וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על כרעי תרנגולת: כך טוטנהאם תתקשה לצמצם פערים מקבוצות הצמרת

ניב דברת

30.3.2023 / 15:00

אנטוניו קונטה סיים את דרכו אחרי מונולוג ארוך וחסר מעצורים שבו השתלח באנשי המועדון ובשחקנים, אבל קו המחשבה השגוי עשוי להקשות גם על מאמן העל הבא שימונה. ניב דברת עם ההתנגשות בין הציפיות והרצון להתחרות על כל התארים לבין המציאות בצפון לונדון

תקציר ה-3:3 הדרמטי של סאות'המפטון מול טוטנהאם/ספורט1

עם רקורד של שבעה מינויי מנג'רים קבועים מאז שזכתה בתואר האחרון בתולדותיה לפני 15 שנה, ההגעה של אנטוניו קונטה לטוטנהאם הפיחה תקווה בהנהלת המועדון - ואף חשוב מכך בקרב אוהדי הקבוצה - שדווקא האיטלקי המנוסה יהיה האיש שינחית את הגביע הראשון בארון הדליל יחסית של התרנגולים. הרי קונטה צבר לעצמו מוניטין של 'מנצח סדרתי' במועדונים השונים בהם עבד - חמישה תארי אליפות בקבוצות על בדמותן של אינטר, צ'לסי ויובנטוס, מועדונים עם מאגר אוהדים עצום, ציפיות גדולות ורצון להתחרות על כל התארים האפשריים.

קונטה, כידוע, מעולם לא סיגל לעצמו רזומה כמנג'ר שמאמין בטיפוח צעירים מבטיחים מהאקדמיה, בניית מערכת יחסים מכבדת עם סביבת עבודתו או הישארות במועדון לפרק זמן ממושך. הוא מצטרף למועדון עם רשימת דרישות מצידו ונוטה להשיגן באופן מיידי, זוכה בתארים ונכנס לעימות ישיר עם הדרג הניהולי שמעליו. הסיפור בטוטנהאם היה זהה לחלוטין לפרקי האימון הקודמים של קונטה, פרט לחלק המשמעותי ביותר שלא בא לידי ביטוי בחלק המתוסכל של צפון לונדון - בעוד רשימת הדרישות הוצבה והעימות עם הדרג הניהולי הפך למופגן, זכייה בתארים הפכה למושג שהלך והתרחק מטוטנהאם על בסיס שבועי.

מאמן טוטנהאם אנטוניו קונטה. רויטרס
סיפור זהה לחלוטין לפרקי האימון הקודמים של קונטה/רויטרס

באחת ממסיבות העיתונאים האמוציונליות שניהל, לאחר התיקו המאכזב נגד סאות'המפטון, טען קונטה: ''זה הסיפור של טוטנהאם, 20 שנה עם אותו בעלים ולא זכו בכלום. האשמה היא של המועדון או של המנג'רים שעבדו שם לאורך כל השנים? אני ראיתי את הדמויות שעמדו על הקווים במועדון הזה והגיע הזמן לשנות את המצב, אם בטוטנהאם באמת רוצים לשנות את המצב. אם הם רוצים להמשיך כך, הם יכולים להחליף את המנג'ר - ולא רק מנג'ר אחד, אלא הרבה מנג'רים - אבל המצב לא יוכל להשתנות. תאמינו לי!''.

זה היה מונולוג ארוך וחסר מעצורים, שבו השתלח בכל מה שקשור לארגון עצמו, החל מההנהלה ובעיקר כלפי שחקניו. לאחר מסיבת העיתונאים השנויה במחלוקת, שעון החול באשר לעתידו של קונטה הלך ואזל בקצב מסחרר כשבחודשים האחרונים כבר הצטיירה התמונה כי האיטלקי בן ה-53 לא ישאר בצפון לונדון מעבר לתום חוזהו שעתיד היה להסתיים בקיץ הקרוב. אמירותיו בכלי התקשורת שינו את הדיון באופן מיידי מהאם סיום דרכו של קונטה יהיה בתום העונה ובהתאם לחוזה שבו החזיק, או שהנהלת המועדון תפעל בצורה אסרטיבית ותיפרד ממנו עוד לפני סיום עונת המשחקים, על אף המשמעויות הכלכליות הכבדות הכרוכות בכך בשל פרידה מהירה מן הצפוי וסכום הפיצויים אותו הוא עשוי לדרוש.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אנטוניו קונטה, מאמן טוטנהאם. רויטרס
מונולוג ארוך וחסר מעצורים הוביל סופית לפיטוריו/רויטרס

קונטה תקף בפומבי ובצורה אגרסיבית את שחקניו והאשים אותם באנוכיות, חילל בפרהסיה את קודש הקודשים והפר את ההסכם ה'לא-רשמי' והחשוב ביותר ביחסי הגומלין בין מאמן לשחקניו. גם מי שמוגדר כמנג'ר הטוב בעולם, פפ גווארדיולה, ביקר בפומבי בריאיון תקשורתי את שחקניו לאחר הניצחון על טוטנהאם בחורף האחרון, אולם הסגנון השקול והנבון שבו גווארדיולה נקט השיג את התוצאה הרצויה ובעיקר את התגובה המושלמת משחקניו, שענו למאמנם על כר הדשא בסדרת ניצחונות עקבית.

האופן שבו קונטה ביקר את אנוכיות שחקניו לא העידה על אובדן חדר ההלבשה, אלא להיפך, משום שהדיווחים לאורך תקופתו של קונטה בצפון לונדון בעיקר שידרו כימיה והבנה בינו ובין שחקניו בתקופתו הקצרה על הקווים בטוטנהאם. אמנם יונג מין סון חווה העונה נסיגה משמעותית ביכולתו (ויש שיאמרו טבעית ללאחר שנים שבהן הציג עקביות יוצאת דופן במועדון), אולם אותו שחקן בדיוק זכה בתואר מלך שערי הליגה בעונה שעברה (לצד מוחמד סאלח), הוא והארי קיין הפכו לצמד הקטלני בתולדות הליגה והוא תרם את חלקו לשגשוג האישי שקיין עצמו חווה, אשר הגיע לאחרונה לשיא חדש כאשר הפך למלך שערי המועדון בכל הזמנים. לכן, התחושה הייתה שהסגנון, התוכן ובעיקר העיתוי שקונטה בחר הציבו את הנהלת המועדון בסיטואציה בה הייתה חייבת לנקוט ובהקדם על מנת לתקן את הנזק שהמאמן יצר, לנסות למזער נזקים כדי לוודא שמבחינה מקצועית טוטנהאם תשמור על יכולת טובה ועקבית במטרה ולסיים בין ארבע הראשונות ולהבטיח מקום בליגת האלופות גם בעונה הבאה.

הארי קיין, יונג מין סון, שחקני טוטנהאם. רויטרס
גם הצמד הקטלני בתולדות הליגה לא הספיק/רויטרס

אמירותיו של קונטה הצטיירו כחדות למדי בעיניי חלק מאוהדי הקבוצה, אך לצד הביקורת על הסגנון שבו בחר, כן ניתן להבין את הלוגיקה מאחורי עיקרי דבריו והקשר הישיר שלהם לחוסר ההצלחה המקצועית והתרבות הקיימת בטוטנהאם לאורך שנים רבות. כשהונחת בקבוצה בנובמבר 2021 (לאחר שדחה את הצעת המועדון להצטרף בקיץ), קו המחשבה שהנחה את קברניטי המועדון היה צירוף מנג'ר על, שיסייע לנווט את הקבוצה להצלחה מקצועית תוך ביצוע רכש נקודתי, נקודת מבט זהה שתרמה להגעתו של ז'וזה מוריניו למועדון על חשבונו של מאוריסיו פוצ'טינו האהוב בנובמבר 2019, חמישה חודשים לאחר שהארגנטינאי הוליך את המועדון לגמר ליגת האלופות. קונטה הצטרף לטוטנהאם במקום נונו הפורטוגלי שהחזיק מעמד בקבוצה ארבעה חודשים ועמד על הקווים במשך 17 משחקים בלבד, בהם הקבוצה הציגה חוסר עקביות משווע וצנחה למקום השמיני בטבלת הפרמיירליג.

תמורת חוזה יוקרתי ומתגמל והבטחה שטוטנהאם תהיה פעילה בחלון ההעברות ותנסה בכל כוחה להתחזק כדי להתמודד על כל התארים, השתכנע קונטה חרף הסירוב שלו להצטרף מספר חודשים קודם לכן. טוטנהאם צירפה לאורך תקופתו של קונטה שמות שהשתלבו היטב באופן מיידי כמו דיאן קולוסבסקי ורודריגו בנטנקור וגם את רישארליסון הברזילאי שלא הצליח לספק את הסחורה, אולם קונטה נותר מתוסכל וטען שוב ושוב שכדי להצליח ולהתחרות באופן שבו הוא מעוניין להתחרות, הנהלת טוטנהאם חייבת להגדיל את תקציב הרכש ולשנות את תרבות המועדון הבינונית מן היסוד.

הארי קיין, חלוץ טוטנהאם. רויטרס
ללא שינוי, קשה לראות את טוטנהאם נאבקת בקבוצות הצמרת/רויטרס

הנישואין בין אנטוניו קונטה וטוטנהאם הסתיימו בהליך גירושין מהיר וחד, שסימל בעיקר את חוסר האמון שהמנג'ר והנהלת המועדון חשו האחד כלפי השני במשך חודשים רבים, בעבע מתחת לפני השטח והתפוצץ לרסיסים בתזמון גרוע עבור כל הצדדים. עונת פרמיירליג שהחלה עם פתיחת עונה מקומית מבטיחה והטובה בשלושים השנים האחרונות, נראים כעת כהסטוריה רחוקה עבור טוטנהאם שתנסה להסתמך על כישוריו של עוזרו של קונטה, כריסטיאן סטליני שיעמוד על הקווים לצידו של שחקן הקבוצה לשעבר, ריאן מייסון עד לסיום העונה הנוכחית.

בזמן שאמירותיו של קונטה ביטאו את האמת האישית שלו, שכהרגלו הוא לא היסס לשתף והובילו לפרידה המשותפת, להנהלת טוטנהאם כעת יש הזדמנות מכריעה להביט במראה ולבחון מהי מידת האמת במילותיו של קונטה. לקבוצה יש את אחד האצטדיונים המרשימים ביבשת, אקדמיה מפוארת ומחזיקה בשירותיו של מי שמוגדר כנכס הגדול ביותר שאי פעם לבש את מדי הקבוצה, הארי קיין (שלאחרונה גם הפך למלך שערי נבחרת אנגליה בכל הזמנים), אבל ללא שינוי משמעותי ב-DNA, קשה לראות את טוטנהאם נאבקת ביתר קבוצות הצמרת שרק הולכות ומעצימות את הפערים בינן לבין התרנגולים.

כרגע טוטנהאם ממשיכה בקו המחשבה השגוי שמוביל אותה כבר שנים רבות - חילופי מאמנים תכופים, תסכול מקצועי על כר הדשא ומרמור שהולך ומתעצם ביציעי אצטדיונה הנוצץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully