וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיליפ ז'ילבר: "אני מקווה שפוגאצ'אר יזכה בטור דה פראנס"

עונת מרוצי הכביש באופניים נפתחת, ופיליפ ז'ילבר, מגדולי הרוכבים החד-יומיים בעבר ופרשן יורוספורט בהווה, דרוך: "יהיה מדהים אם הוא יזכה בפעם השלישית"

פיליפ ז'ילבר. GettyImages
נהנה מהצד השני של הסיקור. פיליפ ז'ילבר יפרשן ליורוספורט/GettyImages

לאלה שעוקבים אחרי ענף האופניים, השם פיליפ ז'ילבר מוכר היטב. הרוכב הבלגי בן ה-40 זכה באליפות העולם לאופני כביש ב-2012, ונחשב לאחד מגדולי הרוכבים בקטגוריה החד-יומית. לאחר הטור בפריז ב-2022 פרש ז'ילבר ועבר לפרשן ביורוספורט. רגע לפני יריית הפתיחה לעונה החלפנו איתו כמה מילים.

מי אתה חושב שינצח בטור דה פראנס?

"טאדיי פוגאצ'אר. בכנות, אני מקווה שפוגאצ'אר, אני אוהב את הבחור, סגנון המירוץ שלו מרענן, אני אוהב אותו כרוכב, זה יהיה מדהים אם יזכה בפעם השלישית".

פטר סאגאן, אלוף העולם במרוץ כביש לשנים 2015, 2016 ו-2017, יפרוש השנה. איך אתה הרגשת בשנה האחרונה לקריירה שלך?

"זה לא קל, כי כל ארגון רוצה לעשות לך כבוד. מבקשים ממך להתחיל בקו הקדמי, כתבים שואלים אותך שאלות, בדרך כלל את אותן שאלות. מרגישים הרבה לחץ בנוסף לחובה שלך להתחרות במירוץ, וזה לא תמיד קל. במקרה שלי, פשוט הייתי חד משמעי. אמרתי שאני לא רוצה לעשות דברים נוספים ואני לא צריך פרחים. ניסיתי להתמקד במירוץ שלי וליהנות ממנו".

אתה חושב שסאגאן יכול לכבוש עוד ניצחון אחד אחרון?

"קשה לי להאמין, אבל הלוואי. אני אוהב את מה שהוא עשה לרכיבה על אופניים ואת הדרך שלו בשנים האחרונות, דרך באמת מרשימה, אבל כשזה מגיע למרוצים חד יומיים - אני חושב שהוא איבד מהיכולות שלו. אני כן מאמין שהוא עדיין מסוגל לעשות ספרינטים טובים".

טאדיי פוגאצ'ר מנצח את הקטע לפני יריבו הדני יונאס וינגגור, טור דה פראנס. רויטרס
מועמד מוביל. פוגאצ'אר/רויטרס

כיליד בלגיה, איך הרגשת כשזכית ברונדה ון פלנדרן?

"מאז ומתמיד חלמתי על הניצחון הזה. כשהתחריתי בגיל 23 בערך, סיימתי במקום הרביעי, וכבר אז חשבתי, 'אח, זו הייתה ההזדמנות שלי לזכות בדה רונדה' ופספסתי אותה. השנים חלפו וכשהפכתי למקצוען, הייתי פעמיים על הפודיום, אבל עדיין לא ניצחתי. לבסוף, הגיע הרגע הגדול וניצחתי. לבשתי חולצה של בלגיה, זה היה מאוד סימבולי, הרי ידוע שתמיד יש קרבות פוליטיים בין שתי שפות ושתי תרבויות. אבל בסופו של דבר, כולנו מאותה מדינה, ובאמת הייתי גאה בניצחון".

ולסיום, זכית באליפות העולם ברכיבה על אופני כביש בשנת 2012. ספר לנו על זה

"אני חושב שזו הרמה הכי גבוהה, השלב האחרון, לזכות בחולצת הקשת בענן. זה היה יום טוב של הצוות, הובלנו, לקחנו את המירוץ לידיים שלנו. גם המיקום היה מאוד מיוחד, רכבנו לא רחוק מבלגיה, בערך 80 קילומטרים מעיר הולדתי. כל פעם שאני חוזר לבלגיה, אני הולך לרכוב עם חברים או משפחה במסלול הזה, ונזכר בכל סנטימטר מאותה הדרך של 2012. זה באמת מיוחד ומרגש".

  • עוד באותו נושא:
  • אופניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully