וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט פגע באשכים של השחקן - ועלול להיות מורחק לכל החיים

תקרית ביזארית בליגה הבכירה במקסיקו: השופט הוותיק איבד את העשתונות ושלח מהלומה לעבר שחקן שהתווכח איתו. העונש צפוי להיות חמור - למרות התגובה האצילית של השחקן שנפגע

שופט כדורגל במקסיקו פוגע בשחקן/מתוך טוויטר

חובבי הכדורגל כבר התוודעו בעבר למקרים נדירים של תקיפת שופטים, אבל מעט מאוד פעמים - אם בכלל - שופטים הם אלה שתוקפים שחקנים. זה בדיוק מה שקרה אתמול (שבת) בתקרית ביזארית במשחק בין קלוב אמריקה ללאון בליגה המקסיקנית הבכירה.

בדקה ה-63 הבקיעה קלוב אמריקה שער שוויון שקבע 1:1, אחרי ספק נגיעת יד ברחבה. שחקני לאון עטו על השופט הוותיק והמנוסה פרננדו הרננדס, שבשלב ראשון בעיקר ניסה להדוף את החבורה, שניסתה לשכנע אותו לבדוק את המהלך ב-VAR. אחרי זמן קצר של דין ודברים בין השחקנים להרננדס, התרחש רגע דרמטי: הרננדס נראה שולח ברכייה מכוונת לאזור החלציים של הקשר לוקאס רומרו, שהתווכח איתו ונצמד אליו. מיד לאחר מכן רומרו נשכב על הדשא ונאנק מכאבים, ולצערו של הרננדס המצלמות תיעדו הכל, והראו שהמכה ששלח לעבר השחקן הארגנטינאי הייתה מכוונת לחלוטין, על פניו.

השתלשלות העניינים המלאה

למרות שהרננדס נתפס בשעת מעשה ועל אף העובדה שצוות השידור מתח עליו ביקורת חריפה וקרא להרחיק אותו מיידית, הרננדס המשיך לשפוט את המשחק. המשחק הסתיים ב-2:2 מותח, אבל הסערה סביב הרננדס החלה זמן קצר לאחר השריקה.

במקסיקו קראו להדיח את הרננדס ללא דיחוי, עד בירור הפרטים של המקרה. אחד משופטי העבר אף הצהיר שההתאחדות צריכה להרחיק את הרננדס לכל החיים, ולא להחזירו לשפוט בליגות בכירות לעולם. ואכן, איגוד השופטים המקומי נעתר לבקשה והודיע על פתיחת חקירה נגד הרננדס.

לפני 6 שנים היה מעורב אותו שופט בתקרית אלימה אחרת - כששחקן נגח בו

במקסיקו מעריכים שבכל מקרה, העונש המינימלי של הרננדס יהיה הרחקה מ-15 משחקים, וקנס כספי של 50 אלף פזו (כעשרת אלפים שקלים). אם ההתאחדות תבחר לנקוט ביד חמורה נגד הרננדס, על רקע הסערה הציבורית שנוצרה סביבו, הוא אכן עשוי להיות מורחק לכל החיים.

ויש מי שלא מסתפק בזה. "איגוד השופטים של מקסיקו נמצא בפשיטת רגל מוחלטת. היום כולם צריכים להודיע על התפטרותם, בלי יוצא מהכלל", אמר אחד הפרשנים.

שופט הכדורגל המקסיקני פרננדו הרננדז פוגע בשחקן. מתוך טוויטר, צילום מסך
ישלם מחיר כבד. הרננדס/צילום מסך, מתוך טוויטר

השחקן שנפגע, לוקאס רומרו, סיפר בסיום שהשופט התנצל בפניו. בתגובתו האצילית, הוא דרש להימנע מעונש חמור לשופט הרננדס. "כולנו בני אדם. כמו שאנחנו השחקנים טועים לפעמים בשיקול הדעת, כך גם השופטים. מבחינתי שלא יעשו לו דבר. רק חשוב לי להבהיר שאנחנו השחקנים, דורשים לקבל כבוד כפי שהשופטים רוצים לקבל מאיתנו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully