וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מזה 30 שנה: עמותת ספיישל אולימפיקס תוכר כארגון גג

4.4.2023 / 17:59

בפגישה עם השר מיקי זוהר נקבע כי הארגון יהיה המייצג של כלל הספורטאים עם לקות קוגנטיבית. השר: "נחישותם מעוררת השראה"

קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 3.4/ספורט1

לראשונה מזה 30 שנה, עמותת ספיישל אולימפיקס תוכר כארגון גג בספורט התחרותי המייצג את כלל הספורטאים עם לקות קוגנטיבית, כך נקבע בפגישה שנערכה היום (שלישי) עם שר התרבות והספורט מיקי זוהר.

הארגון הבינלאומי פועל החל משנות ה-60 בארצות הברית וכיום חברות בו 192 מדינות, בהן ישראל. ארגון הספיישל אולימפיק ישראל הינו הארגון הישראלי הבלעדי המוכר ככזה על ידי הארגון הבינ"ל, המייצג את כלל הספורטאים בעלי לקות קוגניטיבית, כגון: תסמונת דאון, אוטיזם, הנמכה קוגניטיבית ומוגבלות שכלית התפתחותית.

ארגון גג הוא גוף המוכר על ידי הארגון הבין-לאומי כגורם המייצג כמה ענפי ספורט בזירה הבין לאומית, לצורך רישומם או ייצוגם בתחרויות בין לאומיות רב ענפיות, ובכלל זה המשחקים האולימפיים, המשחקים הפראלימפיים, אוניברסיאדה ומשחקי העולם.

שר הספורט מיקי זוהר עם ספיישל אולימפיקס. באדיבות ספיישל אולימפיקס, אתר רשמי
ציון דרך לעמותה. פגישת השר זוהר עם נציגי ספיישל אולימפיקס/אתר רשמי, באדיבות ספיישל אולימפיקס

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "הגיע הזמן להציב את ספיישל אולימפקס בשורה אחת עם ארגוני גג נוספים בספורט הישראלי. אני רואה חשיבות אדירה בקידום ספורטאים עם לקויות קוגניטיביות, נחישותם מעוררת השראה ויכולתם לקצור הישגים בספורט התחרותי היא רווח עבורם ועבור כלל החברה הישראלית".
 
שרון לוי בלנגה מנכ"לית ספיישל אולימפיקס: "התקדמנו שנות אור להכלה משמעותית , מה שהתחיל בהכרה מהמדינה ישפיע על מסגרות, חברות , מעסיקים ובני אדם. מדובר ביום חג עבור ספורטאי ספיישל אולימפיקס ומשפחותיהם, ומדובר ביום חג עבור החברה הישראלית המקדמת, מקבלת ולראשונה מכירה באופן רשמי באנשים עם מוגבלויות המתחרים באירועי ספורט ברחבי העולם. הספורט הוא כוח ענק להעצמה, לאיחוד וחיבור בין אוכלוסיות שונות ומסייע להביא אוכלוסיות מוחלשות אל קדמת הבמה. בתוך כך הרווח העיקרי הוא בבניית חברה מכילה שכן המוגבלות אינה קיימת בזהות אלא בחברה בלבד. בהזדמנות זו אני רוצה להודות מעומק ליבנו לשר הספורט מיקי זוהר ולרמ"ט משרד הספורט חן אביטן ולועדת התמיכות על האמון שנתנו בנו ובבחירתנו."

קרן שרעבי, סמנ"כלית ספיישל אולימפיקס: "זהו יום מרגש עבור כל הספורטאים של ספיישל המייצגים את ישראל ולא זכו להכרה עד היום, הבוקר הזה בפתחו של חג הפסח המסמל יציאה לחירות, ארגון ספיישל אולימפיקס ישראל יוצא לחופש הזדמנויות ואפשרויות הפיתוח. אנו רוצים להודות בשמנו ובשם הספורטאים לשר הספורט מר מיקי זוהר ולרמ"ט משרד הספורט מר חן אביטן על האמון שנתנו בנו. עבודה רבה לפנינו למקצע ולמנף את ענפי הספורט השונים בארץ , לחבר את כלל אגודות הספורט לצרכים מיוחדים ולבנות מקצועיות ראויה לאוכלוסיה אותה אנו מייצגים בעולם הספורט, למען קידום הספורט לאנשים עם וללא מוגבלות וזכות היסוד הבסיסית לממש את הפוטנציאל שלהם בכלל תחומי החיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully