וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אותו מחזור, אותו מקום, אותן קבוצות: אוראל גרינפלד יעשה תיקון?

29.3.2023 / 11:56

השופט הבכיר שינהל בשבת את משחק העונה בין מכבי חיפה להפועל באר שבע, עשה זאת בדיוק באותו מחזור בעונה שעברה אך ספג אז ביקורת חריפה ונשלח למנוחה ארוכה. למרות זאת הבחירה בו היתה טבעית, האם היא תתברר גם כנכונה?

תקציר: בני סכנין - בני ריינה 2:2/ספורט1

איגוד השופטים החליט אתמול (שלישי) לשבץ למשחק העונה בשבת בין מכבי חיפה להפועל באר שבע את אוראל גרינפלד. מי שיעזור לו מהוואר יהיה רועי ריינשרייבר.

גרינפלד היה המועמד הטבעי לקבל את המשחק הגדול אחרי שביום שישי האחרון שפט בהצלחה במשחק מוקדמות היורו בין נבחרות שבדיה ובלגיה ועוד בטרם היציאה לפגרת הנבחרות, עשה משחק טוב כששפט בין בני סכנין לבני ריינה, שם היו לא מעט החלטות משמעותיות שהיה צריך לקבל.

גרינפלד ישפוט בשבת הקרובה במשחק שהוא תעתיק מדויק למשחק ששפט הבינלאומי בדיוק לפני שנה. גם אז בתחילת חודש אפריל 2022, הוא נבחר לשפוט בין מכבי חיפה והפועל באר שבע שהתחרו גם על האליפות ובאו למשחק מהמקומות הראשונים. המשחק היה גם בסמי עופר באותו מחזור 28, השני בפלייאוף, בדיוק כמו עכשיו. אחד לאחד אותו אירוע.

השופט אוראל גרינפלד. Stuart Franklin, GettyImages
יעשה תיקון מהעונה שעברה? אוראל גרינפלד/GettyImages, Stuart Franklin

אבל לצד הדמיון השלם, גרינפלד ודאי ירצה לסיים את המשחק אחרת. אז באותו משחק הוא הרחיק את דנילו אספרייה, אז שחקן הפועל באר שבע, בשני צהובים מהירים והותיר את האדומים בעשרה שחקנים. מאותו רגע המשחק למעשה איבד הרבה מהערך שלו ובעקבותיו נמתחה ביקורת חריפה על השופט הבכיר. יתרה מכך, בניגוד לעונה הזו ולמדיניות של יושב ראש איגוד השופטים הנוכחי גיורא ענבר שנמנע מהשעיות, שופטים ישבו בבתיהם זמן רב אחרי טעויות ברורות ובאיגוד השופטים הוחלט אחרי אותו משחק לשלוח את גרינפלד למנוחה של שבועות ארוכים. הוא חזר לשפוט למעשה רק בסיום העונה אחרי שהחמיץ כמעט את כל הפלייאוף.

באיגוד השופטים אמנם בחרו בגרינפלד וזה כאמור היה טבעי, אבל היתה קצת התלבטות אם כי האלטרנטיבות לא היו טובות יותר. איתן שמואלביץ' ספג המון טענות ואף יותר מכך אחרי ששפט בגמר גביע הטוטו בין הפועל באר שבע למכבי נתניה, אז הופץ כזכור סרטון שהצביע על אהדתו למכבי נתניה.

לתת לו לשפוט באווירה כזו את הפועל באר שבע במשחק כל כך קריטי, זה לא היה חכם. הבכירים האחרים כמו רועי ריינשרייבר ויגאל פריד לא עשו משחקים מושלמים באחרונה, כך שהבחירה בגרינפלד היתה בנסיבות האלה, הנכונה וכולם יחזיקו כעת אצבעות לכך שהמשחק מבחינתו יהיה מוצלח יותר מכפי שהיה בדיוק לפני שנה באותו המקום, אותו המחזור ועם אותן הקבוצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully