וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקנדל ביוון: השופט "השיכור" חושף שלמעשה הותקף ו"הכל שקרים"

פרשה משוגעת בכדורגל היווני: אחרי שנטען ששופט נחת שיכור בבוקר המשחק, הוא חושף: אוהד מקומי הרביץ לי ואיים עליי שיעליל עליי שאני שיכור, בהתאחדות ביקשו ממני לא להתלונן במשטרה

תקציר: טורינו - רומא 1:0/ספורט1

מיני סקנדל ביוון. השופט הפולני, פאבל ראצ'קובסקי, היה אמור לשפוט במשחק הפלייאוף העליון היום בין א.א.ק אתונה לאריס סלוניקי, אבל בבוקר דווח שהוא "הגיע לנמל התעופה שיכור, עורר מהומה ונעלם". לאט לאט התבררו עוד פרטים, והפרשה הפכה למה שמוגדר בתקשורת כ"אחת השערוריות הגדולות" בתולדות הענף.

השופט הכחיש את הטענות וחשף פרטים מביכים. לדבריו, הוא היה זה שהותקף, על ידי אוהד מקומי, שאיים עליו שיעליל עליו שהוא שיכור ואף היכה אותו. כמו כן, נאמר לו לא להגיש תלונה. יש לציין שמדובר בשופט בכיר שמנהל משחקים במסגרות אירופיות בשנים האחרונות.

ביוון נהוג להזמין שופטים מחו"ל למשחקים בעלי פרופיל גבוה ובשנים האחרונות היו כמה מקרים בהם גם שופטים מישראל ניהלו שם משחקים. היום א.א.ק המוליכה תארח את אריס שבמקום החמישי וראצ'קובסקי הוזמן באופן מסודר, דרך ההתאחדות הפולנית.

הכל התנהל כשורה, עד שהבוקר ראצ'קובסקי ללכאורה נחת באתונה ביחד עם עוזריו רדוסלב סייצקה ואדם קופשיק, ושופט ה-VAR קשישטוף יקוביק. בתחילה נטען כי "הארבעה היו שיכורים לגמרי" ולפי הדיווחים ביוון, התנהגו בגסות בשדה התעופה ועוררו בכניסה למדינה. יתרה מכך, לאחר זמן קצר, נותק הקשר עמם והם פשוט "נעלמו".

לפי נוסעים אחרים שהיו במטוס, הארבעה התחילו לדבר בגסות במהלך הטיסה. שניים מהנוסעים, אב ובנו, ניסו להרגיע אותם ובתגובה השופטים תקפו אותם. אחרי הירידה מהמטוס, הפולנים המשיכו לעלוב בשני היוונים, ניסו להגיע לעימות פיזי ואחד מהם ירק על האב. המאבטחים הפרידו, המשטרה התערבה, אבל ביוון טוענים שאין תיעוד לכך שהתבצעו מעצרים - ולא מבינים היכן צוות השיפוט שלא הגיע לבית המלון.

השופט הפולני פאבל ראצ'קובסקי. BSR Agency, GettyImages
אחד מבכירי השופטים בפולין. ראצ'קובסקי/GettyImages, BSR Agency

לדברי השופט, "נחתנו ביוון והכל היה טוב, לא היו שום תלונות... אבל כשנחתנו הגיע אלינו מישהו ואמר לנו 'אנחנו אוהדי פנאתינייקוס, ואנחנו נפגע בכם, בעיתונים יכתבו עליכם דברים, אתם הורסים פה את המערכת'... והזהיר אותנו שלא נשפוט במשחק. הוא קילל אותנו והתחיל להתנפל עלינו, קילל את המשפחות שלנו.

"הלכתי למשטרה, כי הוא התחיל להגיד לנו שאנחנו שיכורים, וביקשנו שיעשו לנו בדיקה על מנת להוכיח שלא, ואז הוא היכה אותי בגב, לא עשיתי כלום.. ואז הוא ירק עליי".

לדברי השופט הפולני, "בהתאחדות היוונית ביקשו מאיתנו שלא לפנות למשטרה, אלא קודם ללכת למלון, כי לטענתם זה היה גורם לנו להישאר כל הערב בתחנת המשטרה.

"אני מקצוען, מעולם לא שתיתי, אני תחת חוזה, זאת תהיה טעות אומללה מצדי לשתות לפני משחק, אני לא טיפש... זה שקר מוחלט".

שר הספורט כבר נדרש לפרשה, ואמר ש"הפרשה הזאת דורשת הבהרות, והסברים מפורטים על מה בדיוק קרה שם". ראש איגוד השופטים המקומי, סטיב בנט, הצהיר שעות ספורות לפני המשחק שהשופטים הפולנים מוחלפים, ובמקומם שיבץ שופט מקומי, מה שגרר ביקורת נוספת. נשיא אולימפיאקוס דרש ועדת חקירה, נגד "הכנופיה" ששולטת באיגוד ובהתאחדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully