וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכון וינגייט בחר באלקטרה לפרויקט פוטו-וולטאי בשווי 2.5 מיליון שקל

"הבית של הספורט הישראלי יהיה גם בית ירוק", אומר מנכ"ל המכון שי אברהמי. פאנלים יותקנו על 13 גגות של אולמות ספורט ומתקנים. במכון בוחנים גם קירוי חניונים פתוחים ועמדות הטענה חשמליות

מכון וינגייט. גל פרידמן,
מכון וינגייט/גל פרידמן

הוכרזה הזוכה במכרז של מכון וינגייט, המכון הלאומי למצויינות בספורט, להתקנת גגות פוטו וולטאים שייאפשרו יצור חשמל מאנרגית השמש. על המכרז התמודדו 15 חברות, והזוכה שנבחרה היא חברת אלקטרה. החברה תתקין פאנלים פוטו-וולטאים על כ-13 גגות בשטח של יותר מ-8,000 מ"ר.

התקנת הלוחות על הגגות תחל בתוך חודשיים. בשלב הראשון יותקנו הפאנלים על כשישה גגות, כדי לבחון את עבודת המערכת הפוטו-וולטאית במכון וחיבורה למערכת של חברת החשמל. המכון מתכנן חלק מהחשמל המיוצר לצרוך בעצמו וחלק יימכר לחברת חשמל. בעתיד המכון יבחן הרחבת הפרויקט לגגות נוספים בנוסף קירוי חניונים פתוחים עלידי גגות פוטו וולטאים. עלות הפרויקט הינה 2.5 מיליון ₪, והוא מבוצע בסיוע של משרד התרבות והספורט. המכון בוחן בימים אלה גם הקמת עמדות הטענה לרכבים חשמליים לבאי המכון ולרכבים הנוסעים בכביש החוף.

"מכון וינגייט עתיר במתקנים, אולמות, בריכות וכולם צורכים חשמל רב. כשישראל כולה מבינה שהעתיד הוא באנרגיה מתחדשת, הגיוני שגם הבית של הספורט הישראלי יהפוך לבית ירוק", אומר מנכ"ל מכון וינגייט, שי אברהמי. "הצעד יסייע לייצר חסכון משמעותי בהוצאות האנרגיה וייתן מענה וגיבוי לרציפות אספקת החשמל במכון. הכסף שנחסוך יסייע בהוזלת השירות לספורטאיות ולספורטאי העלית של ישראל."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully