וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטרה: לעשות לאלי דסה סחרחורת. הכירו את רובן ורגאס

מנער צנום שנרדם בבכי כי לא קיבל צ'אנס, לבונדסליגה והשוואות לשאקירי. אף שמעולם לא השלים 90 דקות בנבחרת, שחקן הכנף של נבחרת שוויץ מאיים לסחרר את הגנת ישראל. הנה מה שצריך לדעת על אחד מאנשי המפתח של מוראט יאקין

כתבה על מוראט והקאן יאקין/ספורט1

רובן ורגאס לא כבש ב-0:5 הקליל של שוויץ נגד נבחרת בלארוס ביום שבת במוקדמות יורו 2024. הוא גם לא בישל את אף אחד מהשערים, אבל שחקן הכנף זריז הרגליים יצר, להטט וסחט מחמאות בתקשורת השוויצרית על 66 הדקות שלו על המגרש - לפני שיצא לנוח לקראת המשחק נגד ישראל הערב (שלישי, 21:45).

ורגאס תופקד מתחת לחלוץ עם נטייה שמאלה ומשיכה לכיוון הקו. במשחק נגד ישראל סביר להניח שנראה לא מעט עימותים שלו עם אלי דסה ולקפטן כדאי להתכונן בזהירות וריכוז מירביים למפגש עם מי שכבר תפס מקום של קבע בהרכב של מוראט יאקין. לטובת דסה והצופים, הנה 10 עובדות מהירות על השחקן שייצר לא מעט כאבי ראש הערב.

שחקן נבחרת שוויץ, רובן ורגאס. Eurasia Sport Images, GettyImages
פוסטרים של שטפן ליכטשטיינר על הקיר. ורגאס/GettyImages, Eurasia Sport Images

1. ורגאס בן ה-24 הוא בן לאב מהרפובליקה הדומיניקנית ואם שוויצרית. הוא ייצג את הנבחרת הצעירה של שוויץ ובבוגרת צבר כבר 31 הופעות.

2. הוא התחיל את הקריירה בלוצרן וב-2019 נרכש על ידי אוגסבורג הגרמנית תמורת כ-4 מיליון יורו. עד כה רשם 108 הופעות בבונדסליגה ובהן כבש 14 שערים ובישל 11 נוספים.

3. הוא מושווה בעיקר לג'רדאן שאקירי. ורגאס אמנם ימני בעוד שאקירי שמאלי, אבל שניהם אוהבים לשחק באגף עם רגל הפוכה, נהנים מדריבל מעולה, זריזי רגליים ויוצאים במהירות מהמקום. שאקירי הוותיק סיפק תמיד מספרים טובים בהרבה וזה אלמנט בו ורגאס עדיין צריך להשתפר באופן ניכר.

4. המאמן מוראט יאקין מאוד מאמין בו והציב אותו בהרכב בכל שמונת המשחקים האחרונים של נבחרת שוויץ, כולל הארבעה במונדיאל. יחד עם זאת, ורגאס מעולם לא השלים 90 דקות במשחק נבחרת.

5. הכדורגלן הנערץ עליו היה לא אחר מאשר שטפן ליכטשטיינר, אקס יובנטוס שרשם 108 הופעות בנבחרת. ב-2019/20, עונת הפרישה של ליכטשטיינר, הם שיחקו ביחד באוגסבורג. הם נולדו וגדלו באותה עיירה (בת כ-5,000 תושבים) ו-ורגאס סיפר בעבר: "אני מכיר את שטפן מאז שהייתי ילד. מן הסתם הוא הספורטאי הכי מפורסם שיצא מהעיירה שלנו. כשהייתי ילד היו לי פוסטרים שלו על הקיר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
רובן ורגאס, שחקן אוגסבורג. Boris Streubel, GettyImages
מהיר וטכני, אבל צריך לשפר על הפיזיות ומשחק הלחץ. ורגאס במדי אוגסבורג/GettyImages, Boris Streubel

6. בין הקבוצות שהתעניינו בו בעבר ועקבו באדיקות, נמצאות בורוסיה מנשנגלדבאך, וולפסבורג וסביליה. האחרונה ששמו נקשר אליה ולפי הדיווחים היו גם מגעים, הייתה אודינזה בינואר האחרון. לבסוף האיטלקים החתימו לעמדה הזו את פלוריאן תובאן בהעברה חופשית.

7. בגרמניה מספרים על שחקן זריז, טכני, מצוין מבחינה התקפית - אבל גם על פיזיות ומשחק לחץ טעוני שיפור. כמו בנבחרת, גם באוגסבורג יש לו מעט מאוד משחקים של 90 דקות. העונה למשל, יש לו רק אחד כזה.

8. בתחילת דרכו נתקל בלא מעט קשיים ולאחרונה סיפר: "כשהיתי נער הייתי יותר קטן ויותר חלש מרוב השחקנים האחרים. בקבוצות עד גיל 13 ועד גיל 15 בקושי קיבלתי צ'אנסים בגלל זה. היו לילות שהייתי בוכה עד שהייתי נרדם".

9. ההשפעות הספורטיביות הראשונות עליו כילד היו של אביו הדומיניקני. ורגאס שיחק בייסבול - הענף הפופולרי ביותר ברפובליקה הדומיניקנית - וכבר בגיל שלוש אחז במחבט הגולף, מכיוון שהאב התפרנס מהדרכת גולף במרכז שוויץ. אמו הייתה קופצת טרמפולינה שאפילו השתתפה באליפות אירופה.

10. בתחילת הקריירה, כששיחק בלוצרן, הוא התעקש (בדחיפת אמו וסבו) להתמחות במקצוע נוסף למקרה שלא יצליח להתפרנס מכדורגל. וכך הוא עבר התמחות בחברת בנייה כצבע. בדיוק כמו חברו לנבחרת, רנאטו שטפן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully