וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שובר שוויון שנמשך 22 דקות: פטרה קביטובה זכתה בטורניר מיאמי

עודכן לאחרונה: 2.4.2023 / 0:29

הצ'כית עצרה את המומנטום של ריבאקינה וגברה עליה 6:7 (14), 2:6 וקטעה לה רצף של 13 ניצחונות. לפני כן: קביטובה יצאה נגד השתתפות הרוסים בווימבלדון

הטניסאית הצ'כית פטרה קביטובה. רויטרס
הלך קשה. קביטובה/רויטרס

פטרה קביטובה הפתיעה היום (שבת) כשגברה בגמר טורניר מיאמי 6:7 (14), 2:6 על אלנה ריבאקינה הקזאחית וזכתה לראשונה בקריירה שלה בטורניר המאסטרס בפלורידה. הצ'כית הוותיקה, המדורגת 15, הצליחה לנצח בסיום המערכה הראשונה שובר שוויון דרמטי במיוחד, שנמשך 22 דקות, שבו זכתה רק אחרי נקודת המערכה החמישית שלה מול המדורגת 10, שהגיעה בכושר טוב וכפייבוריטית.

במערכה השנייה קביטובה בת ה-33 המשיכה במומנטום ועלתה ל-0:3, בדרך לניצחון היקר. ההפסד של ריבאקינה מנע ממנה להשלים את ה"סאנשיין דאבל" אחרי שזכתה בטורניר אינדיאן וולס, וקטע לאלופת ווימבלדון רצף של 13 ניצחונות.

הטניסאית הצ'כית פטרה קביטובה. רויטרס
כמה זה מתוק. קביטובה והגביע/רויטרס

אתמול קביטובה (פעמיים אלופת ווימבלדון) עוררה סערה כאשר יצאה נגד ההחלטה של מארגני ווימבלדון, הגראנד סלאם הלונדוני, לבטל את האיסור על השתתפותם של שחקנים רוסים ובלארוסים בטורניר השנה, ואמרה שהיא מזדהה עם האוקראינים על רקע הפלישה המתמשכת של רוסיה לארצם.

ווימבלדון היה הגראנד סלאם היחיד שמנע משחקנים מרוסיה ובעלת בריתה בלארוס להשתתף, אבל כעת הטורניר יאפשר להם להתחרות כספורטאים "נייטרליים", תוך ביטול האיסור שהוטל עליהם. קביטובה הצ'כית, שזכתה בתארי ווימבלדון ב-2011 וב-2014, אמרה שלדעתה שחקנים מרוסיה ובלארוס צריכים להיות מורחקים גם מאולימפיאדת פריז בשנה הבאה. "אני תמיד מצהירה שאני נגד המלחמה. אני פשוט מודאגת יותר מהעם והשחקנים האוקראינים", אמרה, בדברים שקוממו רבים מהענף.

מארגני ווימבלדון טענו שזו "החלטה קשה להפליא", ואמרו שהם "מגנים לחלוטין את הפלישה הבלתי חוקית של רוסיה" ומונעים משחקנים להביע תמיכה בה או לקבל מימון מדינה מרוסיה או בלארוס. עם זאת, נדיר ששחקן יוצא בצורה כל כך בוטה, וטען שצריך לאסור על שחקנים ממדינות אחרות להשתתף בטורנירים יוקרתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully