיוחדת. נבחרת אוקראינה שאמורה היתה להגיע לישראל עם כ-80 ספורטאים הודיעה שלא תוכל לקחת חלק בתחרות בה משתתפות נבחרות רוסיה ובלארוס. נבחרת נוספת, זו של ליטא גם הודיעה שלא תגיע מאותה סיבה.

פאבל מוסין. עמית שיסל,
פאבל מוסין/עמית שיסל

באיגוד הסמבו הישראלי המארגן את התחרות בתקציב מינימלי ועם תמיכה נמוכה ביותר של משרד התרבות והספורט כ-414,000 שקל, מתקשים להתמודד עם עלויות האירוח של המשלחות. עלות אירוח הנבחרות וההסעות של כל המשתתפים לאימונים ולתחרויות מגיעה לכ-300,000 ₪ וזאת בנוסף למה שהמשלחות עצמן משלמות עבור השתתפותן באליפות. נכון להיום מסתמן כי לכ-70 אורחים לא יהיה מקום בבתי המלון הרשמיים של התחרות בגלל מחסור בחדרים ובמחירים הגבוהים שהאיגוד נדרש לשלם בבתי מלון סמוכים.

שי גייזינגר מנכ''ל האיגוד אמר: "זהו אירוע מהחשובים ביותר לאיגוד הסמבו בישראל ולמדינת ישראל כולה, במיוחד בגלל המצב הביטחוני. עומדים להגיע לארץ כ-700 פעילים המובילים של הענף, שלאחר היכרותם עם המדינה, עם המקצועיות שלנו בספורט ויכולות הארגון המדהימות שלנו יהפכו לשגרירים הכי טובים של ישראל בעולם. למרות הקושי ולמרות החוסר התקציבי הענק נעשה את המקסימום כדי לקיים אירוע ברמה הכי גבוהה."

באליפות אירופה יתחרו ספורטאים בוגרים, גו'ניור, נוער וקדטים אחד בכל קטגוריית משקל. נבחרת ישראל כוללת 40 ספורטאים בכל הקטגוריות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
  • נשים: עמית שינדלר 50 ק"ג (עצמה האתלט ראשל''צ), נהורה שבתאי 54 ק"ג (עצמה האתלט ראשל''צ) מדליסטית הארד באליפות העולם ג'וניור 2022. בגיל הג'וניור לנשים הספורטאית הבולטת היא אליזבט קובליוב (עצמה האתלט ראשל"צ) אלופת העולם לנוער 2021 המתחרה במשקל 72 ק"ג.
  • גברים: ארמן בליקוב 58 ק"ג (הפועל רמלה), מתן איגליצקי 71 ק"ג (הפועל בת ים)- סגן אלוף העולם סמבו חופים, איגרה איתי 79 ק"ג (עצמה האתלט ראשל''צ), עידן מנשירוב 88 ק"ג (עצמה האתלט ראשל''צ) שדורג במקום החמישי באליפות העולם 2022,,יוסף סימין 98 ק"ג (עצמה האתלט ראשל"צ) מדליסט הארד באליפות העולם 2022) ושגיא חיילו 98+ק"ג (יוניפייט חיפה).
  • בין הספורטאים הבולטים של ישראל בגיל הג'וניור הוא ינאי קדוש המתחרה ב-71 ק"ג (הפועל בת ים), מדליסט ארד באליפות אירופה 2022.
  • בקומבט סמבו ייצגו את ישראל: טריאל אבסוב 71 ק"ג (עצמה האתלט ראשל''צ) אלוף העולם המכהן, ארצ'י וולפמן 88 ק"ג (עצמה האתלט ראשל"צ) -סגן אלוף העולם 2022.

פאבל מוסין מאמן נבחרת ישראל אמר על נבחרת ישראל לקראת אליפות אירופה: "מאז הקמת איגוד הסמבו בישראל בשנת 1976, זוהי הנבחרת הגדולה והחזקה ביותר שהיתה לנו. מדובר בנבחרת צעירה מאוד עם פוטנציאל רב לעתיד. קבענו קריטריונים לבחירת סגל הנבחרת, והדבר שמשמח הוא שברוב המשקלים היו קרבות לא קלים על המקום בנבחרת לאליפות אירופה. בעזרת היחידה לספורט ההישגי של התאחדות אילת, הספורטאים ביצעו הכנות מיטביות בארץ ובחו''ל. בשנת 2022 נבחרת ישראל היתה מדורגת בעשיריה הראשונה באירופה. אני מקווה לשפר את ההישגים. בהזדמנות זו אני פונה לקהל הישראלי ומזמין אתכם לבוא ולתמוך בספורטאים הישראלים בכל ימי התחרות. יהיה מה לראות!"

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully