וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם נשחק כך, נפסיד גם לאנדורה: הטור של דני דבורין

29.3.2023 / 8:15

נבחרת ישראל נוצחה 3:0 בשוויץ וניראתה אובדת עצות, השוער עומרי גלזר מנע תבוסה. עכשיו ברור עוד יותר היכן מקומו של ערן זהבי

כתבה על מוראט והקאן יאקין/ספורט1

נבחרת ישראל התנהלה אמש (שלישי בז'נבה כעדר ללא רועה, ובמצב כזה קל היה לנבחרת שוויץ לנצח בתוצאה 0:3. למען האמת, אפילו הפסד גבוה יותר היה משקף נכונה את יחסי הכוחות בין השתיים.

האמת היא ששוויץ לא הייתה בשיא כוחה, ובדקות רבות מאוד במחצית הראשונה היא שיחקה ממש בהילוך ראשון, הירבתה במסירות רוחב בין בלמיה ומגיניה. לי לא ברור מדוע, אבל עובדה אחת בלטה באותה מחצית: שחקני הנבחרת שלנו הסתובבו במגרש מבלי להראות יכולת הנדרשת מכל נבחרת לאומית שהיא ברמה בינונית. הדברים הוחמרו עוד יותר במחצית השנייה. לעבר שער נבחרת שוויץ לא נבעט אפילו כדור אחד משמעותי, וכך אי אפשר לנצח, וגם אי אפשר לזכות בתיקו.

שחקן נבחרת שוויץ, מנואל אקנג'י, בועט כדור חופשי מול נבחרת ישראל. רויטרס
גם תיקו אי אפשר לסחוט ככה/רויטרס
sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

השוער עומרי גלזר ספג שלישיה, אולם אליו אין לבוא בטענות משום שכמה עצירות ובלימות שביצע, מנעו מפלה של ממש. על קו ההגנה שלפניו אי אפשר לומר אפילו מילה טובה אחת. מעבר לכך, לא היה אתמול בעל בית על כר הדשא. שחקן איכותי בעל ניסיון שיתחיל לנהל את המשחק ושחשיבותו עצומה ברגעים קשים. אולי זו אחת מהסיבות לכך שמהלכים רבים נראו כמיקריים.

משחק החלוצים איכזב עוד יותר, כולל מנור סולומון, שחקנה של פולהאם מהליגה האנגלית, שנכשל פעם אחר פעם בניסיונותיו המעטים להתגבר על ההגנה הביתית. גם החלוצים האחרים כאילו לא היו בשטח. קשה היה לראות באיזו קלילות השתלטה הגנת שוייץ על הכדורים שהתקרבו לרחבתה. אין לי הסבר מדוע, אבל נבחרת ישראל לא הצליחה להפגין יכולת הנדרשת מכל נבחרת לאומית ברמה בינונית. היא נראתה כבוייה ולעיתים אובדת עצות. אפשר להפסיד, אך יש הפסד ויש הפסד, ומה שקרה בשוויץ הוא מקור לדאגה. אם לא נשתפר, נפסיד גם לאנדורה.

שחקן נבחרת ישראל, מנור סולומון, מול סילבן וידמר, נבחרת שוויץ. רויטרס
נכשל פעם אחר פעם בניסיונותיו המעטים. סולומון/רויטרס

אני כמעט משוכנע בכך שהמאמן אלון חזן שאל עצמו בסיום, למה זה קרה, וכיצד עלה בידי בשוויץ להבקיע בקלות יחסית שלושה שערים. החילופים שבוצעו בעיצומה של המחצית השנייה, נעשו רק כאשר התוצאה הייתה כבר 0:3 לזכותה של שוייץ. הם בוצעו מאוחר מידי, כאשר הנזק כבר נעשה והיה בלתי הפיך. מי ממתין לפיגור 3:0 כדי לבצע חילופים ראשונים?

קמפיין מוקדמות אליפות אירופה יצר אצל רבים תחושה שזו ההזדמנות הגדולה להגיע לטורניר הגמר. משום שנותרו עוד שמונה משחקים, ברור לגמרי שהכל עדיין אפשרי ואולם בינתיים צברנו רק נקודה אחת מתוך שש נקודות אפשריות. טוב נעשה אם ניקח במלוא הרצינות את כל המשחקים הבאים, כאמור, גם כאלה שנחשבים ,כאילו, לנקודות בטוחות.

ולסיום, משפט על ערן זהבי. כתבתי כבר לפני שבועות אחדים שמקומו בהרכב, ועכשיו אני יודע בוודאות עד כמה צדקתי.

המשחקים הבאים של נבחרת ישראל במוקדמות היורו

16.6, בלארוס - ישראל
19.6, ישראל - אנדורה

9.9, רומניה - ישראל
12.9, ישראל - בלארוס

12.10, ישראל - שוויץ
15.10, קוסובו - ישראל

18.11, ישראל - רומניה
21.11, אנדורה - ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully